דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה חייבים להתחיל לסחור בשוק ההון ומניות 

מאת    [ 17/12/2012 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 2994 פעמים ]

בסופו של היום אחת הדרכים הטובות ביותר לאדם הפשוט ליצור כסף היא מניות ואני אסביר למה.

ההורים שלי תמיד היו מפחידים אותי מהתחום הזה של מניות ומכניסים אותי לסטרס עצבני. זאות הסיבה שרוב החיים הבוגרים שלי התרחקתי מהתחום הזה כמו מאש. הבעיה בעצת הורים שלי היתה ,שהיא שגויה מהיסוד.

ההורים שלי כמו ההורים של רובכם באים ממעמד הביניים, הניסיון אותו הם צברו בזמן רוב שנותיהם השאיר אותם באותו מעמד הביניים או קידם אותם מהעוני למעמד הביניים. עצות אלה הם מה שהם מנסים להעביר אלינו.

אני אוהב את ההורים שלי אבל אני רוצה קצת יותר ממה שהם השיגו, לכן בכל מה שקשור לתחום הפיננסי קחו את עצות האנשים הקרובים אליכם בערבון מוגבל. כי בסופו של יום רוב הסביבה הקרובה שלכם לא הגיע למטרות שרובכם מציבים לעצמכם שזה לעשות הרבה כסף ולהיות באמת חופשי.

לכן כשאתם באים במגע עם משהו שהיה תמיד מוגדר כסוג של טאבו כל חייכם, תנסו להתגבר על הפחד הראשוני ותיגשו לזה בזהירות. אני מאמין שכל אחד שיש לו סכום התחלתי להשקעה יכול להצליח במסחר שוק ההון. הדבר הכי חשוב הוא לנתק לגמרי את הרגשות שלכם כשאתם מתעסקים עם מניות. תגדירו לעצמכם רף עליון ורף תחתון למכירת המניה. אפשרות נוספת אם אתם עשיתם את הבדיקות כמו שצריך וקניתם את המניות פשוט תשכחו מהם לשנה שנתיים, במצב רגיל (אין משבר עולמי) אתם תעשו רווח של 20% לפחות.

השלב הראשון שבן אדם פשוט בלי שום ידע מוקדם הרוצה להיכנס לתחום צריך לעשות הוא מחקר התחלתי לגבי שוק ההון באינטרנט. אם הנושא עניין אותו והוא מוכן להכנס לתחום מומלץ לקחת קורס של מסחר בשוק ההון (ויש הרבה קורסים כאלה ברשת אני אישית מקבל 2 - 3 מיילים בשבוע לגבי הנושא של לימוד שוק ההון) בשלב הבא צריך לגשת לבנק ולהגיד לפקיד שיאפשר את האפשרות של מסחר במניות דרך האינטרנט.

לרוב אני רוכש כ 4 -5 מניות כל אחת מתחום שונה. לקראת סוף שנה שעברה עשיתי סקר ובחרתי את המניות הבאות: איזיציפ, פוקס, פריגו ורמי לוי. נכון לנובמבר 2012 אלה הם התוצאות:השלב השלישי הוא להישתמש בידע שצברתם בקורס ולעשות תחקיר יותר רציני וממוקד לגבי המניות שלדעתכם יהיו במגמת עליה בשנים הקרובות ולקנות אותן.

מה שאני עושה בד"כ הוא שבכל סוף שנה רוב בתי ההשקעות מוציעים דוח של כל המניות המומלצות שלהם לשנה / שנתיים הקרובות. אני עושה רשימה ארוכה של כל המניות המומלצות ומתמקד במניות החופפות שהומלצו ע"י כמה בתי השקעות. אני מתחיל לעשות מיני מחקר על מניות אלה מהו תחום עיסוק של החברות, מי עומד בראושן, מה התוכניות שלהם לעתיד. אם מה שאני קורא מוצא חן בעיני אני קונה את המניה ואם לא אני מוותר אליה.

איזיציפ צמחה ב 28%

פוקס צמחה ב 28%

פריגו צמחה ב 15%

רמי לוי צמחה ב 3%

אני רוצה שתתמקדו במנית רמי לוי שבחודש יוני האחרון (6.2012) התחילה להתרסק בנפילה חופשית המניה ירדע ביותר מ 30% אבל תוך קצת יותר מ 3 חודשים המניה הצליחה להחזיר את כל הרווח שהפסידה .

מניה נוספת אחריה אני עוקב מתחילת השנה היא מלנוקס רוב השנה המניה צמחה בעשרות אחוזים אבל לפני כחודש התרסקה ביותר מ 20% ביום אחד. בלי לחשוב פעמיים קניתי את המניה באותו היום (עקבתי אחרי המניה הרבה זמן לכן הייתי החלטי כשהיא התרסקה אחרי הדוחות) נכון להיום המניה הצליחה להחזיר חלק מההפסד שלה ואני יכול רק לשמוח.

מה שאני רוצה להדגיש פעם נוספת הוא כשאתם מתעסקים במניות אתם חייבים לנתק את הרגשות האישיים שלכם. הרי ברגע שאתם רואים שמניה מתרסקת האינסטינקט שלכם הוא להתרחק ממנה כי אף אחד לא יודע עד כמה היא יכולה ליפול. אבל כמו שראינו במקרה של מלנוקס או רמי לוי הרגשות שלכם יגרמו לכם לפספס הזדמנויות פז להרוויח .

סכום - לא משנה אם יש משברים בדרך לטוור הארוך רוב המניות הגדולות תמיד עולות וזה מה שיעשה לכם את הרווח האמיתי .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב