החרגות בפוליסת ביטוח צד ג'
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

החרגות בפוליסת ביטוח צד ג' 

מאת    [ 07/05/2013 ]
מילים במאמר: 530   [ נצפה 1839 פעמים ]

 
 

כאשר אנחנו רוכשים ביטוח רכב, השאיפה הברורה שלנו היא שהוא יישאר על הנייר בלבד. הבעיה היא שפעמים רבות המציאות טופחת על פנינו, ונדרשת תביעת ביטוח. כשזה נוגע לפוליסת ביטוח צד ג', הרי שהתמונה עלולה להיות מורכבת עוד יותר, ולו מכיוון שנכנסים לתמונה שחקנים נוספים אחרים. ובייחוד כאשר חברת הביטוח דוחה את התביעה על הסף.

מדוע זה קורה? כדי לענות על שאלה זו, ראוי להתבונן על רשימת ההחרגות של ביטוח צד ג'.

קווים לדמותו של הביטוח

באם אתם מעורים ולו במידה המינימלית בעולם הביטוח, תדעו בוודאי שביטוח צד ג' נועד להיות מופעל במקרה של תאונת דרכים, בה נעשית תביעה מהצד הנפגע כנגד בעל הרכב המבוטח. מכאן, ניתן כבר להוציא מהמשוואה מספר מצבים עיקריים: הביטוח, מעצם היותו כזה, אינו מתייחס כלל לפגיעות ברכב המבוטח עצמו, וגם לא לפגיעות פיזיות של הנהג.

ברור כי כאשר אין למבוטח את הביטוח החשוב הזה, הרי שהוא עומד לבדו אל מול הפיצויים הכספיים שנדרש לשלם לצד האחר. החדשות הרעות הן שגם אם באמתחתו הביטוח, לא תמיד הוא יקבל את הסיוע הביטוחי. שאלת ההחרגות היא המרכזית כאן, כלומר, המקרים אשר אינם נכללים תחת הכיסוי הביטוחי.

מצבו של הנהג

חברת ביטוח רשאית בהחלט לשלול תביעת ביטוח צד ג' של נהג מסוים. אחד המקרים המובהקים נוגע למצבו בעת הנהיגה: כאשר מוכח כי עלה על הכביש תחת השפעת אלכוהול או סמים, הכיסוי הביטוחי מתבטל למעשה. ברגע זה, אין חשיבות לסעיפי הפוליסה השונים: כל שנדרשת היא חקירה, מטעם המשטרה או גורם אחר, שתעיד על שימוש זה.

מקרה אחר הקשור לנהג, הוא למרבה הצער נפוץ גם כן: נהג אשר מתיישב מאחורי ההגה מבלי אישורו של בעל הפוליסה, תהא הסיבה לכך אשר תהא. זו גם הסיבה לכך שתאונות דרכים אשר מתבצעות לאחר גניבת רכב, למשל, אינן תקפות מבחינתו של הביטוח. בכל מקרה כזה, תערוך חברת הביטוח חקירה, כדי לנסות לגלות קשר בין הנהג למבוטח.

סוגיית השימוש ברכב

לכל רכב המבוטח במסגרת כלשהי יש הגדרה ברורה: כך, מיותר לציין כי קיים הבדל מהותי בין רכב פרטי ומסחרי, ולכל אחד יש "הוראות שימוש". כל חריגה מהן מבטלת למעשה את הפוליסה, ועלולה להשאיר את המבוטח חשוף לחלוטין אל מול תביעות עתידיות. חשבו, למשל, על רכב אשר נושא מטען בשיעור גבוה יותר מזה המאושר לו ברישיון, או לחילופין בהסכם הפוליסה.

למעשה, ניתן לומר כיום כי רכב אשר משקלו מעל 4 טון לא זוכה לרוב לכיסויים של ביטוח צד ג', אלא אם מדובר בפוליסה שהותאמה לו מראש. הדבר נוגע לא רק לפגיעות ברכב הנובעות מהמשקל העודף שלו, אלא גם לכאלה להן הוא גורם, ומצריכות מימוש של הביטוח בפועל.

המפתח נמצא בפרטי הפוליסה

חשוב להדגיש שאין בהכרח תשובה פשוטה לשאלת ההחרגות בביטוח צד ג'. המקרים שהובאו כאן הם אומנם הנפוצים, אך לא מחייבים את כל חברות הביטוח. כמו כן, ברור שיש הבדל ברמת הירידה לפרטים של כל סעיף וסעיף: הדרך היחידה לדעת את ההחרגות בפוליסה, מיותר אולי לציין, הוא באמצעות בחינה מדוקדקת של כל אחד מסעיפי ההסכם.

מה שנדרש להדגיש כאן הוא שבחינה מסוג זה חייבת להיעשות הרבה לפני "רגע האמת", כלומר, הזמן שבו מעוניינים להגיש תביעת ביטוח. רצוי לבדוק את ההחרגות עוד טרם הרכישה של ביטוח צד ג', ולו מכיוון שבכוחן של אלה להשפיע על הכדאיות של הפוליסה בכלל. ברור כי ביטוח אשר רשימת ההחרגות בו רחבה יותר מאשר בפוליסות אחרות, אינו המומלץ ביותר עבורכם.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב