דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין עישון לאידוי 

מאת    [ 11/10/2012 ]

מילים במאמר: 1213   [ נצפה 5571 פעמים ]

מוצאי כלי העישון הראשון נמצאים עם מוצאי האדם הראשון. ועל כך הדיעות חלוקות. אפריקה,אוסטרליה,איסלנד או אפילו ישראל. מה שבטוח שבכל התרבויות כלי העישון שימשו ברפואה בפולחנים ובחיי היום יום והמסחר של כל תרבות מפותחת ככל שתהיה. ישנם חוקרים שמאמינים שהצמחים שהאדם צרך לאורך השנים.. בסביבות ה100,000 שנה שההומו ספיאנס מתהלך על פני כדור הארץ. גם על כך הדיעות חלוקות.כלי העישון הראשון היה ככל הנראה יותר טכניקה. משארים ונשארו עדויות לכך שגם ההומו ספיאנס וגם אולי זנים נוספים שחיו לפני או בזמן ההומו ספיאנס נכנסו אל תוך מערות הפולחן שם הם היו שורפים צמחים שהיום אנחנו מגדירים אותם כצמחים פסיכוטיים פסיכואקטיבים בעלי אלקולואידים משקרים ממסטלים סמים לא חוקיים צמחי מרפא תערובות עישון צמחים שאמאניים צמחים משני תפיסה... מאז ועד היום כלי העישון עברו גלגולים רבים והמגוון גדל מאמר זה יתעסק בהמצאה האחרונה בעישון שאיפה של צמחים לעומת כלי עישון פרימיטיביים ועכשווים

נהוג לחשוב שסיגריות הם דבר חדש. אבל הדבר החדש היחידי שחדש הוא התערובות הכימיקלים דרכי הגידול האריזה התעשייתית אי הידיעה איזה צמחים חומרים יש בפנים. כל זאת בזכות מדבקות העישון גורם להזדקנות של עור הפנים החשש לזרע הסרטן מעל 450 חומרים מסרטנים... שכתובים באזהרות על טבק ומכריזים בגלוי שהמוצר הזה הוא כבר ממזמן לא צמח שקיבל מים ואוויר אלא עלים שמרגע הקצירה שלהם עוברים תהליך שמשאיר בתוך סיגריה ממוצעת רק עשרים אחוז עלי טבק וכל השאר כימיקלים תמציות מצמחים ותרכובות שאמורות להתנות אתכם לסוג המסוים של הסיגריה אותו הגוף שלכם מספר לכם שאהב.
למעשה כל חברת סיגריות מתחרה על הגוף שלכם ומציע לו חומרים אותם מבודדים מצמחים או חיקויים של האלקולואידים שלהם בתנאי מעבדה כדי שתספגו יותר ניקוטין חומרים כמו אמוניה ואחרים. תמציות מחוזקות של צמחים מסוימים בדרך כלל ממכרים או פותחים את הנקבוביות... ישנם מאות חברות של סיגריות ורק מעט מהם מוכרות בכל העולם ומספקות תענוג מפוקפק לאדם המודרני שמחפש פורקן תהליך טבעי קדום שאבות אבותיו וגם היום שבטים עושים עישון צריכת צמחים. שבתרבויות עתיקות מגדירים אותה כאיחוד האדם עם רוח הצמח וההפך.

בכל מקום שהאדם דורך הוא יוצר חיים או הורס אותם. העישון תמיד היה הגבול האפור. ידוע שישנם צמחים שמכילים חומרים חיוביים כמו ניקוטין שבמידה מסוימת משפר את הזיכרון לטווח הקצר. עלי טבק בעישון מזרזים ומייעלים את פעולות העיקול ואז ועד היום אצל האדם המודרני או בשבטים נהוג לעשן אחרי האוכל. מאמר זה יתעסק בשיטות מודרניות לעישון הכוונה במודרני זה לבדוק מה יש לעולם להציע כיום 111012 בישראל.

כלי העישון הפופולאריים ביותר כיום לא לפי הסדר הם נרגילות,מקטרות,מקטרות מים - באנגים,נייר גלגול,סיגריה,משאף אדים וויפרייזר ,מקטרת אדים,סיגריה אלקטרונית ועוד כלי עישון רבים ואחרים מוקרים פחות ויותר.

בשנות השישים הופיעו בפירסומות שוטרים והמליצו לעשן. בשנות האלפיים מכניסים אנשים לבתי כלא על עישון. דיעת העולם לגבי עישון השתנתה מאוד בעשר שנים האחרונות מגמה של עלייה בטבק הגילגול ורדיפה נגד מעשנים חלוקה בבתי קפה איסור על עישון במקומות ציבוריים ובמקומות מסוימים באולם אפילו בבתים בערים מסוימות. הגבלת העישון העלתה פארדוקס ידוע חילוקי דיעות ידועים בין אנשים לגבי הקונצנזוס. של עישוןעישון במקומות ציבורייםחופש הפרטזיהום אווירשליטה תקשורתיתבריאות... הקונפליקטים צפו וגעשו. כמות המעשנים ירדה הרבה מהם כבר הספיקו להתמכר למשהו אחר או גילו דרך רוחנית פתח, שינוי. ובתוך אסכולת המעשנים מעשני הטבק הנקי ללא כימיקלים גולדן וירג'יניה דראם מאניטו ... נהיו פופולאריים בקיוסקים ברחוב בטלוויזיה...

כיום 121010 אנחנו על סף של שינוי דראסטי בטכניקת העישון הנפוצה ביותר הסיגריות.

הסיגריה האלקטרונית שהחלה לתפוס תאוצה מ2010 מקדמת מהפכה בעישון שימוש בטכנולוגיה חדישה באקט העישון. או יותר נכון שאיבת האדים. מה ההבדל בין אדים לעשן? אדים יותר קלים מעשן, אדים הם תוצר של מים ואש ועשן הוא תוצר של אש ואדמה. איך שלא מסתכלים על זה תהליך העישון הוא מיסטי. החיבור הפשוט ושילוב בין היסודות יוצרים תהליך מעניין של שקט. האדם עם עצמו נכנס לתוך עצמו או יוצא החוצה משתמש באקט שאבות אבותיו עשו ויוצר חיבור וריאקציה בין יסודות ידע מעשי ומידע תיאורתי ובכך מרגיע את דאבונותיו בתהליך כימי פשוט של שינוי מצב הצבירה של הצמחים ושאיפתם בגופו. או איך שזקני השבט היו מכנים תהליך זה מתאחד עם ישות הצמח.

האדם של היום נמצא בעיצומן של כמה מהפכות גדולות

מהפכת המידע.

מהפכת התיקשורת.

מהפכת המסחר השיתופי.

לאדם של מחר יהיו מאפיינים אחרים מאלו שיש לנו היום הטלפונים שלו יהיו קטנים יותר והוא פחות ופחות יצטרך להשתמש באצבעותיו כדי להפעיל אותם. כך גם עם הסיגריות במקום להסתובב עם קופסאת סיגריות מצית על גז אלקטרונית חשמלית או למגלגלים ניירות פילטרים מצית. הסיגריות או בעצם הסיגריה ככל הנראה תהיה כלי אידוי וסינון של תמציות. בגודל של עט שיוכל למצות כל צמח יבש ולאדות אותו . כיום ישנם מכשירים מעולים שעושים את זה סטייל הוויפר וסוגים מסובכים של וויפרייזרים מכשירי אידוי מסובכים ויקרים יהפכו לשילוב בין מקטרות אידוי מזכוכית ומכשירי אידוי מתוחכמים כמו ה vapor . שנכון לרגע זה לא נפוצים בארץ אבל במדינות רבות כבר משתמשים בהם באותה הכמות שמעשנים סיגריות מסחריות. 

מאמר זה נכתב ע"י אוהבת עישון וכל העובדות פה הן מסקנות בלבד שהסקתי דרך גוגל וויקיפדיה סרטונים דקומנטריים ואתרי מידע שונים. אני לא בא כדי ליצור קונצנזוסים חלוקה למעשנים לא מעשנים וליצור דיאלוגים על אני שחור ואתה לבן. מאמר זה נכתב כאקט מתוך אהבת העישון ואין בכוונתי לפרסם שום חברה של ייצור כלי עישון כאלו או אחרים. בתור אחת שאוהבת לעשן מגיל צעיר ואף פעם לא הרגשתי רע עם ההשלכות החברתיות, בריאותיות ... של זה. הפסקתי לעשן בעיקר מתוך מחקרים שעשיתי על מה קורה לצמח הטבק מהרגע ששותלים את הזרע עד שהסיגריה מגיעה לפי וגיליתי דברים מזעזעים. שכל אחד שאמיץ כדי להתמודד עם הבחירות המודעות והלא מודעות שלו מומלץ לראות ביו טיוב גוגל וויקיפדיה ואחרים ולחקור מה אתם מעשנים. 

בשנים שהפסקתי לעשן אחרי ניסיונות רבים של זריקות נגד סיגריות מדכאים מדבקות לעיסות היפנוזה דיקור ובעיקר הרבה כסף ובריאות הפסקתי לעשן דווקא מזה שחקרתי וראיתי מה יש בסיגריה עד שלא מצאתי מה לעשן עברתי לטבק והייתי מגלגלת סיגריות קטנות יותר ויותר פחות ופחות עד שההתמכרות חלפה . ארבע וחצי שנים לא עישנתי יותר מסיגריה בשנה. קרה לי מקרה טראגי שאני לא מאחלת גם לשונאי והתמודדתי עם צער ולחץ רב. הסיגריות אותם תיאבתי חזרו אליי לחיים כמו בומרנג והשתמשתי בהם ביודעין כנשק להרס עצמי. והרגעה לא בריאה.

את הארנב הירוק הכרתי עוד בחיתוליו כחנות לטבק טבעי משם חברים שהפסיקו לעשן היו מזמינים מידי פעם צמחים עשינים כתוספת למריחואנה רפואית נתקלתי גם שיטות לאידוי שהיו נפוצות למטופלי קאנביס רפואי מריחואנה גנג'ה ... ופחות מפותחים אצל אוהבי הסיגריות. הסיגריה האלקטרונית שהיא בגודל של עט מכילה תרכיזים מסוימים חסרי טעם וצורה לעומת הוויפריזרים מאדי הצמחים מקטרות הזכוכית שהציאו אלטרנטיבה אידוי צמחים חיים. כידוע צמחי מרפא וצמחי טבק צמחי ארומתרפיה נספגים ומסוננים בדרך הטובה ביותר באידוי.

כיום אני מעשנת פעם בשנה בממוצע סיגריה בדרך כלל מגולגלת ומעשנת לרוב פעם ביום במכשיר האידוי של וויפור אותו רכשתי לאחרונה מהארנב הירוק שהוא שילוב טוב של הרבה דברים שאני בטוחה שבעתיד אפילו ישתפרו. המכשיר נוח לתפעול פועל על חשמל וכל מה שהוא עושה זה להפוך צמחים מסוימים עם השפעות מרגיעות מעירות משמחות גורמות לאופוריה... להתאדות לאדים אותם שואפים דרך קשית. אני מרגישה חלוצה בדרך עישון זו. שהיא בעצם הדרך הבטוחה ביותר להגיע ל"איחוד עם רוח הצמח" ללא ספיגת רעלים מיותרים כימיקלים ורעלנים נוספים. המקטרת המשוכללת מאדה את הצמחים החיים אני משתמשת בתערובות של דמיאנה קטניפ סקולקאפ קווה קווה...

כל צמח תערובת מתאים לאקט אחר של היום מעשה אחר מיקום סיבה אירוע מחשבה . והמגוון הוא עצום. דרוש הרבה ידע אחריות באידוי כמו בעישון.

מאמר זה נכתב בהגדשה לאוהבי העישונים סיגריות אלו שנרדפים ואלו שרודפים ומעוניין להיות מופץ כמה שיותר כדי שיותר אנשים יהיו מודעים לנזקי הסיגריות המיסחריות תחליפי הטבק וצורות עישון ואידוי כמו וויפרייזרים מאדי צמחים וסיגריות אלקטרוניות משוכללות.

האלטרנטיבה היא עצומה אם אתם מעשנים דעו איך ומה ותרגישו מתי.

 

 

כל מה שנוצר קיים וכל מה שקיים צריך לקיים את עצמו. ע"י כך הוא משתנה למשהו אחר. כל פעם שמשהו אחר קורה מתקיים משהו חדש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב