דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בישראל אי אפשר לפרוש בכבוד 

מאת    [ 30/09/2012 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 3288 פעמים ]

בישראל אי אפשר לפרוש בכבוד

בימים אלו, ימים שהגזרות הכלכליות החדשות לא מהססות להגיע אלינו ולהתנפץ מול עינינו אנו האזרחים הפורשים מגיעים למצב שבו פרישה מעבודה היא חלום מתוק שמתרחק בכל שנה יותר ויותר רחוק, הבעייתיות כאן היא מורכבת ביותר מצד אחד תוחלת החיים שהתארכה עם הזמן ומהצד השני של המתרס היא יוקר המחיה בישראל מה שמאלץ פורשים רבים להיות מחושבים מאוד מאוד עם כל כספי פרישה שעומדים לרשותם מה שעלול לעלות ביוקר אם מבזבזים את כספי הפרישה מבלי להתחשב במציאות החיים ויוקר המחיה מה שעלול לגרום להם לחיות את שארית חייהם על פת לחם חרבה מה שמשוכנע אני כי אף פורש לא היה מעוניין לחיות את המשך חייו בצורה הזו לחלוטין.

איך אפרוש שילדיי זקוקים כעת לתמיכה כלכלית

"אני אבא שתומך כלכלית בילדיי ובנכדיי איך כעת אפרוש?" זהו טעון הגיוני מאוד, כיצד יפרוש אדם המיועד לקראת פרישה כשילדיו זקוקים לתמיכה כלכלית במיוחד לאור יוקר המחיה שקיים היום במשק, "איך אשמור על אותה רמת חיים ובנוסף אתמוך כלכלית בילדיי?" השאלות הללו הם שאלות שלא נלקחו מהספרים מהפקולטה לאקדמיה בלימודי ראיית חשבון אלא הם שאלות מהמציאות של היום יום שאלות שפורשים רבים שואלים אותם ואין להם תשובה, ובכן המצב הכלכלי הוא בכלל לא פשוט על זה אין שום ספק אך כאשר המצב הוא כזה חובה עלינו לקחת אחריות על החיים ולפנות אל מומחה בתחום מיסוי ופרישה על מנת שנבצע תכנון מקיף ל 15-20 שנים הבאות לא רק שלנו אלא גם של ילדינו ונכדנו, הילדים עובדים האומנם? זה לא מספיק, יוקר המחיה לוחץ גם את הזוגות הצעירים שאנוסים מפאת המצב הכלכלי הקשה בין אם בדיור או בשאר המצרכים של המזון בסופר.

הסבירות אומרת כי אם פורש קיבל התייעצות הכנה לפרישה מצבו הכלכלי יהיה הרבה יותר טוב מאשר מצבו הכלכלי של פורש שלא קיבל ייעוץ הכנה לפרישה נשאלת השאלה מדוע? ובכן ייעוץ הכנה שכזו יכול לעזור לו לקבל החלטות כלכליות שלעיתים  נובעות ממצבים רגשיים שונים בחיים ככה שבמקום לקחת החלטה חפוזה ולא הגיונית הוא לוקח החלטה כלכלית מפני הייעוץ המקצועי שניתן לו ולכן חשוב לדעת שאפשר וגם ניתן לפנות לייעוץ פרישה כדי שיכין אתכם טוב יותר בהמשך.

פרישה? היום? פרישה זו המצאה של המאה אין בעצם דבר כזה פרישה מפני שבמצב הכלכלי כיום פורשים רבים נאלצים להמשיך לעבוד בנוסף לקבלת הפנסיה הקטנה שהם מקבלים, נשאלת השאלה כיצד הפורשים יכולים לפרוש באמת כשילדיהם זקוקים לתמיכה כלכלית, שימו לב לא סתם יוקר המחיה הביא לגלי מחאות רבים במדינה, המחאות הם פרי תסכול של צעירים רבים שמוצאים את עצמם בין יוקר מחיה לבין קבלת תמיכה כלכלית מההורים, זוגות רבים עם ילדיהם חוזרים לבית הוריהם מפאת מצוקה כלכלית קשה שאינה מאפשרת להם לגמור את החודש, אז לפרוש? בדיוק עכשיו שכל כך הילדים זקוקים לנו? בלתי ניתן לפרוש בכבוד! אולי בעוד 5 או 10 שנה אצליח לפרוש כשהילדים יוכלו לרכוש איזו פיסת אדמה חקלאית להשקעה אך כרגע לא נפרוש, זוכרים את יציאת מצרים? עבדים היינו במצרים? אז מסתבר שגם כיום במצב הנוכחי אנו עבדים של עמינו אנו.

מה המציאות של היום מראה?

המציאות של היום מראה כי פורשים רבים נאלצים לתמוך כלכלית בילדיהם, נאלצים לעבוד בעבודה לאחר הפרישה שלהם לעוד בין 5-10 שנים תלוי מתי יצאו בין אם זו עבודה כעצמאי או בניקיון או בשמירה, ויש מבוגרים הנאלצים לאסוף בקבוקים וזאת מפני שאף מעסיק לא מקבל אותם, את הגלולה המרה אנו בולעים בשקט אך כיצד ניתן באמת לשנות את המצב? אין שום ספק כי מתישהו במוקדם או במאוחר כולנו נצטרך בזקנה להוריד קצת את רמת החיים שלנו במידה והילדים שלנו עוד לא מסודרים מפני שבלתי ניתן לחיות ברמת חיים גבוהה בעוד ילדינו בנוסף מקבלים תמיכה כלכלית מאתנו אני קורא לזה "הורים לנכדים" אנחנו הורים לא רק של הילדים שלנו אלא גם של הנכדים שלנו.

רן חובב מומחה למיסוי ופרישה טלפון: 072-222-3339, 054-7500-405 קישור לאתר: פרישהיועץ פרישה 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב