דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריצוף לבית - כל מה שחשוב לדעת 

מאת    [ 19/09/2012 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 2585 פעמים ]

אם אתם בעיצומו של שיפוץ הבית שלכם או אולי מתכננים לעצב אותו מחדש, אתם ודאי יודעים עד כמה לריצוף בבית ישנה חשיבות רבה, ויכולת להשפיע באופן משמעותי על המראה הכללי של הבית. בחירת ריצוף לבית איננה משימה פשוטה, ובעיקר בשל מגוון הדוגמאות הרב שמוצע לנו בשוק כיום, והאפשרויות הרבות שמהן ניתן לבחור. בין אם ברשותכם תקציב גבוה במיוחד או אולי נמוך מאד, תוכלו לאתר פתרונות איכותיים וליהנות ממראה נהדר בבית. כיצד בוחרים ריצוף לבית, ועל מה חשוב לשים לב? על כך, במאמר שלפניכם.

כיצד לבחור ריצוף מתאים

קיימים סוגים רבים מאד של ריצופים וגם סגנונות עיצוב שונים. ריצוף הקרמיקה נחשב לאחד המבוקשים ביותר ולכזה שניתן גם לשלבו לצד סוגי ריצוף אחרים. הקרמיקה היא חומר נפוץ מאד, בכל הקשור לעיצוב הבית, ובעיקר לריצוף עצמו וזאת בשל יתרונותיו הרבים. פיסול קרמי בא לידי ביטוי באלמנטים עיצוביים רבים מאד הלוקחים חלק מעיצוב הבית הכללי. שילוב של ריצוף קרמיקה מתאים לצד הפיסול משווה לכל חלל וחדר את המראה המיוחד שלו ויוצר בו אווירה מסוג אחר. לצד ריצוף הקרמיקה ישנם סוגי ריצוף אחרים, כמו פרקט מעץ או פרקט סינטטי או ריצוף אבן, למשל. בין אם אתם מעוניינים בריצוף קרמיקה או אבן, כדאי לכם להתייחס לנקודות הבאות:


    • עמידות וחוזק – כדי להבטיח את התאמתו של הריצוף, חשוב לבחון את מידת העמידות שלו והחוזק שלו. ריצוף לבית העשוי מקרמיקה או מפורצלן למשל נחשב לעמיד, ואפשר למצוא אותו בדרגות שונות, המציעות רמת עמידות שונה. ריצוף מפרקט, לעומת זאת, רגיש הרבה יותר וכדי לשמור עליו נדרשת תחזוקה מיוחדת.
    • כושר ספיגה – אריחי קרמיקה וגרניט פורצלן נחשבים לבעלי כושר ספיגה גבוה ולכן יכולים להיות פתרון נהדר בבתים רבים. אריחי אבן לעומת זאת או אפילו פרקט, עשויים פחות להתאים בשל רגישותם הגבוהה לנוזלים, ללכלוך, לאבק ולכתמים.
    • התאמה לסגנון הכללי – על מנת ליצור את המראה המתאים בבית, חשוב להתאים את הריצוף אל האווירה הכללית ואל סגנון העיצוב הקיים. פרקטים ישוו לבית מראה כפרי וחמים יותר, בעוד שריצוף מקרמיקה יעניק מראה יוקרתי ומיוחד מאד. לעיתים, שילוב בין השניים יצור אווירה ססגונית ומיוחדת מאד בשל ניצול הצבעוניות והייחודיות של הקרמיקה והחמימות והכפריות של הפרקט.

חשוב וכדאי לדעת רגע לפני בחירת הריצוף

ריצוף לבית דורש השקעה רבה ומצריך מכם לא מעט זמן ומאמץ באיתור הפתרון הטוב ביותר. כדי שתוכלו ליהנות מריצוף לאורך זמן ובעיקר כזה שיתאים הן לצרכיכם והן לסגנונו של הבית שלכם, כדאי לכם להיעזר במומחים בתחום, המכירים את סוגי הריצוף השונים, או לבחור במעצב פנים כדי לבדוק את העיצובים האפשריים המתקבלים בכל סוג של ריצוף, וזאת לצד בחינת יתרונותיו וחסרונותיו.

עדי ארזי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב