דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערך המסופים והפריקה של נמל חיפה 

מאת    [ 20/04/2013 ]

מילים במאמר: 787   [ נצפה 2033 פעמים ]

מערך המסופים והפריקה

ישנם מתקנים עיקריים אשר חברת נמל חיפה בע"מ משתמשת בהם על מנת לתת שירותי נמל שונים, והם המסופים. ישנו המסוף המערבי אשר נמצא באזור הנמל הראשי ושטח רציפו כ100 דונם, מסוף המכולות המזרחי נמצא בעורף אזור "חוף שמן" ושטח רציפו כ400 דונם, מסוף הקישון נמצא במזרח הנמל ושטח רציפו כ200 דונם, מסוף הכרמל כולל שני רציפים תפעוליים בשטח של כ290 דונם.

העגורנים הינן ציוד מכני הנדסי אשר מיועד להרמת גופים כבדים. עגורן גשר הוא עגורן שהגשר שלו נשען בכל אחד מקצותיו על מרכב שגלגליו נעים על מסילה עילית. עגורן שער הוא עגורן גשר שקצותיו מורכבים על עמודים המצוידים בגלגלי נסיעה במפלס הקרקע. העגורן משמש לפריקת הסחורות והמכולות. חברת נמל חיפה רכשה עבור מסוף הכרמל שישה עגורני גשר חדשים לפריקה ולטעינה של אוניות, ושניים עשר עגורני שער אשר מיועדים לטפל במכולות בשטחי האחסון. מכיוון שאין לעגורנים חדר בקרה והקשר בין העגורן ובין הגורר או המשאית נעשה באופן אלקטרוני, ומכשיר GPS הינו זה אשר מזהה את מיקום המכולה, הפעלת העגורנים הללו מותנת בהפעלת מערכת TOS.

 

השינוי והצורך

בעקבות התפתחות הכלכלה והשווקים במדינות מפותחות, ישנה חשיבות גדולה לפיתוח מערכות אסטרטגיות על מנת לעמוד בקצב השינוי בתפיסת השוק מצד הלקוח תוך כדי חיפוש של גורמים אשר ישפרו את השירות. מערכות מידע ומערכות טכנולוגיות אמורות לשדרג את הארגון ולתת לו יתרון אסטרטגי על פני אחרים. המערכות נועדות להקל על זרימת המידע בארגון ולהעביר אותו אל המקומות הנכונים בצורה הטובה ביותר, לשפר את השירותים אשר מוצעים ללקוח ולהפכם לידידותיים יותר. היכולת של המערכות לשמש ככלי עזר לניהול, וניווט המידע בצורה טובה יותר מאפשרת להנהלת החברה לפתח חשיבה טובה יותר, גמישות ותגובה מהירה לבעיות הנוצרות בשוק הן בעקבות תחרות והן בעקבות גדילת השוק. כאשר מפתחים מערכת יש לבחון במהלך הפיתוח את ההתאמה שלה לארגון ולמטרותיו תוך התחשבות בכוח העבודה העובד ופיתוח דרך חשיבה אסטרטגית ליצירת יתרון ולמניעת פתרונות גם בטווח הארוך. יש להמשיך לשדרג את המערכת באופן תמידי תוך שמירה על יתרון מול המתחרים (Canning, 1984).

אזורי פעולה של מערכת הטרמינל

טרמינל של המכולות מורכב ממערכת מסובכת של פעולות אשר יהיו אפקטיביות רק במקרה שבה המפה והתכנון של המערכת מתוכננת בצורה כזו שתהליך ההעמסה והפריקה של כלי שייט עובד באופן רציף. לרציף המכולות יש לפחות שלושה חלקים של תפעול


    • שטח עבודה בין הרציף לבין שטח האחסון של המכולות.
    • שטח המכולות (שטח שבו מאחסנים את המכולות).
    • רציף תפעול אשר כולל את השער, חניות, מבנים, מכס, רציף הובלה אשר בו מאכסנים את המכולות ומשם מובילים אותם במשאיות ליעדים אשר להם אין נמל.

 

כאשר האוניה עוגנת ברציף הפריקה או הטעינה, המכולות מוזזות בעזרת המנופים אשר בתוך האוניה בצורה כזו שיהיה קל לחבר אותם לעוגנים בנמל. היום לרוב המכולות מסודרות מראש בסדר פריקה נדרש וזאת בזכות מערכת הTOS אשר לה מידע לגבי מיקום המכולות לפי סדר הפריקה שלהם. בזכות המערכת הממוחשבת ניתן כיום לפרוק ולטעון את האוניה באותו הזמן. בין אם עוגן אחד אשר פורק ועוגן אחד אשר מעמיס ובין אם לפי סדר, פריקה של מכולה והעמסה של מכולה אחרת (במצב שבו יש קומה אחת של מכולות לפריקה על האוניה), כך שלא צריך הרבה מקום פנוי על הרציף. המכולה המועמסת מפנה מקום ברציף למכולה שנפרקת. טרם מערכת הTOS, מערכת הנמרוד הקודמת לא הייתה מסוגלת לבצע את הפעולה של פריקה וטעינה בו זמנית.

ישנן מכולות אשר יכולות להמתין שבועות וחודשים ברציף, ועל כן חשוב מאוד לסדר את המכולות בסדר נכון. בנוסף יש להתחשב בגודל הרציף ועל סמך כך לבצע סידור, בין אם סידור של "בלוקים" במקרים של רציף עם מעט מקום, ובין אם בסידור לינארי, במקרים של רציף בו יש הרבה מקום (HHLA, 2010).

 

כאשר כלי השייט עומד בנמל, הוא לא מרוויח כסף, וידוע שעל מנת להרוויח כסף הוא נדרש לנוע מנקודה לנקודה ולשנע ציוד. על כן חשוב מאוד לנסות ולקצר את זמן הטעינה והפריקה שלו, או לחליפין, את זמן העגינה של הכלי ? בנמל. זאת ניתן להשיג על ידי ביצוע תהליכי פריקה וטעינה מהירים, ועל מנת לעשות זאת יש לדאוג כי הרציפים בנמל יותאמו לקצב העבודה וצורת העבודה.

בנוסף יש לקחת בחשבון כי רציף הפריקה צריך להיות רחב מספיק בכדי לכסות את כל אורך האוניה. אם האוניה לא תוכל לעגון לרוחב כל הרציף (או לאורכו), הפריקה והטעינה יהיו איטיים והאוניה תאלץ לנוע לאחר פריקת חלק ממנה. בנוסף חשוב להתאים את העגורנים והמנופים לכמות וקצב הפריקה. מנוף או עגורן נמוך יותר לא יוכל להעמיס מכולות בגובה גדול, ודבר כזה יהיה בעייתי במקרים בהם אין רציף פריקה גדול. זה יכול לגרום לעיכוב בזמן השהייה של האוניה ולהפסד כספי גדול, הן לנמל והן לבעלי הציוד/אוניה. כדאי להתאים את המנופים הניידים כך שיוכלו להתאים את הגובה שלהם בהתאם לגובה הנדרש, אך עדיין יוכלו להיות קומפקטיים בכדי לנוע בשבילים צרים על מנת לנצל את מקסימום שטח העבודה בנמל. ניתן לראות בתמונה למטה מנוף-טרקטור אשר תפקידו לסדר את המכולות הבינוניות/קטנות. הוא מתארך בהתאם לצורך ולכן ידרוש שטח עבודה קטן יותר (Kalmar Industries, 2010).

 

 

מחוץ לקופסא חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים קמעונאים: מתנות, גאדג'טים וגימיקים ייחודים תוך שימוש בתהליכים אסטרטגיים, מערכות לניהול ומיקור המונים לצורך יצירת מוצרי עיצוב חדשניים הפותרים בעיות יום-יומיות.
http://www.out-of-the-box.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב