דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קניית מחשבים וציוד למחשב בהיקפים גדולים 

מאת    [ 25/09/2012 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 1894 פעמים ]

כל מי שאי פעם נאלץ לקנות סחורה בכמויות גדולות או לנהל מכרזי רכישה, בוודאי זוכר את כאב הראש הלא קטן הכרוך בכך. למרבה הצער, למרות ששוק המחשוב מתבטא בתחרות אגרסיבית בין הרשתות והזולות מחירים על בסיס שנתי, הרי שחברות רבות מגבילות את מספר היחידות שכל לקוח יכול לקנות, ולכן לא מספיק רק להסתכל במוספי סוף השבוע כדי לסיים עם הקנייה.

אם כך - כיצד מומלץ לקנות ציוד מחשב בהספקים גדולים?

דעו מה אתם צריכים בדיוק - בדרך כלל נהוג לסווג את חומרת המחשב לפי צרכי הלקוח, החל ממחשב ביתי ועד מערכות מחשוב לעסקים. העניין הוא שגם בתוך כל קטגוריה, יש לא מעט מפרטים ורמות מחירים משתנים. לדוגמה, מחשב משרדי יכול להיות מחשב פשוט מאוד עם גישה לאינטרנט, אך במידה ועובדים במשרד גם גרפיקאים, ייתכן שהוא לא יהיה מספיק טוב עבורם. באם יש צורך לחבר את המחשב למקור תצוגה חיצוני התומך ב - HD (סרטים / מצגות) , ייתכן שיהיה צורך להוסיף עוד זיכרון ואולי גם לבחור במעבד מרובה ליבות.

התחייבות מצד הספק - כאמור, יש לבחור בספק שאינו מגביל רכישה סיטונאות או שהוא בעצמו הסיטונאי. מכיוון שיש להרכיב כל מחשב ומחשב ולבצע עליו בדיקות הרצה, כדאי להסכים על מאוד אספקה שיהיה נוח לשני הצדדים וריאלי מבחינת הספק.

תוכנות ורישיונות - מערכת ההפעלה השלטת במרבית המחשבים כיום היא עדיין חלונות של מיקרוסופט. תוכנת חלונות בדרך כלל מלווה בתוכנות עזר אחרות כגון אופיס. יש לדרוש מהספק תוכנות בגרסת OEM שהן תוכנות במחיר מופחת הניתנות רק עם מחשב חדש. במידה וגם פתרון ה - OEM אינו מספק, יש אפשרות להשתמש בתוכנות חלופיות כמו Open Office או להסתייע בשירותי מחשוב ענן ושכירת תוכנות על בסיס שימוש (אופיס 365, גוגל דוקס וכו'). בכל אופן, גם זהו סעיף שצריך להיות סגור וחתום עוד בזמן ביצוע ההזמנה הסופית.

ציוד היקפי - הזמנה של חומרה נלווית כמו מסכים ומדפסות היא בדרך כלל נטולת סיכונים מהסיבה הפשוטה שאין תלות בין חלק אחד למשנהו (זאת בשונה מהרכיבים הנמצאים בתוך המחשב). ולמרות זאת, גם במקרה הזה, קנייה מרוכזת בזמן הזמנת המחשבים עצמם, יכולה להפחית את העלויות במידה ניכרת ולחסוך זמן יקר.

בכל הקשור למדפסות, מרבית המשרדים היום משתמשים במדפסות לייזר בעלות קיבולת גבוהה. מדפסות לייזר ביתיות ומדפסות דיו אינן מתאימות לצרכי המשרד הממוצע, אלא אם כן מדובר במשרד שרוב התכתובת העסקית שלו מתבצעת דרך הרשת. בשנים האחרונות החלו להופיע בשוק גם מדפסות לייזר צבעוניות, אך בדרך כלל אין בהן צורך לעבודה יום יומית. בנוסף לכל אלו, יש לזכור שניתן גם להשתמש במדפסת רשת אחת מרכזית ואין צורך בהכרח שלכל מחשב תהיה מדפסת המחוברת אליו ישירות.

Computer Geek




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב