דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


16 טעויות נפוצות ששחקנים עושים בניהול הקריירה שלהם ואיך להימנע מהם 

מאת    [ 02/10/2012 ]

מילים במאמר: 840   [ נצפה 1375 פעמים ]

 

כתבתי את המאמר בתקווה שהוא יעזור לך להימנע מטעויות קשות שעושים שחקנים רבים ויעזור לך לכוון נכון את צעדיך להצלחה שבוודאי מגיעה לך בהתחשב בכישרון ובהשקעה שלך של זמן וכסף עד היום.

ההנחה המובלעת של המאמר היא שהצלחה איננה מקרית וניתן ללמוד להצליח.

אני מאמין שאפשר ללמוד הכל!

מהן  16 טעויות נפוצות ששחקנים עושים בניהול הקריירה שלהם?

1. טעות ראשונה: הטעות הקשה ביותר היא שהם יורים לכל הכיוונים ולא מכוונים. אין תכנית ואין תכנון. נלהבים ומלאי אנרגיה הם יוצאים לשוק אחרי סיום הלימודים ומסתערים על התיאטראות הקיימים בתקווה להתברג שם ולהתחיל להתפרנס. אין תכנון לטווח ארוך שעונה על שתי השאלות יסוד של כל אמן רציני: לאן אני רוצה להגיע ואיך אני מתכוון להגיע לשם.

2. טעות שניה: הם נעדרי ייחוד ואג'נדה אמנותית. לא ביררו לעצמם מה הם באמת רוצים לשחק, במה הם טובים ומצטיינים, מה החוזקות והעוצמות שלהם והחשוב מכל: מה האג'נדה האמנותית שלהם אם היא קיימת בכלל. מעוניינים בכל תפקיד ללא אג'נדה אמנותית ברורה.  

ראש קטן שמחפש תפקידים במקום ראש גדול שיש לו חזון אמנותי.

3. טעות שלישית: ה"למה אני במקצוע המשחק" שלהם לא מספיק ברור ולא מספיק משכנע. ניטשה אמר: "כשהלמה חזק – ניתן לסבול כמעט כל איך." הסיבות להיותך במקצוע צריכות להיות מאוד חזקות וכדאי לברר אותן. מה המשמעות עבורך של משחק, תאטרון, קולנוע, אמנות? ככל שה"למה" חזק ומשכנע יותר הסיכוי להצליח גדול יותר!

4. טעות רביעית: פועלים ב"אסטרטגיית סמוך" שאומרת שמישהו או משהו אחר חוץ ממך יקדם את הקריירה שלך. אסטרטגיה הרסנית וקטלנית ביותר! "אסטרטגיית סמוך" מופיעה בוריאציות רבות. סמוך על הסוכנ/ת, סמוך על הבמאי מביה"ס שאהב אותך, סמוך על החבר שמקושר לבמאי, סמוך על המזל, סמוך על היקום וכו'. סמוך על כולם רק לא על עצמך… במילים אחרות: לא לוקחים אחריות מלאה על קידום הקריירה שלהם!

5. טעות חמישית: לא מאמינים שזה בידם ושהם יכולים לשלוט ולנתב את הקריירה שלהם. חיים בתחושה בסיסית של חוסר אונים מוחלט ושהקריירה שלהם  תלויה ברצון של אנשים אחרים ולא בם.

6. טעות ששית: מכוונים נמוך מדי ולפעמים אפילו פוגעים. החלום של שחקנים רבים הוא להגיע לתיאטרון רפרטוארי ולהפוך לשחקן בלהקה קבועה. לרוב המניע העיקרי הוא הכנסה בטוחה וקבועה. זו מנטליות של שכיר שהיא לגטימית לכשלעצמה. הבעייה היא שמרגע שהתקבלת לתיאטרון  אתה הופך להיות תלוי בתיאטרון לפרנסה (מטוב לב לא השתמשתי במילה שפוט!) וגם אז יום אחד יכולים לבוא לומר לך: תודה רבה,שלום ולסגור את הדלת. מצד שני אם שורדים 15-20 שנה באותו מקום זה הופך לאזור נוחות שקשה להתקדם ממנו.

7. טעות שביעית: שחקנים רבים מאמינים שאם הם ישקיעו ויהיו מצויינים מבחינה מקצועית בסופו של דבר ישמעו עליהם והעבודה תגיע אליהם. כלומר, אם הם רק יתמקצעו עוד טיפ טיפה התפקידים יגיעו. לכן הם הולכים ומשקיעים בסדנאות, בשיעורי פיתוח קול, תנועה וכו'. המון דברים יפים חשובים אבל לא מספיקים כדי באמת לשנות ולהזיז דברים.

8.  טעות שמינית: בזמן ומקום מסויים (בדרך כלל בבית ספר למשחק) הם למדו והם מאמינים שהמסלול להצלחה הוא ארוך, קשה ומייגע ושהזמן יעשה את שלו. החדשות העצובות הן שהזמן אדיש לחלוטין לקריירה שלך.

9. טעות תשיעית: עובדים קשה מדי אבל לא על הדברים הנכונים. מתחילים המון הפקות נפל בתקווה ש… רצים לכל אודישן וכו'. ריצות מפה לשם סחור סחור, שוב ושוב. מתיש ולא יעיל שוב, כי אין יעד ברור.

10. טעות עשירית: משתדלים לחקות את מה שנתפס כסגנון עכשווי ולהיות כמו כולם. מתאימים את עצמם למה שנראה להם שמצפים מהם לעשות. לא מבינים שהדרך להתבלט היא להיות שונה. ייחודי. להביא משהו טרי ורענן מהעולם שלך. לעשות ההפך ממה שכולם עושים.

11. מסכימים להופיע חינם או בשכר "סמלי" עד ש…  זו טעות קשה ביותר כי כך הם נתקעים ומקוטלגים בקטגוריה של שחקנים שמוכנים לעבוד חינם. "תן להם רק לשחק – הם יעבדו בחינם" אומרים עליהם. הגישה הזו גם מעידה על הערכה עצמית נמוכה.

12.  לא יוצאים מאזור הנוחות. מוצאים עבודה במקום הראשון שמוכן לשלם להם ונתקעים שם. לא חושבים ליזום דברים משל עצמם ש"תפורים" עליהם. שיבליטו את היכולות והעוצמות שלהם. בנוסף הם מפחדים להציע את עצמם לתפקידים שיכולים להתאים להם.

13. מוותרים מהר מדי. באיזשהו שלב, אחרי מספר שנים מסיום הלימודים ומספר תפקידים בהצגות ילדים והדרכה במתנ"ס הם מרימים ידיים ולא מאמינים שההצלחה יכולה להאיר להם פנים ואז מחפשים אלטרנטיבות אחרות לפרנסה. ויתור הוא המוות הסופי של הקריירה.

צ'רצ'יל אמר: לעולם אל תיכנעו!

14. לא ממשיכים ללמוד ולהתפתח כבני אדם. לא מתעדכנים ולא לומדים מהמסטרים של המקצוע. לא מחשיבים ידע כללי ואופקים רחבים בכל תחומי האמנות, ספרות וכו'

15. לא יוצרים קשרים עם אנשים משפיעים בתחום והגישה הכללית שלהם היא של "אני אמן ושיווק זה לא הקטע שלי". לא מבינים לעומק מהו נטוורקינג ואיך עושים את זה.

16. פועלים לבד ללא תמיכה וללא מסטרמיינד. לא מבינים את החשיבות והעוצמה של שיתוף פעולה, תמיכה והכוונה.

מודעות היא הבסיס לשינוי

יידע הוא כוח וברגע  שאנחנו מודעים לטעויות ולמחדלים שלנו ניתן להימנע מהם.

ללא מודעות נמשיך לעשות את אותם טעויות שיצרו עבורנו תיסכול ואכזבה.

עכשיו שציינתי את 16 הטעויות ניתן להימנע מהן ולחשוב

איך לנהל קריירה מצליחה בצורה יעילה שמייצרת תוצאות חיוביות.

מאחל לך כל טוב והמון הצלחה בכל תחומי החיים בכלל ובקריירה שלך בפרט!

 

אורי שמיר, מנטור. לקבלת המתנה שלך נא לעבור לקישור http://www.us77.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב