דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס עבודה בגובה - מי צריך לעבור אותו ומהן דרישות החוק 

מאת    [ 10/08/2012 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2007 פעמים ]

עבודה בגובה מוגדרת על פי החוק ככל עבודה אשר מתבצעת בגובה של שני מטרים ומעלה, מעל הקרקע. ביצוע עבודה בגובה מצריך ידע מיוחד, רכישה של נהלי בטיחות מחמירים והתמודדות עם סיכונים שונים. כל זאת במסגרת קורס עבודה בגובה. לכן על מנת להיות עובד המוכשר גם לעבודה בגובה יש לעבור הכשרה מיוחדת זו בבתי ספר ייעודיים שיתנו את הכלים והיכולות להתמודד היטב ללא הסתכנות מיותרת.

 

הסוגים השונים של עבודה בגובה

כפי שכבר תואר, כל גובה מעל שני מטרים שהעובד מצוי בו נחשב כעבודה בגובה, למשל עבודה על סולמות, על משטחי עבודה ובמות, על קונסטרוקציות ופיגומים קבועים או ניידים, עבודה על מקום שניתן ליפול ממנו לעומק של שני מטרים ומעלה- נקרא גם מקום מוקף, עבודה בתוך סלי הרמה ועל בימות הרמה. עבודה בגובה היא עבודה מסוכנת שדורשת את מתן מירב הקשב והערנות של העובד, ציודו באביזרי ההגנה המיטביים למניעת נפילתו ולמיגונו המירבי האפשרי במקרה המצער של נפילה מטה. החוק אוסר על מעביד למסור לאדם עבודה בגובה של למעלה משני מטרים ללא ווידוא מיגונו ווידוא שהאיש עבר הכשרה בקורס לעבודה בגובה ועבר אותו בהצלחה. מעביד שעובר על החוק ומוסר עבודה בגובה לאדם שלא עבר קורס עבודה בגובה מסתכן בתשלום קנס גבוה גם אם לא נפגע האדם והעבודה הושלמה על הצד הטוב ביותר.

 

השתלמויות בקורס עבודה בגובה

השתלמויות לקורס עבודה לגובה ניתנות כאשר מקום העבודה מוציא קבוצה מקרב עובדיו להשתלמות בקורס. על פי הנחיות משרד התמ''ת השתלמות מסוג זה לא תעלה בהרכבה על עשרה תלמידים, ההדרכה תעשה לפי הנושאים שיקבעו לפי המשימות המיועדות לעובדים במקום עבודתם. אם בעבודה בקרבה לכבלי חשמל ואם בבימות הרמה שדורשות גם רישיון למכונה ניידת. קורס עבודה בגובה יכול לעבור רק מי שעבר את גיל 18. מדריכים מקצועיים מטעם בית הספר יכולים להגיע אל מקום העבודה ובשימוש בציוד הייעודי של מקום העבודה לתת את ההכשרה לעובדים. אחת לשנתיים נדרש על פי חוק שכל עובד שהוכשר כבר לעבודה בגובה יעבור קורס רענון של עבודה בגובה על מנת לחזק את נהלי הבטיחות. את ההדרכות מעבירים צוותים מקצועיים ומנוסים הן בתחום ההסברה וההדרכה והן בתחום העבודה בגובה, והלימוד כולל לימוד תיאורטי במצגות וסרטונים ותרגול מעשי בעבודה בגובה. בדרך כלל הקורס נמשך יום אחד אך יתכן והלימוד יתארך וזאת לפי דרישות העבודה בגובה הנהוגות במקום העבודה הספציפי.

 

אחריות אישית

על העובד בעבודה בגובה להיות בראש ובראשונה אחראי לעצמו, עליו לדאוג לקבל מהמדריך תשובות מלאות לשאלותיו על מנת שיהיה מוכן לאתגרים שיצוצו מולו בשטח, בנוסף לאחריות אישית שהיא כאמור חובה, עליו לעמוד במלוא דרישות הבטיחות כשהוא עובד בגובה,  קרי, להירתם לכבל הביטחון, להתמגן בקסדה ובנעלים בעלות סוליות מונעות החלקה. לעובד שמקל ראש בדרישות הבטיחות לא יעזרו כל ההכשרות והקורסים שבעולם בגלל הסיכונים המיותרים והמסוכנים שהוא לוקח על עצמו.

 

"במבי+" המרכז לבטיחות ונהיגה. ניתן לעבור קורס מלגזה, טרקטור/ון, מכונה ניידת (שופל, בובקט, קומביין, באגר ועוד) לימוד תאוריה. בנוסף תוכלו לעבור קורס עבודה בגובה והרצאות בטיחות לעובדים. http://www.bambischool.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב