דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יום גיבוש למדריכים - חממת רעיונות מדליקים 

מאת    [ 09/07/2012 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2573 פעמים ]

חשיבות הגיבוש שבין מדריכים /ות

כאשר זוג הורים אינם מציגים "חזית אחידה" מול הילדים/ות שלהם אוטומטית הבן או הבת ינצלו זאת לטובתם. כאשר מדובר על מדריכים בפנימיות, בקייטנות, בגני ילדים הדבר הוא הרבה יותר קריטי כי כשמדובר על עשרות בני נוער הכאוס עלול להיות בקנה מידה גדול. לכן חשובה מאוד התקשורת בין המדריכים/ות ובמיוחד בהעברת מידע שוטף, בפרגון ובנתינת גב. ישנם סדנאות של עבודת צוות שמתמקדים בבעיות תקשורת ובעבודה היום יומית. ניתן לשלב סדנאות אלה כשמפיקים יום גיבוש למדריכים אך יחד אם זאת צריך גם לחשוב על פעילות מהנה, מרגשת, קלילה ואפקטיבית.

 

קביעת תאריך ליום הגיבוש

קביעת תאריך מתאים הוא אחד מהמשימות "המאתגרות ביותר". ישנם שלושה פתרונות פופולאריים. האחד לערוך את הפעילות בשעות הבוקר באם הנערים/ות הולכים לבית הספר. כשעתודה מצומצמת תקבל אותם בתום יום הלימודים (תלוי בסוג האוכלוסייה) או מהצהרים כשהקייטנה מסתיימת. אפשרות שלישית לערוך את הפעילות בסוף שבוע כאשר חלק גדול מבני ובנות הנוער יוצאים לחופשה.

 

סדנאות לפעילות ביום גיבוש

הלחצים שיש בעבודה כזאת הם רבים לכן אפשר לבחור בסדנת יוגה צחוק שתגרום למדריכים/ות להשתחרר וליהנות. אם נוספו מדריכים חדשים אפשר להזמין סדנת שפת גוף ותקשורת שגם תחבר בין המדריכים והמדריכות הוותיקים/ות לחדשים/ות לצד טיפים משעשעים בשפת גוף. אופציה נוספת היא לערוך סדנת גרפולוגיה שבה המדריכים/ות יכירו האחד את השני על פי המילים האותיות והציורים כאשר הגיבוש יתקיים תוך כתיבת ברכות, מילות העצמה ועידוד ביניהם. אם תרצו משהו מיוחד אפשר לערוך סדנת מיקס מיוחדת שתשלב בין גרפולוגיה, שפת גוף ותקשורת, יוגה צחוק ועבודת צוות.

 

בחירת טיול ביום גיבוש

היציאה לחיק הטבע גורמת לתחושת חופש. בחירת המסלול הנכון תגרום להנאה יותר גדולה. ניתן לשלב אתרי מורשת שייתנו ערך מוסף של השראה ומנהיגות למדריכות ולמדריכים. כדאי להתייעץ עם מדריכים מהחברה להגנת הטבע. חשוב שתמסרו כמה שיותר פרטים אודות המדריכים/ות ולהסביר מה המטרה הכוללת של הטיול.

 

כיצד לסיים יום גיבוש למדריכים

התקליטן הסקוטי "הדסון מוהק" יופיע בחודש אוגוסט במועדון "הבלוק" בעיר תל אביב. יום גיבוש צריך להסתיים בהתפרקות. זה יכול להיות קריוקי, מועדון ריקודים שבה המדריכים ירקדו עד אור הבוקר. כשוולט דיסני הקים את האימפריה שלו הוא הבין כי בגלל הפרפקציוניזם שלו והמתח של הפעילות היום יומית המדריכים והמדריכות בסוף היום צריכים להתפרק ולכן הוא עודד את המדריכים/ות לערוך מסיבות ליליות פרועות. באופן מעניין הראש שלנו זוכר את ההתחלה ואת הסוף. לכן סיומת של יום הגיבוש צריכה להיות וואו.

לאו טוסו מצוטט במשפט הבאה "התנסות בקשיים רבים הופכים אדם למושלם יותר; אי התנסות בשום קשיים הורסת את האדם".להיות מדרכים/ות זאת משימה לא פשוטה אך הרווח הוא ענק בכל תחומי החיים. פרגנו ועודדו ואם אתם צריכים מידע נוסף הקישו על המשפט יום גיבוש למדריכים

 

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב