בעת בחירת משרד יחסי ציבור - מה עדיף -- משרד בוטיק או משרד סופר
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

בעת בחירת משרד יחסי ציבור - מה עדיף -- משרד בוטיק או משרד סופר 

מאת    [ 11/02/2008 ]
מילים במאמר: 371   [ נצפה 2440 פעמים ]

 
 
משרדי יחסי ציבור רבים מכריזים על עצמם כי הם משרדי בוטיק, מתמחים בעבודה בתחום מסויים בלבד. לעומתם, משרדים אחרים, הם סופרים גדולים, מטפלים בלקוחות מכל התחומים. השאלה היא איזה משרד לבחור.

מצד אחד יש היגיון בבחירת משרד בוטיק. אנחנו חיים בעידן ההתמחות. רופאים מתמחים, עורכי דין מתמחים, מהנדסים מתמחים ואפילו מכונאי רכב מתמחים. גם בתחום יחסי הציבור ההתמחות חשובה. משרד יחסי ציבור להייטק יעסיק תקציבאים שמבינים את התחום, שיודעים לדקלם את הבאזוורדס האפשריים, שקוראים את המדורים והעיתונים המקצועיים ובקיאים בכל השחקנים במגרש הזה. כך משרדי יחסי ציבור לעורכי דין, נד"לן, צרכנות, יחסי ציבור פיננסים ועוד.

גם בתחום קישרי העיתונות יש משמעות להתמחות. המשרד עובד מול עיתונאים קבועים, ההיכרות עמוקה יותר, הקשרים טובים יותר, ההבנה לאופי וצרכי העיתונאים והמדורים טובה טובה, גם אופן ניטור אמצעי המדיה עמוק ומתוחכם יותר. מעבר לכך, כאשר משרד בוטיק מתמחה בתחום מסוים הוא יוכל ליזום כמו כן ישנה משמעות גם לעובדה שמשרד מסוים מייצג מספר לקוחות באותו תחום. כך למשל הוא יכול ליזום אייטמים רחבים עם כמה לקוחות ומגוון פרספקטיבות.

מן הצד השני, ניתן לומר כי פעילות יחסי ציבור היא ההתמחות. הגישה, החשיבה, אופן הפעילות. אנשי יחסי ציבור מקצועיים ישקיעו את זמנם בלימוד לעומק של עולמו של הלקוח, של המגרש בו הוא פועל, של השחקנים האחרים, מתחרים, שותפים פוטנציאלים ועוד. מבחינת קישרי עיתונות אולי הקשרים עם העיתונות חלשים יותר ואולי אפילו לא קיימים, אבל אף עיתונאי לא יסרב לאייטם טוב, הארוז בצורה יצירתית ומוצע לו בתזמון נכון.
משרדי יחסי ציבור סופרמרקטים יוכלו גם לקחת כלים שהצליחו בתחום אחד ולהמיר אותם לתחום אחר. זה עשוי להיות רענן, ויעיל. ובכלל, מה שחשוב בפעילות יחסי הציבור היא הגישה, הראש הפתוח, היצירתיות. ואופי החשיבה.

בצד החסרונות ניתן למצוא בצד הבוטיק את ניגוד האינטרסים ולאו דווקא הישיר - לקוחות הפועלים באותו תחום, אלא עקיף. יש כמות מוגבלת של אייטמים שניתן למשל להציע לעיתונאי ביום. משרד שמטפל בשלושים לקוחות מאותו תחום יבחר את מי לדחוף היום בשיא העוצמה על פי שיקולים שהם רלוונטים עבורו ולא תמיד רלוונטים ללקוחותיו

אין לי המלצה חד משמעית. נדמה לי שהשיקולים של ההתמחות אולי חזקים יותר, אמנם כל רופא ידע לתת עזרה ראשונה אבל רק מנתח ידע לנתח היטב.

מאחר והשיקולים בבחירת משרד יחסי ציבור צריכים להיות רחבים (ניסיון, כימיה, המלצות ועוד) הרי שגם אם ההתמחות חשובה היא אמורה להוות לא יותר מ-20 אחוז מהשקולים בבחירת המשרד.

אמיר שחר מנהל משרד יחסי ציבור השם דגש על הפן השיווקי ומציע ללקוחותיו שירותי יחסי ציבור, קשרי עיתונות, יחסי ציבור באינטרנט, כתיבה שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור.


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב