דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור באינטרנט - טוקבקים ותגובות יהיו אפקטיבים ביותר 

מאת    [ 12/02/2008 ]

מילים במאמר: 302   [ נצפה 2707 פעמים ]

יחסי ציבור באינטרנט הם שם גורף לפעילות ברשת שמטרתה להעביר את המסרים של הארגון אל קהלי היעד. יחסי הציבור באינטרנט כוללים את אתר האינטרנט הארגוני על חלקיו השונים, בלוגים מקצועיים, פעילות ברשתות חברתיות, בפורומים, משלוח ניוזלטרים, בלוגים וכיו"ב. במאמר קצר זה ארחיב על משהו ששלכאורה הוא איזוטרי ביותר - טוקבקים ותגובות בבלוגים.


אין ספק שאנשים קוראים טוקבקים. אולי לא את כל הטוקבקים, בטח שלא כאשר מדובר בידיעה פוליטית עם שרשור של 500 טוקבקים למטה, אבל בהחלט קוראים ולעיתים מתייחסים ומגיבים.

הטוקבקים עשויים לשמש כזירה ליחסי ציבור וכאן אדגיש נקודה חשובה - יחסי ציבור ולא פרסום.

פרסום מעבר להיותו בד"כ חשיפה על מדיה קנויה, "צועק" אל קהלי היעד כדי לנסות ולקעקע בתודעת קהלי היעד את המסרים שהוא רוצה להעביר. יחסי ציבור מעבר להיותם פועלים בתיווך מערכתי, משתדלים להעביר את המסרים בצורת סאב טקסט.

הפרסום יאמר: אני הכי טוב בעוד שיחסי הציבור יספרו וינסו לגרום לקוראים להבין מה אני הכי טוב.

טוקבק פרסומי יצעק: "כנסו כנסו באתר המדהים הזה יש הרחבה לנושא" בעוד שטוקבק מהסוג של יחסי הציבור יאמר: "אני חושב כך וכך והרחבתי על כך באתר המסויים הזה. "

אין כאן ניסיון לקבוע כי אחד עדיף על השני, אבל כאיש יחסי ציבור ותיק המאמין ביעילות הכלי אמליץ על גישת הסאב טקסט ה "המתונה" יותר.

טוקבקים יעילים אמורים לכלול התייחסות רחבה (אך לא מתישה), לא פרסומית מידי ואליה גם צריך להתווסף אמצעי ליצירת קשר. עדיף להוסיף קישור לאתר או בלוג, אבל גם כתובת אימייל תספיק.

כתיבת טוקבקים על בסיס קבוע בתחומי הפעילות לידיעות חדשות ומאמרים באתרי אינטרנט יתרום רבות ליחסי הציבור.

באשר לתגובות בבלוגים, כאן מדובר בדבר משמעותי יותר. הבלוגים הם אתרים אישיים של בעליהם ולעיתים עשויים לרכז קהל קוראים קבוע ואף קהילה קבועה. כאשר מדובר בבלוג מקצועי, קוראי הבלוג עשויים להוות את קהל היעד המדוייק ולכן תגובות רציניות על בסיס קבוע יחד עם הפניות לאתר או הזמנה ליצירת קשר, "יעשו את העבודה".







אמיר שחר מנהל משרד יחסי הציבור השם דגש על הפן השיווקי ומציע ללקוחותיו שירותי יחסי ציבור, קשרי עיתונות, יחסי ציבור באינטרנט, כתיבה
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב