דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוגי קפוארה - חינוך לכבוד ולמשמעת עצמית 

מאת    [ 03/01/2013 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 3242 פעמים ]

  הקפוארה – מאמנויות הלחימה הותיקות והמוכרות בעולם – מקורה בברזיל, אליה הגיעו עבדים ממערב אפריקה במאה ה-16. העבדים, שחוו קשיים רבים במהלך שנות העבדות שנכפתה עליהם, היו מוכרחים למצוא דרך לאמן את עצמם ללחימה בשוביהם ואפילו בינם לבין עצמם, בעיקר למטרות של הגנה עצמית. מכיוון שנאסר עליהם להתאמן בכל סוג של לחימה, מחשש שיקומו על שוביהם, המציאו העבדים את אמנות הלחימה הזו, שהוסוותה כריקוד ולוותה במוזיקה קצבית. מאז, שוחררו כמובן העבדים, אך אמנות הלחימה הזו, הנחשבת מעין משחק לחימה שמשלב ריקוד ותנועה עם אלמנטים של הגנה והתקפה, עודנה חיה ובועטת במלוא העצמה. חוגי קפוארה הופכים יותר ויותר פופולריים בכל העולם ובמידה רבה בישראל.

על מה מושתתים עקרונות המשחק?

  ראשית, כדאי לזכור שזהו משחק, ולא אמנות לחימה שנועדה לשמש לרעה את העוסקים בה. חוגי קפוארה מחנכים היום – בראש ובראשונה – לכבוד הדדי ומשמעת עצמית גבוהה. אלה, בשילוב עם גבולות ברורים מאוד בין משחק תרגול לקרב, הם העקרונות שעומדים בבסיסו של כל שיעור קפוארה ללא קשר לגיל הלומדים, לרמת הידע שלהם, ובוודאי שלא למינם.

המוזיקה המלווה את השיעורים, היא בדרך כלל מוזיקת קפוארה ייעודית ומקורית, שהתלמידים לומדים לשיר ולנגן מידי שיעור, והיא מהווה חלק בלתי נפרד ממנו. השירים, המושרים בשפה הפורטוגזית, הם בעצם אגדות וסיפורים עממיים המתארים סיטואציות יום יומיות בעזרת מטאפורות לעולם החי והצומח, מעניקים עצות מלאי ערך לחיים, ומובילים, לרוב, למוסר השכל. סוג השירה  הזה, שמשלב בתוכו מקצבים שונים ונגינה על כלים ייחודיים, מסייע למעשה בפיתוח חשיבה יצירתית ומקורית אצל התלמידים.

מה היתרונות בחוגי קפוארה?

במישור הגופני, לימוד קפוארה מפתח בילדים ובמבוגרים בכל גיל את הביטחון העצמי ותחושת הבטחון האישי, כושר אירובי, כוח מתפרץ, גמישות ויציבה נכונה. לאלה מתווספים גם שיפור תפקוד בקבוצה דינמית – פועל יוצא של הצורך לתפקד כחלק מהקבוצה בתחרות, ותחת לחץ מכוון. האתגר שבביצוע נכון של התרגילים מסייע לפיתוח החשיבה והיצירתיות, את חוש האלתור והדמיון, ומקצב אישי. אין ספק שאלה הם כלים חשובים לכל אדם ובכל גיל.

אצל ילדים קטנים מאוד ישנו דגש מיוחד על פעילויות ותרגילים שאינם מזיקים לגוף הצעיר. עם זאת, מקבלים הקטנטנים אפשרות לפתח אצלם תכונות חשובות במיוחד בגיל הזה: קואורדינציה, זריזות, יכולות מוטוריות, עבודה עם מקצבים ויכולות ריכוז. ניתן לטעון אפילו כי אימון קבוע במסגרת חוגי קפוארה מסייע בבעיות משמעת אצל ילדים ובבעיות קשב וריכוז ברמות שונות.

מורה לקפוארה מטעם המרכז הישראלי לקפוארה, מדריך כושר ומדריך קואורדינציה בשיטת OCO תואר ראשון במדעי ההתנהגות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב