דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות הטיפול בכאבי גב תחתון בעזרת דיקור סיני 

מאת    [ 21/08/2012 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2006 פעמים ]

כאבי גב, ובמיוחד אלה, המתרכזים באזור הגב התחתון, נחשבים לאחד מהכאבים השכיחים ביותר, וקרוב לשמונים אחוזים מכלל האוכלוסייה סובלת מכאבים אלה, או צפויים בעתיד לסבול מהם. על פי מחקרים שנעשו לאחרונה, נמצא כי הטיפול היעיל ביותר לכאבי גב תחתון הוא הדיקור הסיני, המוצע על ידי הרפואה הסינית, במסגרת מגוון הטיפול המשלימים שמציעה, כתחליף לרפואה המערבית.

הרפואה הסינית מציעה טיפול לכאבי גב תחתון – דיקור סיני

מרבית מבעיות הגב התחתון קשורות לעמוד השדרה, בין אם לאזור החוליות, העצבים, השרירים או אף הרצועות התומכות בו. הסיבה לבעיות גב אלו פשוטה בדרך כלל וקשורה ביציבה לא נכונה, בהתנהלות שאיננה מתאימה, בעודף משקל, נשיאת משאות כבדים מדי ולעיתים חוסר בפעילות גופנית. בעוד שבעבר הומלץ לסובלים מבעיות בגב התחתון להימנע מפעילות כלשהי ולבלות שעות ארוכות בשכיבה, הרי שהיום מציעים פתרונות אחרים, ולעיתים גם פולשניים, בצורת הליכים כירורגיים שונים. אולם, נמצא כי גם במקרים בהם בוחרים בניתוח לטיפול בבעיות הגב התחתון, הכאבים עשויים לחזור. במהלך לימודי דיקור סיני מתנסים הסטודנטים בפתרונות אלטרנטיביים, שאף אותם יוכלו להציע למטופליהם.

במחקרים שונים שנעשו בתחום זה, נמצא כי מתוך מגוון הטיפולים המוצעים כיום להתמודדות עם כאבי הגב, לרבות הגב התחתון, דיקור סיני (אקופנטורה) הינו הטיפול היעיל ביותר, המשיג גם תוצאות לטווח הזמן הארוך. רבים הסובלים מבעיות אלו פונים לטיפולים שונים, כמו תרופות המשמשות כמשככי כאבים, כמו פיזיותרפיה או אפילו תרגילים לחיזוק שרירי הבטן והגב. אולם, מחקרים אלה מלמדים כי הדיקור הסיני משיג תוצאות מצוינות וטובות יותר מטיפולים אחרים, שעד היום נחשבו לפופולאריים ביותר.

יתרונותיו של הדיקור הסיני בטיפול בבעיות הגב התחתון


    • טיפול נקודתי - הדיקור הסיני בוחן את הגוף על פי למעלה מ – 1,000 נקודות שונות, הפזורות בכל חלקיו ומאפיינות איברים שונים בו. כשנקודות אלו, הנמצאות לאורך המררידיאנים, מגורות באמצעות הדיקור, ניתן להביא להקלה משמעותית בכאב וכן גם לריפוי. עצם הדיקור עצמו מניע את האנרגיה בגוף, משחרר חסימות ומעודד את היווצרותם של תהליכים שונים בגוף.
    • ללא כאב - מדובר בטיפול שאיננו כואב ואף מאפשר מענה נקודתי לבעיות רפואיות שונות, לרבות כאבים בגב התחתון. הטיפול עצמו כמעט ואיננו מורגש. מדובר בדיקור שטחי מאד, אך עמוק מספיק על מנת לגרות את הנקודה המסוימת ולהוביל לפעולה ולתוצאה הרצויה.
    • ריפוי לטווח הזמן הארוך - הדיקור הסיני, המוצע במסגרת לימודי רפואה סינית, איננו מוכרח להתבצע ישירות על המקום, בו מורגש הכאב. במקרים של כאבים בגב התחתון, למשל, מבצע המטפל דיקור בנקודות הרחוקות מהגב התחתון ומתמקד בעיקר בהקלה על הכאב. ככל שמצבו של המטופל משתפר ועוצמת הכאב פוחתת, כך מתבצע הדיקור קרוב יותר אל מוקד הכאב הראשוני על מנת להשיג תוצאות טובות יותר ולטווח הזמן הארוך יותר. שיטת טיפול זו מאפשרת גם את "תחזוק" הגוף ומניעת חזרתו של הכאב בעתיד. 

ComputerGeek




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב