דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי אישה מורדת 

מאת    [ 09/04/2013 ]

מילים במאמר: 338   [ נצפה 4322 פעמים ]

על פי ההלכה היהודית, לכל אחד מבני הזוג הנשואים מספר חובות וזכויות כלפי האחר. קיום יחסי אישות (יחסי מין), מוגדרת כחובת יסוד של בני זוג נשואים אחד כלפי השנייה, כאשר חובתה של האישה היא סיפוקו המיני של בעלה, וזאת בדומה למחויבותו כלפיה.

אישה מורדת מוגדרת על פי ההלכה היהודית כאישה המסרבת לקיים יחסי אישות עם בעלה, ובמסגרת הליך גירושין המתנהל בבתי הדין הרבניים, עלולה האישה לאבד חלק נכבד מזכויותיה בגין היותה "אישה מורדת", ובמקרים מסוימים, חל פטור מלא או חלקי על הגבר לפרנס את אשתו. כמו כן האשה יכולה לאבד מתנות אשר קיבלה מבעלה.

אישה מורדת מוגדרת כך רק במקרים בהם היא מסרבת בכל תוקף ובאופן מוחלט מקיום יחסי אישות עם בעלה. במקרים בהם האישה איננה מוכנה להיעתר לבעלה בכל עת בה הוא יחפוץ, היא איננה מוגדרת כמורדת, וזאת במסגרת זכויותיה שלא להיענות לצרכיו של הגבר כשבוית חרב בידי בעלה.

סירוב האישה ליחסי אישות והשלכות הסירוב בנוגע להליך הגירושין

על פי הדין העברי, אישה מורדת מוזהרת על ידי בתי הדין הרבניים כי אם לא תחזור מסירובה לקיום יחסי אישות, היא לא תהיה זכאית למזונות וזכויות נוספות ישללו ממנה. כמו כן, ניתן לאישה המורדת פרק זמן של 12 חודש, במהלכו היא נדרשת לחזור לבעלה ולהתפייס עימו. במידה והיא איננה עומדת בדרישה זו, לאחר תקופת זמן זו, רשאי הבעל להעניק גט לאישה ללא כתובתה.

במקרים בהם האישה אוחזת בסיבות מוצדקות להחלטה לסירוב קיום יחסי אישות עם בעלה, היא זכאית למזונות, וזאת במידה והיא יכולה להוכיח כי: בעלה מקיים קשרים עם אישה אחרת, בעלה עזב את הבית, בעלה נהג כלפיה בגסות רוח ועצבנות, בעלה הכאיב לה במהלך קיום יחסי האישות. במקרים אלו, סירובה של האישה לקיום יחסי אישות הן מוצדקות, והיא זכאית לקבלת מזונות. במקרים בהם הבעל טוען לבגידתה של האישה, אך הוא איננו יכול להוכיח זאת, היא ראשית לדרוש את מזונותיה גם במידה והיא מסרבת בכל תוקף לקיום יחסי אישות עם בעלה.

במידה וגם אתם עומדים לקראת הליך גירושין, זה הזמן להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני משפחה בכלל ובדיני גירושין בפרט, הן ברמת דיני המשפט העברי והן ברמת דיני המשפט הישראלי.

 

עידית רונן      עורכת דין ומגשרת       סניף קריית מוצקין: גושן 31, טל: 077-2060225       נייד: 050-3762093         zaronlaw@gmail.com        iditro_L@smile.net.il


ילידת 1975, נשואה ואם לשניים, בוגרת הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה (LL.B). התמחתה במשרד החיפאי הוותיק של עורכי הדין הדסי את וינטר, והוסמכה כעורכת  דין בשנת 1999. בוגרת קורס הכשרת מגשרים מטעם לשכת עורכי הדין. במשך השנים עסקה עורכת דין רונן במגוון נושאים בתחום האזרחי, תחילה כעורכת דין שכירה והחל משנת 2003 כעורכת דין עצמאית. עו"ד עידית רונן מתמחה בדיני משפחה ודיני מקרקעין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב