מדריך למתקשים בכתיבת סינופסיס - חלק 2
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מדריך למתקשים בכתיבת סינופסיס - חלק 2 

מאת    [ 25/01/2013 ]
מילים במאמר: 508   [ נצפה 1679 פעמים ]

 
 

לצורך הדיון בשיטה מספר 2 שהוצגה במאמר הקודם, נשתמש בתסריט סרט האימה המרטיט 'הנוסע השמיני'. מערכה 1 של סרט זה מסתיימת כאשר החייזר מתפרץ מתוך החזה של 'קין' ומחליק משם לדרכו. שם מתחיל הסיפור העיקרי - מאבקו של החייזר נגד אנשי צוות. הצוות מתחיל לפעול כדי לצוד אותו ולהרגו, שמהווה את התוכן העיקרי של מערכה 2. המעבר ממערכה 2 ל - 3 בדרך כלל ברור יותר. במערכה 2 מתרחש הסיפור המרכזי שהתסריט רוצה להעביר לאחר ששני הצדדים הנאבקים זה בזה 'צברו נקודות' ונעים לכיוון עימות השיא, שהוא מן הסתם שיאו של הסיפור. ואז, ורק אז, מגיע רגע במערכה 2, כאשר כל חלקי הסיפור נמצאים במקומם ומוכנים לעימות הסופי. כשהרגע הזה מגיע, התסריט עובר ממערכה 2 למערכה 3. ב'נוסע שמיני' מערכה 3 מתחילה כאשר החייזר הורג את כל אנשי הצוות מלבד ריפלי. כעת רגע האמת בהישג יד. ריפלי היא דמות הנצפית מנקודת מבט הצופים, ה'פונדקאית' של התסריט אם תרצו, כך שזה מרגיש לצופים כאילו נותרו רק הם ואותו נוסע שמיני מבחיל. הרגע בו איש הצוות האחרון מת הוא הרגע שבו הכל מוכן לעימות האחרון והוא גם המעבר ממערכה 2 למערכה 3.

יש שיחשבו שמבנה '3 המערכות' מגביל ולא מספיק לכתיבת סינופסיס. במקרה כזה אתם מוזמנים לנסות מבנה של 5 מערכות באופן הבא:

  • [אופציונלי] הפרולוג של הסיפור, אם יש כזה.
  • חלק 1: הגדרת הדמויות והקונפליקטים ביניהם. נקודת המפנה בין החלק הראשון לשני מתרחשת כאשר קונפליקט בלתי צפוי מתפרץ, מסבך את עולמו של הגיבור ומפרק אותו משאננותו.
  • חלק 2: כולל את מאמציו הראשוניים של הגיבור להתמודד עם הבעיה או להגיע למטרתו. נקודת המפנה בין החלק השני לשלישי מתרחשת כאשר הגיבור מבין שהבעיה היא חמורה יותר ממה שחשב בתחילה.
  • חלק 3: לב הסיפור. הגיבור עושה התקדמות גדולה לטיפול בבעיה או באנטגוניסט שלו. נקודת המפנה בין החלק השלישי לרביעי מתרחשת כאשר מסלול ההתקדמות של הגיבור מתנגש במחסום המהווה עבורו אסון. אפשרות נוספת היא שהחלק השלישי
    מסתיים כאשר מתרחש כל הדרוש להגיע לשיא כלשהו.
  • חלק 4: השיא או שיא העימות של הסיפור.
  • חלק 5: פתרון העלילה וקשירת כל הקצוות החופשיים של הסיפור.
  • [אופציונלי] אפילוג, אם יש כזה בכלל.

לדוגמה: חמשת החלקים האפשריים לסינופסיס הפרק הרביעי של מלחמת כוכבים (הסרט הראשון שיצא בסדרה בשנת 1977):

  • פרולוג: גלילת הטקסט המפורסמת על רקע המוסיקה המונומנטלית של ג'ון וויליאמס.
  • חלק 1: כל מה שקורה עד לרגע בו הדוד והדודה של לוק נהרגים.
  • חלק 2: כל מה שקורה משם ועד לנקודה שבה מתרחשת ומשתבשת המתקפה על כוכב המוות.
  • חלק 3: כל מה שקורה משם ועד לנקודה שבה הגיבורים נמצאים בכוכב 'יבין', כולל התדריך להתקפה על כוכב המוות.
  • חלק 4: ההתקפה המוצלחת על כוכב המוות.
  • חלק 5: טקס חלוקת המדליות.

לאלו מכם שלא התחברו לשתי השיטות שהצגתי עד כה, התכוננו למאמר הבא בו תופענה שיטות שלוש וארבע לכתיבת סינופסיס.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב