דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כספים אבודים ללא דורש - ריכוז כל הרשימות מחברות הביטוח 

מאת    [ 03/11/2012 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 8965 פעמים ]

איך נוכל באמת לאתר את אותם כספים אשר מגיעים לנו מתוקף ירושה או מתוקף היותנו מוטבים?

כספים אבודים הם למעשה כספים אשר מנוהלים בחברות הביטוח השונות ולא נדרשים ע"י בעליהם. למעשה חברות הביטוח אשר מנהלות כספים אלו מודעות למצב החריג הנ"ל, אך יחד עם זאת לא יפעלו על מנת לתקן את העיוות.

 למה המצב הקיים נוח לחברות הביטוח ?

 עבור חברות הביטוח מדובר במצב בו מקבלות הן תזרים מזומנים קבוע - דמי הניהול, ללא תמורה מצידן. כלומר, בעליהם של אותם כספים או הזכאים להם, משלמים לחברות הביטוח דמי ניהול מתוך סך הכסף, לרוב מדובר בדמי ניהול המקסימאליים הקיימים, אינם מודעים לכך שיכולים להוזיל את דמי הניהול וכמובן שאינם מודעים לכך שיכולים הם למשוך או להעביר את אותו כסף לחשבונם האישי.

 בנוסף, על מנת שיוכלו למצוא את אותם זכאים/מוטבים יצטרכו הן להפעיל כוח אדם נוסף וכמובן לשלם עבור שכר עבודתו ו/או לשכור שירותים חיצוניים (OutSourcing) כגון חוקרים פרטיים ומשרדי חקירות. כמובן שהתשלום עבור אלו כרוך בהוצאות גבוהות אף יותר, הוצאות אשר לוודאי לא נלקחו או נלקחות בחשבון על ידן.

 כמו כן, עם הניסיון אשר צברנו מול חברות הביטוח וקרנות הפנסיה, נוכחו לגלות התנהגות אשר חוזרת על עצמה וידועה לכל איש מקצוע בשוק הפנסיוני, "אף חברה אינה רוצה שכסף יצא ממנה", כלומר חברות הביטוח אינן אוהבות שסך הנכסים המנוהל על ידן יורד אם עקב פדיון או עקב מעבר לחברה מתחרה, נוסיף ונציין שחברות אלו משקיעות סכומי עתק בשימור לקוחות קיימים.

 אז מה אפשר לעשות בנידון?

 על מנת לצאת ידי חובה וכ"מחווה" שירותית, חלק מחברות הביטוח, מידי פעם מפרסמות באתרי האינטרנט שלהן רשימות אשר מכילות בתוכן את הזכאים לכספים אבודים - כספים ללא דורש. כמובן שמדובר ברשימות חלקיות והיקפן למעשה כ"טיפה בים" ביחס לסך הכספים האבודים הקיימים אצלן. אדם אשר מוצא עצמו ברשימות אלו, יוכל לפנות אל אותן חברות ולבקש מידע נוסף, זאת בתנאי שהוא העמית אשר זכאי לכספים או בתנאי שהוא מוטב אשר עומד בקריטריונים הקבועים בחוק הירושה (תשכ"ה 1965).

איפה הכסף? איך אפשר למצוא את הרשומות הנ"ל ?

 כפי שציינו, חברות הביטוח מנסות ליצור תדמית חיובית בפעולה זו "פרסום הרשומות" ואכן מדובר במעין "מחווה" שירותית, אך עקב כל כך הרבה שינויים בשוק הפנסיוני ובשל התחרות הגוברת אשר יצרה מס' רב של חברות ביטוח. לנו החוסכים הממוצעים להגיע לרשימות אלו, תיהיה משימה לא פשוטה ומאוד מורכבת.

הנ"ל נובע מהסיבה שאין ברשותנו דיי ידע היכן ואיך לחפש או להגיע לאותן רשומות. חברות הביטוח אמנם מפרסמות ומעדכנות את אותן רשומות באתרי האינטרנט שלהן, אך פירסום זה אינו בראש רשימת ה"מטלות" שלהן. לכן, רשומות אלו לרוב מפורסמות בדפי אתר אשר אליהן קשה להגיע ומופיעים לרוב תחת כותרות קטנות, אשר ללא חיפוש נרחב באתר, יהיה קשה להגיע אליהן.

 חברה אחת אשר מתמחה באיתור חסכונות אבודים, הכינה עבורכם כמחווה שירותית ריכוז של כל אותן רשומות כספים ללא דורש במקום אחד, כל שנותר לעשות הוא להיכנס לאתר, לקרוא את התנאים ולפעול לפי ההנחיות.

בהצלחה !

- מנהל השקעות ני"ע זרים בבית השקעות גדול, התמחות בסקטור האנרגיה הירוקה. - בעל רישיון שיווק פנסיוני מטעם משרד האוצר המפקח על הביטוח. - בעל חברה למתן פתרונות פיננסים לארגונים גדולים  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב