דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן לחסוך בביטוח המשכנתא 

מאת    [ 24/10/2012 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 3643 פעמים ]

אחד הצעדים הכלכליים החשובים והמשמעותיים ביותר שתעשו בחיים, יהיה רכישת דירה.

לא משנה אם אתם צעירים בתחילת הדרך, או משפחה עם ילדים המבקשת לשדרג את הנכס שלה, לצורך רכישת הדירה תצטרכו לקחת משכנתא, בסכום גבוה ולאורך הרבה שנים. כלומר , הנכס שתרכשו יהיה ממושכן לטובת הבנק המלווה סכום הכסף הדרוש לרכישתו, משכון הנכס יוסר רק לאחר תום תקופת ההלוואה ופירעון כל ההתחייבויות.

אחד התנאים שהבנק מעמיד לצורך אישור קבלת ההלוואה הוא ביטוח משכנתא , את ביטוח המשכנתא  תוכלו לרכוש באמצעות חברת הביטוח של הבנק המלווה, או בכל חברת ביטוח עצמאית אחרת.

ביטוח משכנתא כולל בתוכו שני ביטוחים שונים, ביטוח מבנה למשכנתא – המכסה נזקים בנכס וביטוח חיים למשכנתא – המכסה את הבנק/המלווים במקרה של פטירת אחד מהם בטרם עת. לכן חשוב מאוד לרכוש ביטוח חיים למשכנתא עבור כל אחד מבני הזוג.

מה עליכם לעשות לפני שאתם חותמים על ההלוואה

כפי שביצעתם סקר שוק והשוואת תנאים בין כל הבנקים המלווים וניהלתם משא ומתן על תנאי המשכנתא, ריבית, החזר חודשי, תחנות יציאה, ומשך הזמן של ההלוואה, כך לפני רכישת הביטוח רצוי ואף מומלץ לבצע השוואת ביטוחי משכנתא בין מספר חברות ביטוח, הן החברות של הבנקים המלווים והן בין חברות ביטוח פרטיות.

אצל רוב החברות תמצאו באתר האינטרנט מחשבון ביטוח משכנתא שבאמצעותו תוכלו לבדוק מה גובה הפרמיה שהחברה מציעה. כמובן שפרט להשוואת עלות הפרמיה החודשית, אתם צריכים לבדוק את כל הסעיפים והאותיות הקטנות של הפוליסה, על מנת לבדוק שהפוליסה מכסה אתכם ומתאימה לצרכיכם, למקרה שחס וחלילה תגיעו לשלב של תביעת מימוש הביטוח.

אתם צריכים לקחת בחשבון שגובה הפרמיה שתצטרכו לשלם לאורך כל שנות ההלוואה, תלוי הרבה מאוד בכם, לדוגמא: הנתונים שלכם שיכולים להשפיע על גובהה הפרמיה הם, הגיל שלכם, המצב הבריאותי שלכם, אם אתם מעשנים,העיסוק שלכם, אפילו מקום הנכס שאתם עומדים לרכוש. כך שאם תמלאו את השאלונים במדויק, ההצעה שתקבלו תתאים יותר לצרכיכם.

כמה אני יכול לחסוך מביטוח המשכנתא?

גובה משכנתא ממוצע שלוקחת משפחה נע בין 500-800 אלף ש"ח ומתפרס על 20 שנה בממוצע. כך שגם אם תחסכו עשרות בודדות של שקלים בכל חודש, החיסכון המצטבר על פני 20 שנה יהיה בסופו של דבר אלפי שקלים.

לצורך המחשת החיסכון, נעשה סימולציה של ביטוח משכנתא – בהנחה שנטלתם משכנתא של 700 אלף ש"ח למשך 240 חודש, אתם שני בני זוג באמצע שנות ה-40 לחייכם, שניכם עובדים, מצבכם הבריאותי טוב, אך אתם מעשנים, וערך הנכס שרכשתם הוא 1100 ש"ח. במקרה זה גובה הפרמיה על ביטוח המבנה יעמוד על כ-100 ש"ח לחודש וביטוח חיים עבור כל אחד מבני הזוג יעמוד על כ-80 ש"ח, סך הכול בקירוב  260 ש"ח לחודש עבור ביטוח משכנתא, כפול 240 חודשים = 62,400 ש"ח לאורך תקופת ההלוואה.

במידה ותצליחו באמצעות בדיקה והשוואה וכן באמצעות משא ומתן מושכל עם כל החברות שאיליהם פניתם להוזיל את הפרמיה שלכם ב-60 ש"ח לחודש, החיסכון לאורך התקופה יהיה של  60 ש"ח כפול 240 חודש = 14,400 ש"ח , ותסכימו איתי שזה סכום לא מבוטל.

לסיכום

ביטוח משכנתא כאמור, בא להגן על הבנק המלווה, אך נותן לכם שקט נפשי. יחד עם זאת זו הוצאה חודשית לא מבוטלת ויש מה לעשות.

על ידי השוואה , בדיקה וניהול משא ומתן, ניתן לחסוך אלפי שקלים לאורך התקופה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב