דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קוסמטיקה רפואית - הצצה אל עולם מתפתח 

מאת    [ 25/10/2012 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 1811 פעמים ]

במהלך השנים האחרונות ניתן לחזות במגמה שהולכת ומתגברת בתחום הקוסמטיקה והיא: קוסמטיקה רפואית. בשנים האחרונות ישנה עלייה בתחום המודעות לטיפוח ובשל כך, מרפאות לאסתטיקה (שאלו כוללות בתוכן קוסמטיקאיות, טיפולי הסרת שיער וכן הלאה) צצות כפטריות לאחר הגשם.

קוסמטיקה רפואית – מהי?

אז מהי בעצם קוסמטיקה רפואית? ובכן, תחום הקוסמטיקה הרפואית הוא תחום שמעניק שורה של טיפולים קוסמטיים שאליהם מתווסף מימד חשוב אותו בלתי ניתן למצוא אצל קוסמטיקאיות רגילות – מימד קליני – רפואי. חשוב להבין שלא מדובר במריחה של כל מיני קרמים ומסכות, מדובר על מכלול שלם של טיפולים.

כמו כן, חשוב לדעת שקוסמטיקה רפואית היא איננה דומה להסרה מסוג הסרת שיער באמצעות לייזר או שעווה אותה כמעט כל אישה/גבר יכולים לעשות. כאשר מדובר על קוסמטיקה רפואית יש לבדוק באיזה חומרים הקוסמטיקאית משתמשת וחשוב מכך – האם בעלת המקצוע מתאימה את הטיפול למצבו הרפואי של המטופל? (כלומר, מצב עורו, מה הוא צריך, מדוע הגיע לטיפול, מה הן הדרישות שלו וכן הלאה).

ההבדל בין קוסמטיקה רגילה לבין רפואית

אנשים רבים נוטים להתבלבל בין קוסמטיקה רגילה לבין רפואית. ניתן למצוא שפע של קוסמטיקאיות שעורכות הסרת שיער לצד מגוון נרחב של טיפולים. קוסמטיקאיות אלו הוכשרו על ידי בתי ספר מקצועיים שפועלים בפיקוח וברישיון של משרד העבודה. קוסמטיקאית שהינה רפואית שונה לגמרי מקוסמטיקאית רגילה וכיצד?

קודם כל על מנת להיות קוסמטיקאית רפואית יש לעבור לימודים ארוכים ששמים דגש על כל מיני אקפטים הן בתחום היופי והן בתחום הטיפוח. אם נדבר על הבחינה הרפואית אז הקוסמטיקאית חייבת לעבור כל הזמן השתלמויות בכדי להכיר את השינויים שעובר התחום ולדעת כיצד להתמודד עם שינויים אלו. הקוסמטיקה הטבעית נמדדת בעיקר על ביצועים ותוצאות שנראים בשטח (מלבד מקרים של פצעים, כלומר, אקנה), התבהרות והזקנות של העור. על מנת לעסוק בקוסמטיקה רפואית על הקוסמטיקאית ללמוד אודות שיטות רפואה ולפעול תחת פיקוד מבוקר וצמוד.

לימודי קוסמטיקה רפואית – מה לומדים?

אז מה לומדים בתחום? בתחום הנ"ל נלמדים נושאים של פיזיולוגיה, אנטומיה, אבחון של מחלות עור, פתולוגיות כללית ופתולוגיה של העור, תרופות שמשפיעות או עלולות להשפיע על מצב העור ועוד נושאים רבים נוספים. מכיוון שתחום הקוסמטיקה הרפואית הוא תחום מאוד עתיר בידע והוא כולל בתוכו מכשור מתקדם, הלימודים מתבססים גם על התנסויות קליניות בכל מיני מרכזיים רפואיים, ביחידות שמטרתן לשקם את העור והכול כמובן בצמוד לרופאי עור מומחים בתחום.

ליאת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב