דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוח איומי האינטרנט של סימנטק לחודש נובמבר 2012: מרבית פרצות האבטחה כוללות גניבת שמות אמיתיים של אנשים 

מאת    [ 13/12/2012 ]

מילים במאמר: 736   [ נצפה 1660 פעמים ]

  • עלייה של 4% ברמות דואר הזבל העולמיות  ל-68.8%
  • ירידה נוספת בכמות הוירוסים המועברים במייל – אחד מכל 255.8 מיילים הכיל וירוס או נוזקה
  • 933 אתרים מסוכנים נחסמו כל יום ברחבי העולם

 

ענקית ניהול ואבטחת המידע סימנטק (Symantec) פרסמה את דוח המודיעין שלה לחודש נובמבר 2012.

 איזה מידע נגנב בפרצות אבטחה (Data Breaches):

צוות הבדיקה של סימנטק החליט בדוח הנוכחי לנסות לבדוק איזה סוג של מידע נגנב במהלך פרצות אבטחה (Data Breaches) ומה ניתן לעשות עם אותו סוג של מידע. לצורך העניין, חולקו סוגי המידע ל-10 קבוצות על פי הדיווחים הבולטים על סוגי מידע הנגנבים בפרצות אבטחה.

במבט ראשון, מה שנראה מפתיע הוא שהמידע הנגנב ביותר, בהפרש משמעותי, הוא שמו האמיתי של המשתמש (נגנב ב-55% מפרצות האבטחה). הנתון הזה הוא אף יותר פופולארי משמות משתמש וסיסמאות, אשר משמשים לזהויות באינטרנט (נגנב ב-40% מכל פרצות האבטחה). זה מראה על מגמה בה האקרים מכוונים למקומות אליהם אנשים הולכים כדי להשלים משימות, בניגוד לשנים קודמות כאשר פרצות האבטחה התקיימו יותר בלוחות מודעות ומשחקים אינטרנטיים (שם אין צורך להכניס את השם הממשי וניתן להסתפק בשם משתמש).

 כך, למשל, מעל 80% מפרצות האבטחה ב-2012 התרחשו בארגונים ומוסדות בהן נוכחות האינטרנט היא משנית לעיסוק המרכזי שלהם, כמו במגזרי שירותי הבריאות והחינוך, שם השימוש באינטרנט הוא יותר לצורכי נוחות ופחות לצרכים עסקיים.

 מה שבכל זאת מרתיע הוא שמספרי זהות שמספק השלטון – כמו תעודות זהות, רשיונות נהיגה וכד' – עדיין נגנבים בשליש מהפרצות (33%), וזה קורה בעיקר במקומות בהן אין צורך ממשי שאותו הארגון יחזיק במספר הזה (כמו שירותי בריאות או ראיית חשבון, למשל). 

מגמה חיובית שניתן לראות בניתוח הוא שרק ב-13% מהפרצות התוקפים חיפשו לגנוב מידע עסקי, כמו פרטי חשבון בנק, פרטי כרטיסי אשראי או מידע על משכורות. יתכן וזה נובע ממגבלות גדולות יותר לגבי איך מידע עסקי נאסף, מאושר ומאוחסן.

 חשוב לציין כי גניבת המידע אינה מובילה בהכרח לגניבת זהויות. יתכן והאקרים משתמשים במידע שאספו בכדי לאסוף מידע נוסף (כמו למשל – "לוודא" את זהותו של אדם בטלפון וכך להשיג גישה לנותנים נוספים). עדיין, התוקפים יכולים בעזרת המידע לפתוח חשבונות על שמות מזויפים, כמו חשבונות כרטיס אשראי.

 שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל טוען כי לא נראה כי חשיפת זהויות לסיכון בעקבות פרצות המידע הן משהו שהולך להיחלש או להעלם בקרוב. "למזלנו, למרות שזה לא תמיד נדרש על פי חוק, המגמה מראה על גידול בשירותי ניטור אשראי אצל ארגונים שנחשפו לפרצות. עבורנו, כלקוחות, חשוב לשים לב לא לתת את פרטינו האישיים אם אין בכך צורך וודאי, ולשים עין על מידע האישי שלנו ככל שאפשר."

 מגמות עולמיות

שיעור דואר הזבל בעולם עלו באופן משמעותי בחודש נובמבר, בכ-4%, והגיע לרמה של 68.8% (אחד מכל 1.45 מיילים בעולם שהיה דואר זבל), אשר עדיין ממשיך את המגמה של צמצום דואר הזבל בעולם, אותה ניתן לזהות מאז החצי השני של 2011.

מעל חצי (57.72%) מדואר הזבל בעולם עסק בנושא יחסי מין וזוגיות. סעודיה, שבחודש שעבר עשתה קפיצת אבטחה ויצאה מעשרת המדינות בעלות הכמות הגדולה ביותר של תעבורת דואר זבל, חזרה למקומה בראש המדינות בעולם, כש-83.9% מתעבורת הדוא"ל במדינה היתה דואר זבל.

 כמות הווירוסים המועברים במייל השתפרה לכדי אחד מכל 255 מיילים (0.39%), ירידה של 0.05% מהחודש הקודם (אחד מכל 229 באוקטובר). ב-13% מהמיילים שכללו וירוסים היה קישור לאתר שהוגדר כמזיק, 10.6% פחות מאשר באוקטובר. גרמניה היתה המדינה בה היתה הכמות הגדולה ביותר של וירוסים המועברים במיילים – אחד מכל 47.3 מיילים הכיל וירוס או נוזקה. סימנטק מצאה בממוצע 933 אתרים כל יום שהכילו נוזקות או איומים אחרים, 19.7% יותר מאשר באוקטובר.

 מגמות בישראל

בהתאם למגמה העולמית, גם רמות דואר הזבל בישראל עלו בחודש אוקטובר 2012, ונותרו גבוהות מהממוצע העולמי. על פי סימנטק, בישראל 69.1% מתעבורת המיילים היא של דואר זבל (כאמור, בעולם –68.8%).

כמות הווירוסים המועברים במיילים ממשיכה להיות נמוכה בישראל יחסית לרמתה בעולם – אחד מכל 881 מיילים הכיל בתוכו וירוס, נוזקה או קישור לאתר זדוני (בחודש שעבר הנתון עמד על אחד מכל 637 מיילים). כלומר, ישראל שומרת על רמתה בכל הנוגע לכמות וירוסים או הנוזקות המועברים במיילים ועדיין נמצאת במרחק רב מהממוצע העולמי (העומד, כאמור, על אחד מכל 255 מיילים).

 דו"ח המודיעין של סימנטק

דו"ח המודיעין שסימנטק מפרסמת, מספק את הניתוח העדכני ביותר של איומי אבטחת סייבר, מגמות ותובנות מצד צוות המודיעין של סימנטק בנוגע לתוכנות זדוניות, דואר זבל, ושאר סיכונים עסקיים מזיקים אפשריים. הנתונים אשר שימשו לניסוח הניתוח בדו"ח משולב זה כוללים מידע מחודשים ינואר עד נובמבר 2012.

 ניתן להוריד את הדוח המלא דרך הקישור הבא:

http://www.symantec.com/content/en/us/enterprise/other_resources/b-intelligence_report_11_2012.en-us.pdf

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב