דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדפי לספרים - הרבה אפשרויות באדריכלות ועיצוב פנים 

מאת    [ 06/09/2012 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 3091 פעמים ]

הדבר הראשון שאני אוהבת לעשות כשאני נכנסת לבית חדש הוא להביט בארון הספרים.  לפעמים זה אפילו קצת מביך – קצת כמו להסתכל לאנשים לתוך מגירת התרופות שלהם : הארון הזה – מיקומו בדירה. צורתו, וכמובן גם תוכנו ותכולתו – מעידים על דיירי הבית יותר מכל רהיט אחר.

מבחינת תכולתו של ארון הספרים – אין לי כמעצבת פנים מה לתרום, חוץ מאת סקרנותי. מכל שאר הבחינות, אני מוצאת את עצמי פעמים רבות מול בעיה: ארון ספרים רגיל הוא יקר, גדול, מסורבל, ונוטה להיות דומיננטי יתר על המידה. בכתבה הזאת אנסה להראות כמה אפשרויות לארונות ספרים לא כל כך קונבנציונליים, שיעזרו לנו להתגבר על המכשלות האלו:


    •  נשתמש בזוג ארונות זהים, במקום אחד גדול. כך אפשר  לשמור על פרופורציות נעימות יותר של הרהיט, בלי לוותר על הרבה מקום, ולקבל מראה אלגנטי וחגיגי.   הנה - למשל כאן, בעיצוב דירה בהרצליה.
    •   אפשר להשתמש בריהוט שונה - למשל , בריהוט  שהיה בעבר הרחוק ארון לכלי מטבח.  חלקו התחתון סגור, ועמוק יותר ,  וחלקו העליון , שהיה מיועד במקור לכלי אוכל, סגור בדלתות זכוכית ומעוטר בפיתוחי עץ. דלתות זכוכית הן רעיון טוב בכל מקרה - כך מקבלים הספרים הגנה מאבק
    •  השתמשו בארון הספרים כמין "עוגן" לעיצוב כל החדר.  אפשר להשתמש בשטיח פרוס בדיוק בהמשך הארון,  בתמונות שמעליו תלויות בקבוצה שרוחבה כרוחב ארון הספרים.  כך מתקבלת תחושה של המשכיות בחדר, תחושה שהרהיטים שייכים אחד לשני ומהווים ביחד קומפוזיציה מאוזנת. אפשר ללמוד מכך משהו חשוב על עיצוב חדרים: הקשר בין העצמים השונים בחדר חשוב לא פחות מהעצמים עצמם!


    • לפעמים, אפשר לוותר על ארון ספרים עצמאי, וליצור במקומו מדפים שהם חלק ממבנה הדירה. נישות גבס הם דרך נהדרת לעשות זאת. למשל: מדפי ספרים משני צדי הספה , וגם מעליה, יוצרים מסגרת יפה.  בחלק התחתון , מתחת לספרים, יש מגירות לאחסון חפצים שונים, בחלק העליון מקום לחפצי נוי, ובחלק האמצעי – תאורת קיר רכה ותמונות. השילוב של ריהוט – נישות למדפים – אחסון ונוי – יוצר חדר הרמוני . 
    • אפשר להשתמש בנישות הגבס גם כאמצעי אדריכלי.  בדירה אחרת, נאלצנו להתמודד עם בעיה   - דלת שיוצאת מתוך הסלון. בחרנו להטמין גם אותה בתוך מדפי ספרים – ותראו מה קיבלנו -  דלת המשתלבת בתוך ספרייה:
    •  בדירה קטנה, נישות כאלו יכולות להיות נכונות במיוחד. הן מהוות חלק מהדירה, ולכן לא מכבידות עליה. בנוסף לכך, הן יכולות להיות זולות יותר מארון ספרים נפרד. הנה דוגמא לפינת עבודה בדירה קטנה מאוד - ראו איך משתלבים מדפי הספרים של פינת העבודה בקיר פינת האוכל, כך ששתי הפינות מרוויחות:
    •   לפעמים אנו נתקלים בחדרים בעלי צורה מיוחדת. אני תמיד מעדיפה לנצל את הצורה המיוחדת של החלל לטובתנו, או במילים אחרות – לעשות מהלימונים לימונדה. כבר בשלב הבניה והשיפוצים אפשר לחשוב על ניצול החלל לטובתינו. למשל - מגרעת בקיר שנוצלה לטובת מגירות אחסון גדולות  . וכך - מה שיכול להיות מוזר מבחינת האדריכלות ועיצוב פנים - הופך למובן מאליו.   אפשרות אחרת -חדר נערה , בו היה  חילון חיצוני. כשהוספנו לדירה חדר, ניסגר אותו חלון. בחרנו לסגור אותו כך שנוצרו ארבע נישות קטנות, שאחת מהן משמשת לספרים. או למשל כאן - בשיפוץ בית קיים במושב.

  כמו שראינו: אין סוף לאפשרויות . נוכל ליצור בכל בית ספריות יפות, מיוחדות, יעילות – וגם , לפעמים, לעשות זאת בזול יחסית.

 

 

 

 

  אורלי ערן - אדריכלות ועיצוב פנים:


בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים בתל אביב. אנו עוסקים בתכנון ופיקוח על כל עבודות הבניה והשיפוצים, בתחומי האדריכלת ועיצוב הפנים , וגם קצת בתכנון גינות. יש לנו המון ניסיון, וגם המון התלהבות והאהבה לעבודה. 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב