דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעש סביבתי - נזק מצבר 

מאת    [ 18/04/2013 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 1921 פעמים ]

 

 

אחת הבעיות הגדולות שאנו, בני האדם, נאלצים להתמודד איתם ביומיום הם רעשים סביבתיים. אז נכון, אנו יכולים ליהנות מקולות הטבע ולהירגע מהם אך בדרך כלל, הקולות שאוזנינו קולטות הם קולות שלא רק מרגיזים אותנו ומוציאים אותנו משלוותינו אלא קולות שיכולים, במשך הזמן, לגרום לנו לנזק מצטבר בשמיעה.

אז מה בעצם ניתן לעשות אם בכלל? אילו אופציות עומדות בפנינו? ללכת עם אטמי אוזניים בתוך הבית? הרי שזהו רעיון מגוחך למדי על אחת כמה וכמה שמדובר על רעשים שמקיפים אותנו ביומיום. אחת האפשרויות המוצלחות ביותר שניתן למצוא היא אפשרות של חלונות שהינם חכמים ומצליחים לסנן בצורה יוצאת מן הכלל את הרעשים הסביבתיים.

חלונות מבודדים ? כיצד זה עובד?

רגע לפני שנברר כיצד רעיון של חלונות PVC  עובד בואו נדבר קודם כל על הנזקים. על פי מחקרים שונים שנערכו בנושא התגלו ממצאים שעל פיהם חשיפה אל רעשים באופן קבוע לא רק הורסת את שגרת החיים של האדם הנחשף אלא עלולה לגרום לו לנזק בלתי הפיך בשמיעה. לדוגמא: אדם שבעת השינה נחשף לרעש בעוצמה של ארבעים דציבלים ומעלה, מאבד את השינה הרצופה וגופו תשוש בשל כך במהלך היום.

רבים אינם מודעים לכך אך אנשים שנחשפים לרעש באופן קבוע במקום מגוריהם עלולים לסבול מנזק מצטבר במערכת העצבים (ולא רק במערכת השמיעה) פי שמונה מאנשים אשר מתגוררים במקומות רוגעים ושקטים. אז על אילו נזקים נוספים אנו מדברים? נזקים במערכת העיכול, אדרנלין גבוה בדם, ריכוז שומנים גבוה בדם, הזעה, ירידה בפוריותו של הגבר, אולקוס, התכווצויות בשריריים, מתח וכן הלאה.

אז לאחר שהבנו כי רעשים סביבתיים עלולים לגרום לנזקים רבים נתמקד כעת בחלונות החכמים ובשאלה שמעניינת רבים - כיצד זה עובד? חלון חכם הוא חלון בעל זיגוג תרמי שהינו אקוסטי וגבוה מאוד מה שמשפר, בסופו של דבר, את הביצועים של יחידה בחלון ומאפשר לחלונות אלו להאריך חיים. מעבר לכך, חלונות אלו מצליחים לבודד רעשים וזה בשל עובי הזכוכית שיש להם. חלונות אלו הם בעלי בידוד אקוסטי שמצליח לעשות את העבודה נאמנה ועל הצד הטוב ביותר.

מה חשוב לדעת?

מעבר לעובדה שחלונות אלו קלים מאוד לתחזוקה ומצליחים להחזיק מעמד כחמישים שנה לפחות, בשל המבנה הנהדר שלהם הם מצליחים להוריד את רמת הרעש מבחוץ בכחמישים ושלושה דציבלים. מדובר על שקט בחמש נקודות יותר מאשר אדם אשר מסתובב בביתו עם אטמי אוזניים - חלונות חכמים שעושים הבדל ענק.

ליאת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב