דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות הפילאטיס לרקדנים 

מאת    [ 17/07/2012 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 4063 פעמים ]

כבר מצעדיה הראשוניים הייתה שיטתו של ג'וזף פילאטיס מושפעת מעולם הריקוד והרקדנים. כאשר פילאטיס פתח את הסטודיו שלו בניו יורק, ג'ורג' בלנשין, המנהל האמנותי של להקת ניו יורק סיטי באלט ומגדולי הכוראוגרפים הניו קלאסיים, המליץ לרקדניו להתאמן אצל פילאטיס על מנת להתאושש מפציעות מהם סבלו או פשוט על מנת לחזק את טכניקת הריקוד והיכולות שלהם. הכישורים והאימון בשיטותיו של פילאטיס משלימים לאימונים שעוברים רקדנים ומאפשרים להם לא רק להתאושש מפציעות טוב ומהר יותר אלא גם להמנע מפציעות עתידיות, להאריך את משך הקריירה שלהם ואף לשפר את יכולותיהם כרקדנים.

איך תורמים עקרונות הפילאטיס לרקדנים?

אחד העקרונות המרכזיים בשיטת הפילאטיס הוא תנועה תוך מודעות מלאה של האדם לגופו. היכולת לעבוד ולנוע תוך תיאום בין הגוף והמודעות תורם ליכולות הריקוד, זאת באמצעות הגברת השליטה והדיוק בתנועות, הנדרשים כל כך עבור רקדנים.

עקרון נוסף בשיטת הפילאטיס הוא פיתוח וחיזוק השרירים המייצבים של מרכז הגוף. חיזוק השרירים המייצבים מאפשר יציבות רבה, יציבה טובה ואיזון טוב יותר של העומס הקיים על השרירים והמפרקים השונים בגוף. איזון זה בתורו חשוב למניעת פציעות ושיקום מפציעות עבר.

בעת עיסוק בענפי ספורט וריקוד, קיים אימון ספציפי אשר רלוונטי לכל אחד מענפי הספורט או הריקוד. אימון ספציפי זה יוצר חוסר איזון בפיתוח שרירי הגוף. כאשר שרירי הגוף אינם מאוזנים נוצר מצב בו על חלקי גוף מסוימים קיים עומס פיזי רב יותר. בשיטת פילאטיס, האימון מתמקד בפיתוח מאוזן של כל שרירי הגוף, ובכך מפצה על סוגי האימון הספציפיים הגורמים לחוסר האיזון.

ההשפעה הגופנית של אימון בשיטת פילאטיס

אימון בשיטת פילאטיס מאזן בין חיזוק השרירים ועבודה על גמישותם, ובמקביל מסייע בחיזוק שרירי הבטן, הגב והאגן. התנועות הארוכות שנעשות תוך כדי האימון תוך מודעות מלאה לגוף, משפרות את הקואורדינציה, משחררות את המפרקים ותורמות להמרצת מחזור הדם. הארכת וחיזוק השרירים מאפשרת שמירה על גמישות ועל חוזק השרירים והרצועות. פעילות זו עוזרת למפרקים ולשרירים להפוך לעמידים יותר, מונעת שחיקת המפרקים, ועוזרת במניעת כאבים ופציעות.

למי מיועדים אימוני פילאטיס?

אימוני פילאטיס מתאימים לכל אדם, בכל גיל ובכל מצב גופני. ניתן להתחיל באימוני פילאטיס כאימון מונע במטרה לתחזק את הגוף ולשמור על כשירותו או לאחר פציעה במקביל לאימוני הפיזיותרפיה. עבור רקדנים, אימוני פילאטיס מתאימים במיוחד גם כאמצעי לאיזון אימוני הריקוד, חיזוק השרירים ומניעת פציעות וגם כאמצעי לשיפור הטכניקה והיכולת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב