דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקומות אחסון - הסוד לעיצוב טוב של הבית 

מאת    [ 08/09/2012 ]

מילים במאמר: 722   [ נצפה 2423 פעמים ]

פעמים רבות במהלך עבודתי כאדריכלית אני מהרהרת בשאלה : מהו הסוד הגורם לבית להיות מוצלח? מה באדריכלות ועיצוב פנים גורם לאנשים להרגיש טוב בביתם? הפרופורציות? האור? ההרמוניה בצבעים או בחומרים?

הכל נכון, אבל יש לי תשובה הרבה יותר פרוזאית, שבוודאי לא תמצא את מקומה בספרי האדריכלות או הפילוסופיה. היא פשוטה מדי ולא מספיק פיוטית: מקומות אחסון! התנאי לכך שנרגיש טוב בביתנו – שיהיה מספיק מקום לכל החפצים. כשיש מספיק מקום, יש גם דרך לשמור על בית מסודר. כשהבית מסודר – קל להרגיש בו טוב.

לכן :בית צריך הרבה מקומות אחסון – מכל הסוגים, לכל מיני מטרות, לכל מיני חפצים. רובינו חיים בבתים קטנים יחסית, ובמיוחד בבתים קטנים  חשוב מאוד לתכנן מקומות אחסון רבים ומגוונים. חשוב לנצל את כל החלל העומד לרשותנו בצורה הטובה ביותר, ולחשוב על כך עוד לפני תחילת הבניה והשיפוצים. הנה כמה דרכים לעשות זאת, תוך ניצול מקומות שאולי לא חשבתם עליהם כמקומות אחסון. כל הדוגמאות הן מבתים ודירות שתכננו במשרדי:


    • ספסלים בנויים:
    הם יכולים להיות בנויים ממש, או בעבודת נגרות – העיקר שיהיה להם מכסה נפתח. בתוכם אפשר לאחסן דברים שאינם בשימוש יום-יומי, כמו כלי פסח, שמיכות חורף, שקי שינה. בחלקם אפשר גם יצור מגירות , או להשאיר מקום לארגזי צעצועים נשלפים.

    • ספות בנויות: חשבתם פעם כמה נפח תופסת הספה שבסלון? למה לא לנצל את כל המקום הרב שמתחת לספה – מקום שבדרך כלל רק צובר אבק בלי סוף - לאחסון? הנה הדרך לעשות זאת: בונים – שוב, בבניה או בנגרות – ספסל עם מכסה נפתח, עליו מניחים מזרונים נוחים וכריות לרוב. כך יש לנו גם ריהוט סלון יפה וזול , וגם מקומות אחסון רבים.

    • נצלו את הגובה  - מעל ומתחת למיטה:

מגירה למצעים מתחת למיטה – את זה כולנו מכירים. אל תוותרו! שוב, כמו בספות – נרוויח מקום אחסון רב, במקום אבק רב.  וקיימת עוד אפשרות: אחסון מעל למיטה, לחפצים שאינם בשימוש יום-יומי. כך נוצרת נישה למיטה, שאהובה מאוד על ילדים.  בחדר שבו ישנים מספר ילדים, זאת אפשרות טובה ליצור לכל אחד מהם מין חלל קטן לעצמו, פינה שהיא רק שלו.   


    • מחיצות הפרדה בין חללים :

לפעמים, דווקא בדירות קטנות אנחנו זקוקים להפרדה בין חללים שונים, שאינה קיר. נוכל לנצל הפרדה זו לאחסון משני הכיוונים – שתי ציפורים, או יותר נכון שלוש, במכה אחת. למשל: הפרדה בין הסלון למטבח, עם המון מקומות אחסון לכל הכיוונים – לכיוון הסלון, לכיוון המטבח ולכיוון פינת האוכל  .

 


    • נישות בנויות:
    אין סוף לאפשרויות! נישות בנויות – מבלוקים או מגבס – הן אפשרות נהדרת, אסתטית וזולה ליצירת מקום בבית. למשל: 

קיר פינת אוכל שחולק כולו לנישות גבס, ונוצרו הרבה מקומות לאחסון כלי אוכל שאינם בשימוש יום יומי, וגם מדפים לחפצי נוי, מקום הגיוני למזגן  .

הנה דוגמא לנישות בנויות בפינת אוכל, בפרויקט של שיפוץ דירת גג ברעננה.


    • מדרגות:

אין כמו החלל שמתחת למדרגות : גדול, פנוי ולא מנוצל לכלום! לכן ניתן לחלק אותו למגירות גדולות, ובחלק התחתון , לדוגמא, לתקין מקום לשלושה ארגזים גדולים על גלגלים, המשמשים לצעצועים.

הנה דוגמא לניצול חלל מתחת מדרגות, בפרויקט של שיפוץ בית בהרצליה.


    •  גובה לא מנוצל בעליית גג:  כל מקום שיש לנו גישה אליו, אבל אין מספיק מקום לעמוד בו זקוף – ננצל לאחסון. כך יכול חדר בעליית גג, גם אם השטח הגבוה שבו מצומצם – להיות מספק בהחלט בתור חדר ילדים.  

    • ואפשרות מוכרת – חדר ארונות:

אבל אנא, דאגו לכך שיהיה מספיק גדול, אחרת אין טעם, ואל תשכחו תאורה מספקת, וגם מראה, כמובן.  בדירה הזאת לא היה מספיק מקום לחדר ארונות סגור, ולכן מיקמנו אותו במבואה לחדר השינה, והוא בעצם פתוח למבואה. מול הארונות - נישה ובתוכה מראה. מתקבל הרבה מקום אחסון, וגם תחושה נעימה של הפרדה בין חדר השינה של ההורים לשאר הבית . 

 טיפ חשוב לחדרי ארונות: העומק הרגיל לארונות קנויים הוא כ-60 ס"מ. אלא שזה עומק טוב לתליה, ובעצם הוא עמוק מדי לבגדים מקופלים. אתם בטח מכירים את זה: כדי לנצל את כל העומק הקיים, אנחנו מניחים את הבגדים בשתי שורות, קדמית ואחורית, ויוצרים בלגן. לכן: הרבה יותר הגיוני להשתמש בארונות בעומק 60 ס"מ רק לתליה, ולדברים מקופלים – לתכנן ארונות עמוקים פחות בעומק 40 או 45 ס"מ.

ובאופן כללי: דאגו להמון מקומות אחסון, בגדלים ובעומקים שונים!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  אורלי ערן - אדריכלות ועיצוב פנים.   בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים בתל אביב. אנו עוסקים בתכנון ופיקוח על כל עבודות הבניה והשיפוצים, בתחומי האדריכלת ועיצוב הפנים , וגם קצת בתכנון גינות. יש לנו המון ניסיון, וגם המון התלהבות והאהבה לעבודה.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב