דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשב-העל SGI ICE X נבחר ביפן עבור מחקר אנרגיית חשמל 

מאת    [ 26/11/2012 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 3178 פעמים ]

מערכת עם ביצועי מחשוב תיאורטיים של 670.9 טרה-פלופס עבור חישובים מדעיים

SGI – חברת המחשוב הטכני המיוצגת בישראל על ידי TNN  טלקום מקבוצת רפק הבורסאית, דווחה על התקנת מחשב-על בתצורת להבים החדיש ביותר שלה, SGI ICE X, למחשוב עתיר ביצועים (HPC).

 מחשב SGI ICE X הנו מחשב העל המהיר ביותר בעולם, שהאינטגרציה והבחינות שלו מבוצעות במפעל כדי לספק איכות וביצועים גבוהים, והנו גמיש להתאמה לכל עומס עבודה.

ההתקנה ביפן בוצעה עבור מערכת מחשב חדשה בהיקף גדול לחישובים מדעיים במכון המחקר המרכזי של תעשיית אנרגיית החשמל (CRIEPI) בטוקיו.

 למערכת יש ביצועי מחשוב תיאורטיים של 670.9 טרה-פלופס, והינה אחת ממערכות אשכול מחשבים הגדולות ביותר ביפן. זו גם מערכת אשכול הגדולה ביותר והחזקה ביותר בסדרת SGI ICE  שסופקה על ידי SGI  ביפן.

 CRIEPI  הנו מוסד מחקר שהוקם ב- 1951 כמאמץ משותף של חברות חשמל ביפן, במטרה לחקור ולפתח טכנולוגיות היכולות לתרום לתעשיית ייצור החשמל ולחברה ביפן.

 בשנים האחרונות התמקד המחקר בנושאים כמו אנרגיה, בטיחות, טכניקות מתקדמות בייצור חשמל, ובניית הדור הבא של פלטפורמות ביקוש ואספקת אנרגיה.  מערכת המחשב הגדולה הפועלת מחודש יולי 2012, כבר עזרה להאיץ מחקר חשוב זה.

 ישראל וינמן, מנהל פעילות SGI  ב- TNN  טלקום, אומר כי מערכת SGI ICE X החדשה תאפשר מחקר יעיל יותר בתחומים כמו שינוי אקלים וחיזוי מגמות סביבתיות עולמיות למטרת מוכנות לאסון, טכנולוגיות ייצור חשמל מתקדמות כמו מערכות בעירה  יעילות יותר, ותכנון חומרים ומחקר התורם לתחזוקה ולקידום של ציוד ייצור חשמל. כל זאת מושג בשימוש במודל מחקר וחיזוי מזג אויר (WRF) וחבילת סימולציה VASP  לדינמיקת מולקולות הדורשת רמה גבוהה מאוד של ביצועי חישוב.

 מערכת האשכול scale-out הגדולה מורכבת מ- 4,032 מעבדי Intel Xeon E5-2670 (שווה ערך ל- 32,256 ליבות) עם קיבולת זיכרון מקסימלית של 67.5 טרה-בייט.

Infiniband 4x FDR מספק חיבוריות לשרתי להבים עם 2,016 צמתים (שני מעבדים בכל צומת). אחסון מסופק עם 2.88 פטה-בייט קיבולת דיסקים כוללת. מערכת קירור במים משמשת למניעת הצורך במיזוג אויר נוסף, מה שמפחית צריכת חשמל כוללת.

 ישראל וינמן מציין כי מערכת הקבצים, שהנה רכיב מרכזי של מערכת החישובים המדעיים, הנה מערכת קבצים Lustre בקוד פתוח, הנתמכת רשמית ע"י SGI. מערכת קבצים מקבילית זאת זוכה להערכה רבה בתחום ה- HPC, כמסוגלת לקרוא ולכתוב כמויות גדולות של נתוני חישובים.

 חברת TNN טלקום מתמחה בפתרונות מחשוב ותקשורת מתקדמים, ומספקת ציוד מחשוב מתוצרת SGI תקשורת ומולטימדיה למוסדות אקדמיה, חברות תקשורת, תאגידים, לקוחות עסקיים, צה"ל ומערכת הביטחון. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב