דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור סוכנות לביטוח רכב 

מאת    [ 08/04/2013 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 3684 פעמים ]

לא צריך להסביר לכם על החשיבות של ביטוח רכב. בין אם המדובר הוא בפוליסת ביטוח חובה, ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', ברור כי עיקר המאמצים מופנים לבחירת סוכן הביטוח. לכאורה או שלא, הוא זה שיקבע אם נבחר בפוליסה משתלמת, או שמא בבזבוז כסף של ממש. אנחנו ננסה לסייע לכם בהחלטה החשובה הזו, באמצעות מתן דגשים חשובים.

מומחיות בתחום האמור

תחום הביטוח נחשב לרחב מאד, בכך אין ספק. ישנם חברות או סוכני ביטוח אשר מציעים מארג שלם של פוליסות, לרבות ביטוח חיים, דירה, משכנתא, וכן- גם ביטוח רכב. כאשר בוחרים סוכנות ביטוח או סוכן בודד, חיוני לבדוק כי הם אכן מתמחים עד רמת היסוד בתחום המבוקש. אין זה אומר כי לא ניתן לבחור בסוכנות אשר פועלת תחומים, אלא שרצוי לבדוק את הניסיון והשירותים שהיא מציעה בתחום המבוקש.

בדקו את המוניטין

זה לא סוד כי כל סוכנות ביטוח בישראל זוכה, עם השנים, למעמד מסוים בקרב הלקוחות, או אפילו גורמים אובייקטיביים. ישנן סוכנויות ביטוח אשר נחשבות לאמינות, ולעומתן כאלה אשר הותירו במרוצת השנים לא מעט לקוחות מאוכזבים מאחוריהן. אפשר לבחון את המוניטין הזה בשיחות עם לקוחות, או אפילו דרך קריאת חוות דעת באינטרנט.

בתחום הסבוך של ביטוח רכב, ניסיון מהווה אחד המשתנים החשובים. במקרים רבים, הרי שסוכנויות גדולות הפועלות שנים בתחום יהיו עדיפות על אלה שעושות את צעדיהן הראשונים בתחום. ועדיין, אין כאן תשובה חד משמעית: בכל מקרה יש צורך, וסוכנות שמתאימה למלא אותו או לא.

מה לגבי תנאי הפוליסה?

כאשר אנחנו בוחנים סוכנות ביטוח רכב, ברור שאנחנו מצפים שהיא תציע עבורנו פוליסה על פי המשוואה הבאה: כיסוי רחב ככל האפשר, במחיר הזול ביותר. על פי הרצון הזה, רצוי לבחון מספר פוליסות אשר מוצעות על ידי הסוכן, שזמינות לרוב לכל דורש באתר האינטרנט שלו, כמו גם באתרים כלליים בנושא ביטוח הרכב. 

בהקשר הזה, ראוי לבחון בעיקר את סוג הכיסויים הניתן, גובה הפיצויים, התנאים למימוש וכן הלאה. ברור כי סוכנות אשר מנסחת הסכם שבו כמעט אין סיכוי לקבלה של תביעות ביטוח אינה מומלצת ביותר, מהבחינה הזו. וכאן בדיוק אנחנו מתחילים לדבר על הצורך בהשוואה.

בדקו את שדה המשחק לעומק

זה לא סוד שבישראל פועלים כיום אינספור חברות ביטוח ישיר, סוכנויות ביטוח וסוכנים פרטיים. זהו תחום פתוח לחלוטין, אשר קל מאד ללכת בו לאיבוד. טרם הכניסה אליו, רצוי מאד להכיר את חוקי המשחק לעומק: לקרוא על פוליסות הרכב השונות, ולהבין את הכיסויים האפשריים שלהם: מה מכסה ביטוח מקיף? מהן סוגיות ביטוח צד ג' לרכב מסחרי? וכן הלאה. כך יהיה ניתן להבין טוב יותר את ההצעות השונות.

ערכו השוואת מחירים

כפי שבר רמזנו, הרי שבסופו של יום חלק ניכר בבחירה נובע מהמחיר. הבעיה היא שקשה מאד לדעת אם הצעה מסוימת היא אטרקטיבית, מבלי להכיר את מצבה היחסי בשוק. המפתח לבחירה הזו הוא ביצוע השוואת מחירים מקיפה בקרב השחקנים השונים הפועלים בשדה הביטוח. באמצעות ההשוואה ניתן להבין את טווח המחירים בשוק, וכן לדעת אילו הצעות משתלמות יותר.

יש לזכור כי אין זה הכרח כיום לבזבז שעות על גבי שעות בשיחות טלפון עקרות אל מול סוכני ביטוח. קיימים כיום אתרי השוואת מחירים שמאפשרים לבצע את המשימה החשובה הזו תוך שניות, מבלי לעזוב את החדר. אלה יציגו את ההצעות הרלוונטיות של הגורמים השונים בתחום של ביטוח רכב, וזאת על פי מאפייני הפוליסה והנהג שהוגדרו מראש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב