דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נוכחות רשת - טיפים לארגונים חברתיים 

מאת    [ 15/07/2012 ]

מילים במאמר: 1024   [ נצפה 4007 פעמים ]

האתגר הגדול העומד בפני ארגונים חברתיים, וארגונים ממשלתיים העוסקים בנושאים חברתיים הוא כיצד ליצור באינטרנט נוכחות אפקטיבית בתקציב קטן או שואף לאפס.

הינה חמישה טיפים שיעזרו לכם לעמוד באתגר הזה:

1. האתר שלכם  – ההצעה הפשוטה ביותר היא לבנות לארגון שלכם אתר "וורדפרס". זוהי תבנית חינמית נוחה להפעלה. במקביל רצוי לפתוח דף ארגון בפייסבוק. ניתן להוסיף לאתר ווידג'ט פייסבוק כך שכל פרסום של פוסט באתר יתפרסם מידית בדף הארגון בפייסבוק וכל התגובות ולייקים שהפוסט יקבל יופיעו מידית באתר.

יש ארגונים רבים שבונים רק דף ארגון בפייסבוק. מדוע אם כן מומלץ לבנות אתר? התשובה היא שפייסבוק לא מתוכנן ליצירה של דברים המשכיים. כל התוכן, התגובות והמידע מופיעים לרגע ונשטפים ונעלמים כמו מים השוטפים כיור (שלא לומר אסלה).

לדוגמא: אם אתם עושים כנס גיוס מתנדבים ורוצים להפנות לתגובות שפורסמו בעקבות הכנס הקודם שארגנתם, אם אתם רוצים לשלוח למישהו לינק עם "סיפור מהשטח" שפרסמתם שיצר תגובות מרגשות, פייסבוק לא מאפשר לכם לעשות זאת. לעומת זאת באתר שלכם תוכלו לעשות זאת בקלות. בנוסף האתר שלכם מאפשר לכם להגדיר תכנים קבועים המופיעים בצורה נגישה לגולשים למשל החזון שלכם, מאמרים חשובים וכדומה.

 

2. קהל היעד שלכם – צרו "פגישת השקה" במעורבות ושותפות עם קהל היעד שלכם. אם אתם פונים אל קהל יעד של נוער, ילדים, הורים וכדומה צרו פגישה שבה יהיו 4-7 אנשים מקהל היעד. אפשר גם לערוך פגישה רבת משתתפים. עדיף שהפגישה תהיה עם מתנדבים קיימים של הארגון אשר מיצגים את קהל היעד שאליו אתם רוצים להגיע. דברו איתם על האתר והתכנים. הקשיבו לרעיונות שהם מציעים. שאלו אותם מה מרגש אותם בעשייה שלהם. למה הם בחרו להתנדב. שאלו אותם האם היו רגעים מרגשיים עבורם אשר קרו במסגרת ההתנדבות שלהם בארגון. רשמו את כל הנאמר. בקשו מהמשתתפים בזמן הפגישה לשבת בזוגות ולנסח מתוך הנ"ל סטטוסים קצרים ומרגשים לפייסבוק. פגישה אחת כזו יכולה לספק עשרות רבות של סטטוסים שאותם תוכלו להעלות בהמשך - סטאטוס אחד כל יום או יומיים.

אם לדוגמא אתם פונים לקהל יעד של ילדים או נוער השתמשו בהזדמנות שבו עשייתם עם קבוצה פעילות חווייתית, חלקו לכל המשתתפים דפי משוב ובקשו מהם לכתוב האם הפעילות תרמה להם, מה היה משמעותי להם וממה הם נהנו. בסוף דף המשוב אפשרו למשתתפים לסמן "וי" ולהחליט האם הם נותנים לכם את הרשות לצטט אותם בשמם, לצטט בעילום שם או שאין הם נותנים לכם את הרשות לכך. כל דף משוב יכול ליצר לכם כמה וכמה סטטוסים המדברים בשפה המתאימה במדויק לקהל היעד שאליו אתם פונים. אם יש לכם אפשרות נצלו את המסגרת שבה נערכה הפעילות עם הילדים כדי לערוך איתם "פגישת השקה" והתייעצו איתם לגבי השאלה אילו תכנים צריכים להופיע באתר. קרוב לודאי שתופתעו ממגוון ההצעות הרלוונטיות והחשובות שהילדים יעלו.

 

3. יצירת תוכן – שלב ראשון ביצירת תוכן אפקטיבי: "להרשות לעצמנו להתרגש, להיות גאים ולשים לב כמה מה שאנו עושים הוא חשוב ומשמעותי". רק לאחר מכן אנו יכולים לעבור לשלב הבא שהוא לתת לקורא להתרגש ולחוש כי הנושא משמעותי מספיק עבורו כדי להגיב, לפרגן ואולי גם לרצות להצטרף לעשייה.  

השתדלו שכל סטטוס שאתם מעלים לפייסבוק יכלול בנוסף לטקסט גם תמונה או סרטון. האלגוריתם של פייסבוק מעניק לתכנים הכוללים תמונה מספר חשיפות גדול פי כמה, מסטטוסים הכוללים טקסט בלבד וחשוב לנצל את היתרון הזה..

היכנסו לגוגל וכתבו "תמונות חינם" תוכלו למצוא מספר גדול של אתרים המאפשרים שימוש בתמונות ללא תשלום. יש לקרוא את רישיון השימוש של כל תמונה שאותה בחרתם ממאגרי התמונות ולוודא כי אכן מותר לכם לעשות בה שימוש. דוגמא אחת: האתר:  sxc.hu. היכנסו לאתר וסמנו "Restricted ok: No"  כדי שיוצגו רק תמונות שאפשר להשתמש בהן באופן חופשי (בתוצאות התעלמו כמובן מ: "Premium results").

 

4. יצירת תגובות – יצירת תגובות בפייסבוק היא זו שיוצרת עבורכם הפצה ופרסום. בזמן שאתם מפרסמים תוכן רק אחוז קטן מקרב חבריכם יראו את הסטטוס מופיע לרגע על הקיר שלהם. כאשר מישהו מגיב על הסטטוס חלק מחבריו יראו זאת והסטטוס יופיע גם אצל חברים שלכם שנכנסו בדיוק באותו רגע לעמוד הבית שלהם. אם אתם מגיבים לתגובה של מי שהגיב לכם קיבלתם עוד חשיפה, אדם נוסף שיגיב יגרור חשיפה אצל חבריכם, חבריו וגם אצל חבריו של המגיב הראשון ושתגיבו גם אליו תקבלו שוב חשיפה. כאשר המטרה היא להגיע לאפקטיביות ברשתות חברתיות יש להשקיע את עיקר המאמץ ביצירת תגובות רבות לכל תוכן שפורסם.

תוצאות מעולות ברשתות חברתיות ניתן להשיג על ידי יצירה של קבוצת "פרטנרים" שיודעים לפרגן, מבינים את כללי המשחק ונחושים לא פחות מכם לשחק ולהצליח. אתרו אנשים הכותבים תגובות יפות, הציעו להם חברות. התכתבו איתם, בקשו את הטלפון שלהם והתקשרו אליהם. ספרו להם על הפרויקט שלכם ובקשו את עזרתם. צרו לכם צוות אינטרנטי מחויב ואז בכל פעם שתעלו תוכן לדף תוכלו לשלוח לצוות מייל עם לינק ולקבל תגובות. במקביל תדרשו לכתוב תגובות עבורם כמובן.. האינטרנט מגביר כל דבר. אם יש תוכן ללא תגובות – אף אחד לא יגיב, אם יש כמה וכמה תגובות יהיו נוספים שיגיבו. קראו היטב את התגובות של אנשים חדשים וצרו קשר עם כל מי שאתם חשים שהנושא שאתם מקדמים קרוב לליבו. אלו האנשים שבסופו של דבר יגיעו אל מפגשי גיוס המתנדבים הבאים שתיצרו ואם תבקשו מהם אולי גם יודיעו לחבריהם ויזמינו אותם להצטרף.

 

5. שיתופי פעולה – ארגונים הפועלים בתחומים הקרובים לשלכם הם פרטנרים מעולים לשיתופי פעולה ליצירת נוכחות רשת. במיוחד ארגונים הפועלים באזורים גיאוגרפיים אחרים משלכם הפונים לקהלי מתנדבים אחרים. הציעו להם שאתם תגיבו באופן קבוע על סטטוסים שלהם והם יגיבו על סטטוסים שלכם. ושלחו וקבלו מהם מיילים בכל פעם שאתם מעלים תוכן. מעבר לקידום האינטרנטי שתעניקו ותקבלו סביר שתגלו כי אתם נחשפים לידע חשוב, מקבלים רעיונות לכיווני עבודה, וזוכים באפשרות להתייעץ ולשתף פעולה.

האוצר: היכולת לקבל מהרשת (אינטרנט, ורשת החיים) משאבים, לרתום מתנדבים ולממש מיזמים

שלושת מפתחות הקסם לאוצר:

מפתח הקסם הראשון:

להרשות לעצמנו להתרגש, להיות גאים ולשים לב כמה מה שאנו עושים הוא חשוב ומשמעותי.

מפתח הקסם השני:

לגבש צוות מחויב, ליצור שיתופי פעולה ולפעול יחד.

 

מפתח הקסם השלישי:

הניסיון והעדויות הרבות להן נחשפתי הביאו אותי להסכמה עם דבריהם של מרק ויקטור הנסן ורוברט ג' אלאן בספרם  "מיליונר ברגע – הדרך הנאורה אל העושר":

 "יושרה היא המפתח להתחברות לרשת האינסופית של שפע בלתי נדלה.  חלמו חלומות בלתי אפשריים – באינטרנט הרוחני אלוהים הוא מחשב העל והיחידים הם המחשבים האישים המחוברים אליו. האינטרנט הרוחני פועל כאשר לצוות יש חלום גדול וכל אחד שומר על אופטימיות לגבי הגשמתו".

 

 

איך ממציאים רעיון יצירתי? איך מפתחים תוכן שיוצר רייטינג טלוויזיוני?


איך יוצרים גימיק קריאטיבי שיביא לחשיפה אינטרנטית לפניות וללקוחות?


לקבלת טיפים אתם מוזמנים אל:     www.top-creative.com


סיגל רוה - 050-5702569        sigal@top-creative.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב