דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת תוכן איכותי - גוגל והגולשים יאהבו את האתר שלך 

מאת    [ 10/04/2013 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 4333 פעמים ]

כתיבת תוכן איכותי – זו הדרישה של גוגל. יש לו את כל הכלים לזהות את טיב התוכן ויש לו גם "סוכריה" לתת לך כמתנה או "שוט" להצלפה: תוכן איכותי מקדם את האתר. תוכן לא איכותי פוגע בקידום. הנה, כמה כללים איך גוגל רוצה שתוכן יהיה כתוב:

- התוכן צריך לספק לגולש את המידע שהוא חיפש

- התוכן צריך להיות כתוב מעניין, קל להבנה, קולח וזורם

- התוכן צריך להיות מעוצב בצורה שמקלה על הגולש את הקריאה ולכן עדיף שיכיל: כותרת, כותרת משנה, תכונות יתרונות ותועלות, טקסט מחולק לפסקאות והנעה לפעולה או יצירת קשר

 - לא... לא... לדחוף בכוח ולהציף תוכן במילות מפתח. בנוסף, מילות החיפוש או ביטויי המפתח צריכים  להיות משובצים הומוגנית בתוכן עצמו  

- לא להעתיק תוכן - תוכן מועתק – סיבה טובה לחטוף מגוגל הצלפת שוט

התחלתי בכמה כללי עשה ואל תעשה במטרה לחסוך ממך טעויות שעלולות להיות יקרות בצעדיך הראשונים אל אתר אינטרנט משלך. אם כבר יש לך אתר, עכשיו יהיה לך קל לזהות אם כתיבת התוכן בו איכותית (או לא) ואפילו כיצד לשפר. בעלי אתרים רבים נוטים לכתוב טקסטים בעצמם או מתפתים למחיר זול ומפקידים את המלאכה בידי כותבי תוכן בשיטת "שיכפול תכנים" או אף גרוע יותר בשיטת 'העתק הדבק', ובסופו של דבר שכרם יוצא בהפסדם: כי האתר לא מתקדם במעלה תוצאות החיפוש, מתוקף כך האתר אינו מביא את תנועת הלקוחות ואת ה"פרנסה" לה ציפית, ואם כותב התוכן שלך ביצע העתקה וגוגל עלה על זה, הוא יעניש את האתר בהורדה בתוצאות החיפוש  וזה כמעט בלתי אפשרי לשכנע אותו שהעבירה נעשתה בתמימות.

איך גוגל יודע להבחין שהכתיבה היא אכן כתיבת תוכן איכותי?

או..הו... יש לו אין ספור כלים מתוחכמים. אבל למה להסתבך, הנה הסבר פשוט שעושה הגיון. גוגל "יושב" על האתר שלך 24/7 ובודק כל תנועה, כניסה, יציאה, שינוי שחלו בו. בין היתר הוא בודק נתונים כמו:


    • כמה זמן הגולש נמצא אצלך באתר
    • האם הגולש עובר לדפים נוספים באתר
    • האם הגולש עובר מדפי מידע: דף הבית...על אודות... השירות שלנו... כתבו עלינו  לדפי פעולה כמו: צור קשר... מילוי פרטים... הזמנת מוצר...

בדיקת נתונים אלה של גוגל היא כמובן רק קצהו של קודקס שלם של כללים אבל מספיקה כדי להבין את העיקרון. אם הגולש נמצא הרבה זמן באתר או גלש לעוד דפים - סימן שהוא מצא את המידע שהוא חיפש, התוכן היה מסקרן ומעניין, הקריאה קלה ומרתקת. ואם הגולש גם ביצע פעולה: השארת פרטים, צור קשר, רכישה – אזי המעגל הושלם ואלה הם בדיוק האתרים שגוגל היה רוצה לראות בראש תוצאות החיפוש – האתרים שמעניינים את הגולשים ומספקים להם את מבוקשם הן ברמת המידע והן ברמת השירות או המוצר.

ומי עושה את כל אלה אם לא התוכן?

מי מעביר מידע? מי מגיש אותו קל, פשוט וברור? מי משכנע? מי מוכר? מי אם לא  – תוכן איכותי. הייתי יכול להפליג עוד דפים שלמים בעניין זה ובנושאים משיקים כמו קידום אתרים, קידום אורגני, קידום ממומן, דפי נחיתה, מקדמי אתרים... אבל בשורה התחתונה הכל מתנקז למסקנה אחת ברורה – כדאי לך להשקיע בכתיבת תוכן איכותי. כי התוכן הוא המלך. את זה אומרים בגלוי גם גוגל וגם מקדמי האתרים.

הברנש - www.habarnash.co.il -  מומחה בכתיבת תכנים לאינטרנט שמרתקים גולשים . בזכות הכרת מאפייני הגלישה של הגולש, מה הוא אוהב, מה הוא שונא, מה מדבר אליו ואיך לגרום לו להישאר באתר שלך ואף להניע אותו לפעולה. הברנש גם מכיר היטב את הדרישות של גוגל כדי שגוגל יקדם את האתר במעלה סולם הדירוג. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב