דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניה ירוקה בשכונת בצרון 

מאת    [ 18/08/2012 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2266 פעמים ]

בשכונת בצרון בתל אביב, בה אני גרה וגם מרבה לעבוד, היה בית ישן ולא אטרקטיבי במיוחד .  לפני שהתחלנו הוא היה ללא קשר ראוי  לגינה היפה שמסביבו, מבולגן מאוד וחשוך מאוד. בעלי הבית היו בטוחים שחייבים להגדיל אותו כדי להתאים אותו לצרכיהם. תוספת שטח, כמו שאנחנו יודעים היטב , היא יקרה, והיתרי בניה בעירייה לוקחים המון זמן (והמון עצבים).

הצעתי להם שנבדוק היטב אם אכן יש צורך בתוספת הבניה. בדקנו ומצאנו שאכן אפשר להשתמש בקיים ולשפץ אותו: לשנות את  כיווני החדרים ואת החלוקה הפנימית , להגדיל את הפתחים החיצוניים, לשדרג את המטבח והשרותים, לבחור בחומרי גמר ובצבעים חדשים.  וכך, בעבודות בניה ושיפוצים שאינן דורושות היתר מהעירייה, התקבל בית מחודש , מואר ופתוח, שענה על כל דרישותיהם דייריו, הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינת החוויה שהוא מעניק.

התקבל בית מואר ומזמין שהחצר הקטנה והיפה היא עכשיו חלק מהותי ממנו .

כך זה נראה עכשיו  - הנה התמונות, עם הסברים.

מה עשינו?

הסרנו חלק מהקירות הפנימיים כדי ליצור חלל פתוח יותר. מכיון שהם היו קירות נושאים - כלומר קירות שתומכים בגג - השתמשנו בריילסים מברזל במקום הקירות שהוסרו. את הריילסים העדפנו להשאיר גלויים. אני אוהבת שרואים איך הבית הבנוי!. הקדשנו הרבה תשומת לב לתכנון הגינה. חיברנו את החצר לבית. הבית גבוה מעט מהכביש, ויצרנו מין רחבת כניסה ליד השער. ניסינו ליצור שביל כניסה שיראה כאלו היה שם תמיד. 

 למה "בניה ירוקה" - זאת לא סיסמא ולא משהו שדורש אמצעים טכנולוגיים מפוארים (שמידת היותם ירוקים או אקולוגיים היא בספק), אלא משהו פשוט ומובן מאליו, שאפשר להשתמש בו בכל עבודה של אדריכלות ועיצוב פנים, וגם בתכנון הגינה:

השימוש במבנה הקיים ,במקום בבניה חדשה או בתוספת בניה, מהווה  חיסכון גדול בזמן , במשאבים ובכסף, ולכן משתלב היטב בהלך הרוח האקולוגי של בעלי הבית - הרעיון הוא להשתמש בקיים בצורה מיטבית, במקום להרוס. 

בנוסף לכך ,השתמשנו באמצעים שונים כדי להפוך את עבודות הבניה והשיפוצים בבית ל"בניה ירוקה"  יותר . השתמשנו בחלונות רבים, אך מתוכננים נכון מבחינת כיווני האור והרוח, הענקנו לאמבטיה פנימית תאורה דרך התקרה, השתמשנו בחומרים מקומיים ככל הניתן. כמו כן, במסגרת המאמצים לבניה אקולוגית,  הותקנה בבית מערכת למיחזור מים אפורים, המאפשרת שימוש במי הרחצה לשטיפת האסלות ולהשקיית הגינה. ההשקעה הראשונית לא קטנה, אבל בסופו של דבר זה אמור להשתלם. 

 האדריכלות ועיצוב הפנים של  הבית מצליחים לשמור על מידה של נקיון וצניעות שאני אוהבת -  לטעמי, זאת "בניה אקולוגית" במובן הרחב של המילה. 

 אם אתם מתעניינים - הנה עוד בית שתכננתי בשכונת בצרון  .

 

 אורלי ערן - אדריכלות ועיצוב פנים:


בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים בתל אביב. אנו עוסקים בתכנון ופיקוח על כל עבודות הבניה והשיפוצים, בתחומי האדריכלת ועיצוב הפנים , וגם קצת בתכנון גינות. יש לנו המון ניסיון, וגם המון התלהבות והאהבה לעבודה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב