דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוג לערב גיבוש - פעילות גיבוש על כנפי המילים 

מאת    [ 24/10/2012 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 3661 פעמים ]

פעילות גיבוש על כנפי המילים

בין אם זה יום גיבוש או יום כיף, ערב גיבוש או פעילות פרידה אחת מהמטרות המרכזיות למצוא פעילות שתהיה מסקרנת, מצחיקה עם ערך מוסף.  פעילות גרפולוגית היא הלהיט החם בשנים האחרונות בזכות העבודה כי הכתב מחבר בין אנשים והגרפולוגיה נותנת משמעות נוספת למילים לא רק בדרך שבה הן נאמרות אלא גם בדרך ובצורה שבה כותבים אותן וכאן נכנס גרפולוג לערב גיבוש לפעולה. דרך יצירה חוויה משתפת ודיאלוג אמיתי בינו לבין העובדים/ות הגרפולוג יכול לגעת בכל הרבדים והאספקטים שבחיי העבודה ולתת דרור לפורקן של חוויות מתסכלות ומשמחות שיהפכו לשרבוטים וציורים

סיפור לוהט

אחת מההפעלות המצחיקות ביותר היא לשרבט חפץ שהעובדים/ות היו מוותרים עליו (בעבודה או בבית) ולאחר מכן להתייחס למיקום שלו על הדף, הלחץ ולשאר המאפיינים הגרפים. פעילות נוספת היא לבקש מהמנהלים/ות לכתוב ברכות לעובדים/ות ולהקריא אותם. זאת הזדמנות נהדרת גם לפרגן לצוות על העבודה הקשה ולאחר מכן לעלות "שריטה" אופיינית שכולם מכירים דרך אבחון האותיות והמילים.

להעצים – להעצים – להעצים

כתב היד מספק את האפשרות לעשות גם עבודה עצמית פנימית. כשאני רואה למשל שני כתבי יד של עובדים/ות שונים לחלוטין אני מזמין אותם לשבת ביחד ולמצוא דברים משותפים או שיכתבו כיצד אחד יוכל לעזור לשני בחיים. דרך נוספת היא לתת להם טיפ כיצד דרך כתב היד ניתן להתחיל שינוי תודעתי.

הכול עניין של רושם ראשוני

אומרים כי רושם ראשוני מאוד חשוב בכדי לקבל דעה מידית על האדם שעומד מולנו. דרך החתימה העובד/ת יגלו את הפוטנציאל המסתתר בהם, את הרושם הראשוני שהם רוצים לעשות. גרפולוג לערב גיבוש יכול לעשות עוד דבר והוא....

לעלות את מפלס הצחוק

דרך מצוינת לגרום לעובדים/ות לתחושת הנאה וחוויה היא להצחיק אותם. ניתן להזמין גרפולוג לערב גיבוש שהוא גם מדריך סדנאות צחוק. כך אפשר יהיה לגוון עם פעילות של משחקי תיאטרון, משחקי אימפרוביזציה, מעגלי צחוק שישולבו במהלך המופע ובכך יעצימו את החוויה ואת ההוויה בחברה. לצחוק יש גם יכולת רפואית אבל גם יכולת לחבר בין עובדים/ות בעלי רקע שונה. לכן אם יש בחברה נציגות מחו"ל ניתן דרך הצחוק לגשר על פערים תרבותיים. צחוק יכול לחבר בין מנהל/ת לעובד/ת ולגבש את חברי הצוות.

ומה עם ערך מוסף ?

באחת מהסדנאות שהעברתי לחברת אורנג' הגיע ראש צוות חדשה. תוך כדי הפעילות היא סיפרה על עצמה דברים שהצוות לא ידע ובכך הדבר תרם "להתקבלות" חלקה יותר בקרב העובדיםו/ות. לפעילות של כתיבה יש ערך מוסף חשוב. בתום הסדנה הצוות יהיה מודע הרבה יותר לכתב של החברים/ות והסובבים. יש סיכוי טוב שכאשר העובדים/ות יגיעו לבית הם יבקשו מבני ובנות הזוג לשרבט ולצייר. ולמרות שיוזהרו שהסדנא הייתה רק "שיעור מבוא".. בדרך כלל הסקרנות גוברת ואז יתחילו ניסיונות על החברים/ות, קרובי המשפחה ומי שנמצא בסביבה.

שרבוט בעולם העסקים

במחקר שערכו ג'רד א.נירנברג והנרי ה.קאלרו הם מצאו כי כשיש דיון עסקי והאדם משרבט על דף הנייר הדבר מראה שהוא לא מתעניין במה שנאמר. מסתבר כי האנשים נטו להתלהב מהצורה הגיאומטרית שהם ציירו וכך יכולת ההקשבה שלהם ירדה. בכלל אומרים עלינו הגברים שאיננו יכולים לעשות שני דברים במקביל. אנשים אשר לפניהם חותמים או כותבים יפתח בפניהם צוהר לתובנות מעולם כתב היד. פעילות עם גרפולוג לערב גיבוש תאתגר עם שרבוטים וציורים הקשורים לזוגיות לצד טיפים מעולם העסקיים ובכלל לחיים, לצד התמקדות בדברים המצחיקים בעבודה ולחיבור שבין חברי הצוות.

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב