דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסוי לנשים בהריון 

מאת    [ 16/08/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 2087 פעמים ]

 

עיסוי היריון, זוהי בעצם פעולה אשר מתבצעת או בזמן ההיריון או לאחר ההיריון, אך בדרך כלל העיסוי מתבצע בזמן ההיריון.  עיסוי בהיריון אינו דומה לעיסוי רגיל אשר מתבצע אצל אנשים אשר באים להעביר כאב או לקבל תחושת רעננות, אלו עיסוי בהיריון מתבצע מן הסתם אך ורק על נשים שנמצאות בשלב ההיריון שלהן. עקב החשיבות הרבה של כל פעולה, עקב כך שמדובר באישה בהיריון שיש לה תינוק בבטן, גם התנוחה שבה תתבצע פעולת העיסוי לנשים בהריון היא מאוד חשובה, מכיוון שהיא צריכה להיות קודם כל נוחה לאימא, אך גם מן הסתם שהתנוחה לא תיפגע בתינוק שנמצא בבטן של האימא. הטיפול ברוב המקרים מתבצע על הצד, גם מכיוון שזוהי התנוחה הנוחה ביותר עבור האימא, וגם מכיוון שלא מופעל שום לחץ על הבטן, וכך לתינוק לא נשקפת שום סכנה במהלך הפעולה הזו.

האם העיסוי הזה בטוח לאורך כל שלבי ההיריון? לפי דעת רופאים מומחים ולפי דעת קהל הרפואה, כל הנושא הזה של טיפול בגוף באמצעות עיסויים הוא שטות אחת גדולה (וטיפולים נוספים דומים כמו טיפול רפלקסולוגיה במהלך היריון או טיפול רפלקסולוגיה רגיל) מכיוון שהם טוענים שרק תרופות יכולות לרפא ממחלות או לעזור במצבים כאלה ואחרים. רופאים בדרך כלל דוגלים בכך שהם לא מאמינים שבאמצעות טיפול עם הידיים, ועם המגע של הגוף, ניתן לרפא את הגוף מדברים מסוימים, או להעביר לגוף תחושות טובות וחיוניות לו.

למרות הרבה מאוד מחקרים שהתבצעו בנושא, עדיין ישנה מחלוקות גדולה מאוד סביב הנושא. ממחקרים שהתבצעו עולה כי טיפול זה הנקרא עיסוי לנשים בהיריון, הוא חיוני לגוף והוא מקל על תהליך הלידה. במהלך הטיפול, חייבים להתחשב בשינויים שעובר הגוף בכל שלב של ההיריון, ועל פי השינויים האלו יש לפעול בשיטה הזו. בדרך כלל, ככל ששלב ההיריון מתקדם יותר, כך הנגיעות הופכות להיות רכות יותר וקלות יותר, מכיוון אם המטפל יבצע לחיצות חזקות מדי, הוא יוכלל לפגוע ביולדת או בעובר עצמו שנמצא בבטנה של היולדת. לכן, צריך להתחשב בכל השינויים שמתרחשים בגוף במהלך ההיריון ולהתייחס לכל מיני פעולות שנגרמות ומשתנות עקב הלידה, כמו שינוי לחץ הדם וכו'... ברגע שהמטפל מבחין שיש שינוי בלחץ הדם, מן הסתם סוג הטיפול ישתנה, בשביל להעניק למטופל את התחושה הטובה ביותר וגם בכדי להעניק את הטיפול המוצלח ביותר. לכן, אנשים שעובדים במקצוע זה, צריכים להיות מאוד מלומדים וגם להיות מאוד מקצועיים!

הבית בהרדוף - מרכז טיפולים חמים ונעים לנשים בהריון, שרותי תמיכת לידה באמצעות דולה, טיפולי עיסוי הריון, הכנה ללידה ורפלקסולוגיה מקצועיים . www.harduf-home.com 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב