דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השגת מימון ראשוני להקמת עסק 

מאת    [ 31/03/2013 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2009 פעמים ]

רבים מאיתנו מעוניינים לפתוח עסק. הבעיה היא שבתחום זה ההתחלות קשות אפילו יותר ממה שניתן להעלות על הדעת. מעבר להליכים הבירוקרטיים ולצרכי המיתוג הראשוניים, עיקר האתגר הוא להשיג את ההון התחלתי, הדרוש בכלל להקמתו של העסק. כיצד, אם כך, ניתן לעשות את זה?

בדרך להקמה עוצרים בבנק

הבנק הוא המקום הראשון ממנו מתחילים רבים את נסיונות השגת המימון הראשוני לעסק. בין אם המדובר הוא במימון לרכישת ציוד ראשוני לעסק, מימון למשאית שתשמש את החברה או כל דבר אחר- האמונה היא שהמוסדות הפיננסיים יוכלו להציע הלוואות לפתיחת העסק, לעיתים בגבוה של מאות אלפי שקלים. ואגב, כמובן שגם גופים פיננסיים אחרים, ולא רק הבנקים, יכולים להעניק הלוואות

דרך זו נחשבת לנוחה ביותר, אם כי אינה מובנית מאליה: אישור ההלוואה אינו ניתן תמיד, ומצריך לרוב הצגה של ביטחונות או ערבונות מצד האדם המעוניין לפתוח עסק. כמו כן, הרי שחשוב לתת את הדעת על התנאים השונים של ההלוואה, ובכלל זה הריבית. לא מעט הלוואות כוללות ריבית בשיעור גבוה ביותר, אשר הופכת לנטל כלכלי עצום עם השנים.

קרנות ממשלתיות או ציבוריות

ממשלת ישראל מעודדת, מטבע הדברים, צמיחה של עסקים- גדולים וקטנים כאחד. על מנת לסייע בהקמת שלהם, נוסדו עם השנים מספר קרנות מרכזיות, אשר מעניקות הלוואות בסכומים שונים. קרן הסיוע לעסקים בערבות המדינה, למשל, מציעה הלוואות עד לגובה של חצי מיליון שקלים, וזאת בכפוף להצגת בטחונות נמוכים באופן יחסי (כ-30%).

על אותו עיקרון, הרי שקיימות גם קרנות המיועדות לאוכלוסיות שונות: הקרן לעולה העצמאי פועלת מטעם משרד הקליטה, ומעניקה הלוואות עד לגובה של 100,000 ש''ח עבור אוכלוסיה זו. הלוואה זו מאופיינת בריבית נמוכה, ובתקופת החזר ארוכה באופן יחסי. קרנות אחרות מעניקות סיוע לעסקים ביישובים בעלי עדיפות לאומית, לכאלה הנוגעים לתחום תעשייתי מסוים וכן הלאה. סיוע זה של המדינה יכול לכלול, מעבר להלוואות, גם הקלות במיסוי.

לרשותם של המעוניינים לפתוח עסק, בעיקר בסדר גודל קטן או בינוני, עומדות גם לא מעט קרנות ציבוריות. גם כאן אפשר להבחין בין לא מעט אפשרויות: קרן קורת לעסקים קטנים מיועדת ליזמים או לבעלי עסקים, ובעיקר כאשר אלה מעוניינים לרכוש ציוד להקמת העסק. קרן חשובה אחרת היא קרן שמש לעידוד יזמים צעירים. היא מיועדים לבני 33 ומטה, אשר פותחים את העסק הראשון שלהם.

גיוס משקיעים

מעבר להלוואות ולהקלות השונות, עומדת גם אפשרות אחרת עבור המעוניינים לפתוח עסק, והיא פנייה למשקיעים שונים. יש כיום לא מעט דרכים לגיוס הון בדרך זה, לרוב על בסיס עיקרון פשוט אחד: תמורת התמיכה הכספית של המשקיע, הוא זכאי לקבלת אחוזים מסוימים מרווחי החברה העתידית שתוקם.

דרך זו נחשבת למועדפת עבור בעלי עסקים רבים, ולו מכיוון שאינה מצריכה מהם להיכנס ל"חובות" כלכליות. עם זאת, הרי שלאורך זמן היא עלולה לפגוע ברווחי העסק. לכן, חשוב לתת את הדעת גם על מהות המשקיעים הנבחרים.

עדי ארזי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב