דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקת מהירות גלישה באינטרנט 

מאת    [ 08/08/2012 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 6484 פעמים ]

גלישה ברשת האינטרנט בישראל דורשת חיבור אל תשתית אינטרנט ושירותי ספק אינטרנט. חברת התשתית מעניקה את האפשרות להתחבר אל הרשת ואילו שירותי הספק מעניקים את האפשרות לגלוש ולשוטט ברשת. בכדי להבטיח קבלת תמורה מלאה בעבור המחיר מומלץ לבצע בדיקת מהירות גלישה תקופתית. לא ניתן לגלוש באינטרנט ללא פעולה תקינה של שני הגורמים.

ישראלי ממוצע משלם תשלום חודשי לחברת התשתית ותשלום חודשי לספק האינטרנט. החברות אשר מספקות שירותי תשתית אינטרנט מהיר בישראל הן הוט ובזק. את שירותי הספק ניתן לרכוש ממספר רב יותר של חברות כאשר החברות המובילות הן : 012, בזק בינלאומי, נטוויז'ן- ברק. במהלך רכישת שירותי אינטרנט יש לסנכרן את מהירות תשתית האינטרנט ומהירות הגלישה.

ללקוח אשר מהירות החיבור שלו היא 5 מגה יש להתאים גלישה במהירות זהה על ידי ספק האינטרנט. במקרים בהם אין סנכרון בין שתי המהירויות הגולש לא יוכל למצות את מהירות החיבור ויגלוש במהירות נמוכה. במקרים בהם חווית הגלישה היא אטית מומלץ לבצע בדיקת מהירות גלישה באינטרנט.

 כיצד לבצע בדיקת מהירות גלישה

ספקיות האינטרנט מאפשרות ביצוע בדיקת מהירות גלישה באתרי האינטרנט של החברה. תהליך ביצוע הבדיקה הוא פשוט ואינו דורש מיומנות מחשב או ידע מוקדם. גולש אשר רכש חבילת גלישה של 5 מגה צפוי לקבל נתונים דומים בתוצאות הבדיקה. במקרים בהם תוצאות בדיקת המהירות אינן תואמות לחבילת האינטרנט יש לאתר את מקור הבעיה.

 מקור הבעיה עשוי להיות בתשתית האינטרנט האזורית או בעדכון נתונים שגוי במערכות של ספקית האינטרנט. לאחר ביצוע בדיקת מהירות גלישה וזיהוי בעיה יש ליצור קשר טלפוני עם מחלקת התמיכה הטכנית של חברת התשתית, ומחלקת התמיכה הטכנית של ספקית האינטרנט. לאחר הטיפול בבעיה כדאי לחזור על הבדיקה עד לקבלת נתוני מהירות מתאימים.

ישנם גם גורמים פנימיים בתוך המחשב אשר עשויים להאט את מהירות הגלישה. מחשבים עמוסים אשר מכילים שטח זיכרון פנוי מצומצם עשויים להעניק חווית גלישה אטית גם במקרים בהם ישנו חיבור אינטרנט מהיר במיוחד. מחשבים מיושנים בעלי כרטיס מסך ומעבד מיושן עשויים לסרבל את תהליך הגלישה. במהלך בדיקת מהירות גלישה יתבקש בעל המחשב לעתים לבחון נתונים פנימיים אודות חוזק המעבד ומצב הזיכרון של המחשב.

 איך בודקים מהירות הורדה

משתמשים רבים נוהגים להוריד ולהעלות קבצי מוזיקה, וידאו ותמונות אל הרשת. חיבור אינטרנט מהיר מעניק אפשרות להורדה והעלאה מהירה של קבצים. במקרים בהם קצב הורדת הקבצים הוא איטי כדאי לבצע בדיקת מהירות הורדה ולפעול בהתאם לתוצאות המתקבלות.

חיבור אינטרנט מהיר ממוצע בישראל הוא חיבור של 2.5 מגה עד 5 מגה. המהירויות הללו נפוצות בחיבורים ביתיים, בעבור אנשי מקצוע ניתן להציע חיבורים מהירים יותר. בכדי לשדרג את מהירות הגלישה יש להגדיל את מהירות החיבור ומהירות הגלישה. על כן, יש לבצע את השדרוג בחברת התשתית ואצל ספקית האינטרנט. 

שדרוג חד צדדי של מהירות הגלישה לא יציג תוצאות מתאימות. בהתאם לכך, לקוח אשר שדרג את מהירות החיבור ל- 5 מגה מחויב לשדרג גם את מהירות הגלישה שלו. לאחר השדרוג יש לנתק את המודם מהחשמל למספר דקות, להחזירו, להתחבר מחדש ולבצע בדיקת מהירות גלישה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב