דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרוהורמונים: מגבירי טסטוסטרון טבעי 

מאת    [ 11/12/2012 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 6992 פעמים ]

 

פרוהורמונים: מגבירי טסטוסטרון טבעי

פרו-הורמונים (prohormone) מתייחס לפרקורסור המקדם של הורמון. בדרך כלל שיש שפעה הורמונלית מינימאלית בפני עצמו.

 

טריבולוס טרסטריס Tribulus Terresteris 

טריבולוס טרסטריס הוא מאיץ טסטוסטרון טבעי שעובד עם הורמון Lutenizing (LH) והורמון מגרה זקיק (FSH). Tribulus מגביר את הייצור של LH, בתורו, להגדיל את רמות הטסטוסטרון. לטסטוסטרון תפקיד מכריע בהתפתחות והצמיחה של שריר, thusly מציע Tribulus והתפקיד הפוטנציאלי שלו בהרכב גוף ושיפור ביצועים ספורטיבי. 

 

 

שורש סרפד

שורש סרפד צורב הינו סוג של סרפד שפועל כמאיץ ייצור טסטוסטרון טבעי ע"י שמירת מולקולת הטסטוסטרון חופשי-    (sex hormone binding globulin-SHBG). ע"י שחרור טסטוסטרון מ-SHBG, רמות הטסטוסטרון חופשיות נשארות גבוהות, מה שיכול להקל על צמיחת שריר. SHBG מונע ממולקולת טסטוסטרון מחייב עם רצפטורים הספציפיים שלה בתאי השריר ושומר הטסטוסטרון במחזור הדם לתקופה ממושכת של זמן. שורש סרפד גם הוכח להגביר את רמות הטסטוסטרון של מניעת הפיכתה לדיהידרוטסטוסטרון. בעוד טסטוסטרון יש השפעות אנבוליים בשרירים, דיהידרו-טסטוסטרון מטיל השפעות שליליות, כולל צמיחת ערמונית. על ידי שילוב של שורש סרפד לתוך הדיאטה שלך, מרה זו של טסטוסטרון יכולה להיות סוכלה, ובכך לספק זמין יותר טסטוסטרון אנבוליים.

 

פיטרייה קמיליה קורדיספס Cordyceps 

קמיליה קורדיספס הינה פטרייה שברפואה הסינית מסורתית לשיפור תפקוד רבייה, מניעת הזדקנות ומניעת עייפות. היא אדפטוגנית (מסייע להסתגלות) שעשויה להיות פוטנציאל סיוע בשיפור בריאות כללית, הגדלת סיבולת, ולהגדיל את רמות הטסטוסטרון. הוא הציע כי עליית טסטוסטרון היא בשל סוכרים וגליקופרוטאינים הנוכחים בפטרייה דומה להורמון - LH במבנה ונקשרים לקולטנים של LH, המרצת ייצור הטסטוסטרון. הפיטריה עשויה להגדיל את סיבולת פיזית, תוך הפחתת עייפות.

 

תמצית הקליפה יוהימבה - Yohimbe

יוהימבין הינו אלקלואיד עם השפעות ממריצות שנמצאו באופן טבעי בקליפת היוהימבה. האלקלואיד יוהימבין הוכח ככזה שיכול להגדיל את גיוס חומצות שומן ממאגרי שומן ע"י הגדלת רמות נוראדרנלין (נוראפינפרין) ומתן דחיפה חזקה בכושר הגופני וסיבולת. תמצית יוהימבין יכולה לעודד התפתחות של מסה שריר רזה - פרו-הורמונים.

 

חומצת אמינו היסטידין

היסטידין הינה חומצת אמינו. היסטמין משדר הורמון כימי המעורבים בוויסות של ייצור חומצת קיבה ומשמש כמתווך של רגישות יתר מיידית בתגובות אלרגיות. כמקדם של ההיסטמין יוצר תגובה ווזודילטורית (הרחבת כלי דם) וממלא תפקיד מרכזי בייצורת תאי דם אדומים ולבנים. תוספת היסטידין הוכחה להגדיל את ריכוז הקרנוזין בשרירים.

 

הפרו-הורמון DHEA

Dehydroepiandrosterone או בקיצור: DHEA, הינו הורמון הנוצר בגופנו ונשלט ע"י בלוטת יותרת הכליה (בלוטת האדרנל). ה-DHEA הינו מקדם לשני הורמונים: הורמוני המין הזכריים (הכוונה לטסטוסטרון) והורמוני מין נשיים (הכוונה לאסטרוגן). על כן, ייצורו של DHEA המקדם לכל הורמוני המין. הייצור הטבעי שלDHEA  הולכות ופוחתות עם העלייה בגיל.

 

תמצית פילפל שחור (ביופרין פייפרין)

הביופרין הינו תמצית מפרות הפלפל השחורים שגדלו בקרקעות עשירות בחומרים מזינים. תמצית זו של פייפרין (piperine) נבדקה קליני בארצות הברית ובהוכחה כמסייעת לשפר באופן משמעותי את הזמינות הביולוגית של חומרים מזינים שונים באמצעות תוספת ספיגה מוגברת, לרבות צמחי מרפא ותרופות שונות. 

יעקב עזרא מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר אישי. מרצה ומלמד בתחומי התזונה, הרפואה והספורט בבית הספר למאמנים אוניברסיטת ת"א - וינגייט, במדרשה לתרבות הגוף - אמריקה ישראל, ובמכון מור (חברת בת של קופת חולים כללית). לפגישת ייעוץ בקליניקה: 0528567140 ספרים שכתב: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף", ספורטולוגיה - המדריך לספורטאים, סטרואידים כל מה שרצית לדעת! ולא העזת לשאול?.  אתר: פיתוח גוף, אתר: דיאטה מהירה, אתר: תוספי מזון לספורטאים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב