דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח משכנתא - מימוש במקרה של פטירה 

מאת    [ 21/10/2012 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 3710 פעמים ]

אם אתם זוג צעיר בתחילת הדרך, או משפחה צעירה עם ילדים קטנים, אחד הצעדים הכלכליים החשובים והמשמעותיים ביותר שתעשו בחיים, יהיה רכישת דירה.

לצורך רכישת הדירה תצטרכו לקחת הלוואה מהבנק הנקראת משכנתא, כלומר , הנכס שתרכשו יהיה ממושכן לטובת הבנק המלווה לכם את סכום הכסף הדרוש לרכישתו, משכון הנכס יוסר רק לאחר תום תקופת ההלוואה ופירעון כל ההתחייבויות. משכנתא הינה הלוואה ארוכת טווח, בסכומים גבוהים מאוד, ונמשכת לאורך 20 שנים בממוצע. אחד התנאים לקבלת ההלוואה הוא ביטוח משכנתא , אותו ידרוש הבנק המלווה שתרכשו, את ביטוח המשכנתא  תוכלו לרכוש באמצעות חברת הביטוח של הבנק המלווה, או בכל חברת ביטוח עצמאית אחרת.

ביטוח משכנתא כולל בתוכו שני ביטוחים שונים, ביטוח מבנה למשכנתא – המכסה נזקים בנכס וביטוח חיים למשכנתא – המכסה את הבנק/המלווים במקרה של פטירת אחד מהם בטרם עת. לפני רכישת הביטוח רצוי ואף מומלץ לבצע השוואת ביטוחי משכנתא בין מספר חברות ביטוח, אצל רוב החברות תמצאו באתר האינטרנט מחשבון ביטוח משכנתא  שבאמצעותו תוכלו לבדוק מה גובה הפרמיה שהחברה מציעה.

למה לרכוש ביטוח משכנתא?

אנשים צעירים לא חושבים על העתיד, ובטח לא על פטירת אחד מבני הזוג, הם בריאים, עובדים, מאושרים ונמצאים בשיא פריחתם והתפתחותם, ולכן, באופן טבעי, נוטים פחות לתת דגש למה שעלול לקרות לבן הזוג השני ולמשפחה אם חו"ח אחד מהם נפטר בטרם עת. לא חושבים האם בן הזוג הנותר יוכל לעמוד בהחזרי ההלוואה, לכן חשוב מאוד לרכוש ביטוח חיים למשכנתא עבור כל אחד מבני הזוג.

ביטוח משכנתא מסיר ממך כל דאגה הקשורה לתשלומי ההלוואה במקרה של פטירת אחד מבני הזוג. כך שאם שני בני הזוג מבוטחים בביטוח חיים למשכנתא על כל גובה היתרה, במקרה של פטירת אחד מהם, תשלם חברת הביטוח לבנק את החוב הנותר ותסיר את העול הזה מעל בן הזוג שנותר בנכס. בעצם ביטוח החיים של בן הזוג שנפטר מכסה את יתרת החוב לבנק.

כיצד מממשים את הביטוח?

במקרה של פטירת אחד הלווים חו"ח בטרם עת, לאחר תקופת האבל ובמקביל להסדרת צו ירושה או יישום צוואה, על בן הזוג או בני המשפחה שנותרו, לפנות לחברת הביטוח ולתבוע את מימוש ביטוח החיים של הנפטר לטובת יתרת החוב לבנק. יש לצרף לתביעה תעודת פטירה מקורית של הנפטר בציון סיבת המוות. במקביל אתם צריכים להודיע לבנק כי הלווה נפטר וכי פניתם לחברת הביטוח לצורך מימוש ביטוח החיים של הנפטר. חברות ביטוח רבות מנסות , בשלב זה, להתנער מאחריות ולדחות את בקשת 

המימוש בטענות שונות ומשונות. כמו למשל "הפרת חובת הגילוי ע"י המבוטח" משמע: שאם מבוטח סבל בעבר ממחלה או בעיה כל שהיא, גם אם הוא לא נשאל לגביה בשאלון הרפואי, היה עליו לדווח לחברת הביטוח. הן יודעות מניסיון שתובעים רבים אינם בקיאים בפוליסות ובחוקי הביטוח, משפחות רבות מסתגרות בצערן ובסוף מוותרות על המגיע להן.

לסיכום

ביטוח משכנתא כאמור, בא להגן על הבנק המלווה, אך נותן לכם שקט נפשי ודואג לשחרר את בן הזוג שנותר לאחר פטירתו של בן הזוג השני. על מנת שלא תתקלו בבעיות בעתיד, תבדקו היטב את פוליסות הביטוח שלכם ותוודאו שהן מתאימות לכם, אל תוותרו, אם חברת הביטוח לא תוכל להוכיח שהעלמתם מידע בכוונה תחילה למרות שלא נשאלתם עליו, בית המשפט ידחה את טענתה ויחייב אותה לשלם לכם את המגיע לכם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב