דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא רק מקרר- כך תבחרו מקרר יין המתאים לכם 

מאת    [ 11/09/2012 ]

מילים במאמר: 650   [ נצפה 2250 פעמים ]

כל חובב יין יודע שהאקלים הישראלי אינו אידאלי בלשון המעטה לשמירה על טמפרטורה קרירה ונעימה של 17 מעלות, כפי שצריך כדי לשמר את היין הנפקק בבקבוקי היין. מאחר ולרובינו אין אפשרות לחצוב מרתף יינות קריר ולח בביתינו, אנחנו מסתפקים בטכנולוגיה שתעשה זאת עבורנו ע"י פיתוח מוצר ייעודי שהוא מקרר היין.

היום מגוון מקררי היין הוא ענקי, והבידול בו הוא כמו במקררים ביתיים רגילים כגון טכנולוגית הקירור, נפח האחסון, התקציב והגימור והעיצוב,  אבל גם קצת מעבר. בין אם אתם חובבי יין מושבעים  או סתם אוהבים כוס יין טובה לצד ארוחה, תוכלו למצוא היום את מקרר היין שיתאים לצרכים שלכם ויאפשר לשתות ולהנות ללא חשש שפעם הבאה שתפתחו בקבוק הוא יריח כמו חומץ.

בשורות הבאות תמצאו מידע שימושי על ההבדלים בין מקררים רגילים למקרר יין וההבדלים בין סוגי מקררי היין השונים הקיימים היום בשוק.

 

גודל נפח עיצוב

מקררי יין באים בגדלים ונפחים שונים לפי כמות בקבוקי היין אותה רוצים לאחסן. מומלץ תמיד לקחת מקרר יין שכמות בקבוקי היין שביכולתו להכיל היא קצת יותר ממה שבדרך כלל יש לכם בבית או מה שתכננתם לשמור לכם. אם אתם חובבי יין או אספנים זכרו כי תמיד יכולה להקרות בדרכם איזה בקבוק מיוחד מסדרה שמורה, וחבל שלא יהיה לו מקום.  

מגוון מקררי היין והבקבוקים אותם יכולים להכיל נע בין מקרר היכול להכיל 12 בקבוקים למקררים שהם ריהוט עם גימור עץ בהזמנה היכול להכיל 500 בקבוקים.  יש לזכור שמקרר היין הוא ריהוט ומוצר חשמל, יש לבדוק את מידות המקרר לפני ההזמנה ולוודא שאכן הוא נכנס למקום אליו רציתם וכן לדאוג שיש במקום שתכננת שקע חשמלי או שניתן להעביר כבל מאריך.

 

טכנולוגיה

כפי שכבר התחלנו ואמרנו, הטכנולוגיה של מקררי היין נועדה להחליף את הקוחים החשוכים, הלחים והקרירים של מרתפי היין ויחד עם הפיתוחים הטכנולוגים החדשים אנחנו רואים עוד ועוד התפתחויות במקרר היין של ימינו. בקרת טמפרטורה היא אחד מהפיתוחים הללו- במידה ואתם מחזיקים בקבוקי יין מיוחדים או מסוגים שונים כגון בקבוקי יין אדומים, לבנים או מבעבעים ייתכן ותרצו שכל סוג של בקבוקים יקורר בטמפרטורה שהכי מתאימה לו, בקרת טמפרטורה מאפשרת טמפרטורה שונה בחלקים שונים של המקרר.

טכנולוגיה נוספת המיועדת לדמות את מרתפי היין היא בקרת הלחות שמטרתה היא לסייע ליינות שאחסונם הוא יותר ממושך, למנוע עובש ולשמור על פקקי השעם. יש אספני יין המייחסים גם את בקרת הלחות לשמירה על תווית הבקבוק שמאפשרת שמירה על ערכו של הבקבוק ולא רק על טעמו.  כמובן שחשוב לשים לב- אם אתם שמים את המקרר במקום מואר יש לבחור מקרר יין בעל הצללה, אור חזק גם אם הוא מלאכותי יכול לפגום מאיכות היין ויש לשים לב לתאורה במיקום המיועד למקרר.

טכנולגיה אחרונה היא בעצם טכנולוגית הקרור במקרר היין דבר המשפיע גם על רעידות. בבחירת מקרר יין יש אפשרות לבדוק כמה הוא רועד לפי הטכנולוגית הקירור. כיום אין טכנולוגיה אחת אידאלית לקירור יינות, שתי הטכנולוגיות העיקריות של קירור מקררי יין היא קירור ע"י מדחס וקירור באופן תרמו-אלקטרי, שתי הטכנולוגיות הן טובות ובכל אחת מהן יתרון וחסרון. קירור ע"י מדחס היא טכנולוגיה יותר נפוצה, מאפשרת קירור של כמות בקבוקים גדולה וקטנה, מתאימה לאקלים הישראלי שבו הטמפרטורה היא מעל 25-26 מעלות אך יחד עם זאת פעולת המדחס מייצרת רעידות שבדגמים ישנים יותר יכולות לפגוע באיכות היין בגלל התזוזה. לעומתו השיטה התרמו-אלקטרית היא שקטה יותר ומונעת רעידות, מיועדת לנפח של עד כ70-80 בקבוקים וצורכת פחות חשמל אך איכות הקירור פוחתת בחדרים או חללים בהם הטמפרטורה היא מעל 27 מעלות, ועל כן במידה ואינכם יכולים להציע חדר ממוזג או פינה חשוכה וקרירה יחסית, ייתכן ותבחרו במקרר יין העובד על קירור במדחס.

 

לא משנה אם אתם חובבי יין נלהבים, אספנים קפדנים או אנשים הנהנים מכוס יין טובה תוכלו היום למצוא לעצמכם את המקרר המתאים לכם. זכרו בעת הרכישה להתייחס לנקודות שציינו, דבר שיכוול לחסוך לכם הרבה התלבטות בזמן הרכישה, כך תוכלו גם לרכוש מקרר יין גם באתרי אינטרנט המחזיקים סוגים שונים של מקררי יין ובדרך כלל מאפשרים מחירים זולים יותר מאשר אלו שתמצאו בחנויות יין או בוטיקים, באותה איכות.

 

ניסן סיני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב