דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת קרן נאמנות 

מאת    [ 19/07/2012 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2596 פעמים ]

השקעה בקרן נאמנות הינה השקעה נוחה עבור מי שמעוניין להכנס לשוק ההון אך אין לו הידע המספיק או הזמן על מנת לנהל את תיק ההשקעות בעצמו. מנהל קרן הנאמנות מנהל למעשה תיק השקעות גדול, המשותף לכל המשקיעים בקרן, בהתאם לכל הידע המקצועי שיש לו. פיזור נכון של תיק ההשקעות הוא קריטי להצלחת ההשקעה ופיזור הסיכון בהשקעה. בקרן נאמנות מנהל הקרן המקצועי הוא זה שדואג לפיזור מתאים של הסיכונים בין ההשקעות השונות, כל מה שנותר למשקיע הוא לבחור בקרן הנאמנות הטובה ביותר ואשר מתאימה ליעדיו ולצרכיו.

בחירת סוג קרן הנאמנות

כאשר באים לבחור באיזה קרן נאמנות כדאי להשקיע יש ראשית לברר מה רצון המשקיע וצרכיו: 


    • סוג ההשקעה - קרן המתמחה במניות, קרן המתמחה באג"ח, קרן שקלית, קרן המתמחה בניירות ערך חו"ל, קרן כספית וכדומה. הרכב הנכסים של הקרן מפורט בתשקיף. סוגים ייחודים של קרנות נאמנות הן קרנות גמישות בהן אין כל התחייבות מצד מנהל הקרן להשקיע בהתאם למדיניות מסוימת אלא על פי שיקול דעתו בלבד, קרן מחקה היא קרן העוקבת אחר מדד מסוים ודומה לתעודת סל, וקרן מעורבת היא כזו שבה מדיניות ההשקעה המוגדרת בתשקיף היא השקעה באפיקי השקעה שונים.
    • אופן תשלום המס – קרנות נאמנות נחלקות לקרנות פטורות וקרנות חייבות. בקרנות חייבות תשלום המס הוא על רווחי הקרן והכנסותיה ובקרנות פטורות תשלום המס הוא בעת מכירת יחידות ההשתתפות.

סוג ההשקעה תלוי מאד בצרכיו ואופיו של המשקיע. קרנות המתמחות במניות, לדוגמה, עשויות להניב תשואה גבוהה יותר אך גם הסיכון הגלום בהן רב. אדם המעוניין להמנע מסיכון, יבחר להשקיע בקרנות מסוג שונה.

השוואה בין קרנות מסוג דומה

לאחר גיבוש ההחלטה מהי מדיניות ההשקעה המתאימה למשקיע, יש לבחור בקרן נאמנות שבה מדיניות ההשקעה מתאימה להחלטה שהתקבלה. את רשימת הקרנות שהתקבלה ניתן להשוות על בסיס הפרמטרים הבאים:


    • השוואת התשואה – ניתן להשוות הן בין תשואות הקרנות השונות והן בין תשואות קרנות נאמנות נבדקות לבין תשואות מדדים מתאימים באותו פרק זמן. לדוגמה, השוואת קרן מנייתית למדד ת"א 100. חשוב להשוות את ביצועי הקרנות לאורך זמן של שלוש שנים ויותר, כדי להבין לעומק את הפוטנציאל הגלום בהשקעה בקרן הנאמנות.
    • השוואת גופים מנהלים – יש לבדוק מי הוא הגוף העומד מאחורי ניהול קרן הנאמנות ולבחור גופים בעלי ניסיון. לא תמיד קרנות הנאמנות של החברות הגדולות והמבוססות יותר הן בהכרח הטובות ביותר כיוון שהן נוטות לשמרנות, אולם רצוי לדעת כי יש להשקעה "הורים" רציניים.
    • השוואת דמי ניהול – דמי ניהול מכרסמים ברווחי הקרן. גובה דמי הניהול המקובל מגיע עד4% שנתיים, דמי הניהול הללו מנוקים מרווחי הקרן.
    • השוואת עמלות – נוסף על דמי הניהול גובות קרנות הנאמנות השונות גם עמלות נוספות כהחזקת חשבון, דמי נאמנות וכדומה.
    • שיעור ההוספה – שיעור ההוספה הוא אחוז מסוים מערך יחידת ההשתתפות שקרנות נאמנות גובות בעת רכישת הקרן. ככל ששיעור ההוספה הוא גבוה יותר, כך גדל הפער בין המחיר היסודי למחיר הקנייה של יחידת ההשתתפות בקרן.

קרנות נאמנות הן דרך המאפשרת להשתתף ולהשקיע בשוק ההון מבלי להשקיע זמן רב ולהיות בעלי ידע רב בתחומי ההשקעה. בנוסף, השקעה באמצעות קרנות נאמנות מאפשרת למשקיעים אשר אין בידם עשרות ומאות אלפי שקלים להשקיע - דבר אשר אינו תמיד אפשרי בניהול תיק השקעות נפרד. כדי להשקיע בחוכמה באמצעות רכישת יחידות השתתפות בקרן נאמנות, חשוב להקדיש את הזמן ולבחור בחוכמה את קרן הנאמנות שבה בוחרים להשקיע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב