דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שינוי רגשות 

מאת    [ 27/02/2013 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 2830 פעמים ]

 

 

 

שינוי רגשות

 

פרופיל NLP הנו כלי אבחוני נהדר לתקשורת בין אישית, אבחון, הצטרפות, והובלה למקום חדש, שאנחנו רוצים להגיע אליו ויצור שינוי בחיינו.

 

יש תקופות שאנו מוצפים ברגשות. רגש מגיע כמו גל. רגש הוא מילה אחת שמתארת חוויה שלמה או תמצית החוויה. במחשבות אנו מפרים וברגשות לא. מחשבות הנן ברמת הכללה גבוהה לעומת רגשות שהן ברמת הכללה נמוכה. ברגש אנחנו מתייחסים לפרטים הקטנים.

 

כשאנחנו מדברים על רגשות, הקצב שלנו איטי ולא מהיר בעוד כשאנו מדברים על דברים טכניים, הקצב יותר מהיר. ברגשות בד"כ קשה למצוא את המלים.

 

בטיפול ברגש אין צורך ללכת לעבר ולפתוח את הרגש כי הוא חלק מהחיים ויש לו מקום אצל כולנו, מה שכן צריך ללמוד להתמודד עם רגשות בצורה אחרת.

 

חלק מהאנשים מעדיפים לברוח מהרגשות, כי קשה להם להרגיש. אנו מרגישים שאנו נתונים להשפעה חיצונית אלא שהיא פנימית. אנו מרגישים מוצפים ומבולבלים וקשה לנו להתמודד. שכן לשכל אין כל כך כלים להתמודד עם רגשות.

 

מי שפיתח את האינטליגנציה הרגשית אומר שהשכל אינו העיקר יש עוד דברים. אדם יכול להיות מבריק מבחינה שכלית ונכה מבחינה רגשית.

 

רובנו בעקבות החינוך שקבלנו, לפעמים מתקשים להרגיש ואז אנו נכנסים לחוסר קבלה. ואומרים לעצמנו "אני לא רוצה להיות שם".

 

כשהאדם מחובר לרגש שלו הוא בעצם נותן לעצמו לגיטימציה, פשוט להיות שם ברגש ולעבור דרך הכאב. לפעמים ההתנגדות לרגש זו הבעיה. לפעמים זה שאנו מאפשרים לעצמנו להיות שם זה נגמר.

 

יש אנשים שלא מאפשרים לעצמם להביע רגשות. ברגע שהם מאפשרים לעצמם לחוות את  הכאב, התסכול והכעס הם גם יכולים להשתחרר מהרגשות האלה. לתת לגיטימציה לרגשות שלהם, לאפשר לעצמם להרגיש. אנשים נלחמים נגד רגשות ומדחיקים אותם, שכן זה כואב מידי.

 

אנשים לא אוהבים לשהות עם מישהו שמוצף בכעס או מישהו שחווה רגש חזק ועוצמתי.

כשמבינים למה אנו מרגשים כך יותר קל לנו להכיל את הרגשות. גם אם לא מבינים ניתן לתת לגיטימציה לרגשות. חוסר לגיטימציה מקשה ומעצים את ההרגשה. חוץ מייאוש ודיכאון אני מרגיש כעס עצמי. יותר קל לנו עם שמחה, אושר ואהבה.

 

אדם יותר מאושר אם הוא גם יודע להרגיש והוא לא סגר עצמו מלהרגיש.

 

לזלי בנדלר עשתה עבודה סביב רגשות והיא גילתה שיש רגשות שאנשים לא מסוגלים לקבל והם רגשות שיכולים להרוס את החיים. זה מוציא את האדם מדעתו. רגש כמו קנאה.

 

ב-NLP גילו שיש אפשרות אומנם בצורה קוגניטיבית לעזור לאנשים לצאת מהרגש כשהם  נופלים לתוכו כמו אל בור או מערבולת. איך עושים זאת - – פשוט מפרקים את הרגש למרכיביו ובאחד מהמרכיבים יוצרים את השינוי.  

 

לסיכום: אם אנו דוחים את הרגשות אז אנו מקהים אותם ומונעים גם את השמחה וגם האושר להיכנס לחיינו. זה מטבע עם שני צדדים. אנו צריכים לקבל רגשות שליליים כדי לחוות רגשות חיוביים.

 

 

 

 

"מלב אל לב" - קן לשינוי - טליה המאירי ישי  במקום לקוות ולייחל, בואו ונצעד יחדיו אל עבר השינוי שאתם רוצים ! מנחה בכירה של NLP ודמיון מודרך, קו הזמן והצופן החדש מאמנת אישית מוסמכת מטעם לשכת המאמנים בישראל   מתמחה בהפרעות קשב וריכוז ומטפלת בלקויות למידה  מטפלת ברייקי 1+2 צרו קשר עוד היום או השאירו הודעה ואחזור אליכם בהקדם 0547574874 רח' הערמונים 11/4 נשר http://melevellev.bizmakebiz.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב