דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דולה - תומכת לידה 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 2369 פעמים ]

מאז ומתמיד נשים נעזרו בנשים אחרות כדי ללדת, וכדי לעבור את התקופה הראשונית לאחר הלידה. צורך קיומי זה נובע עוד מימי קדם, אז נשים בשבטים היו מסייעות זו לזו בכל עת. גם בעידן המודרני נשים זקוקות לתמיכה בעת הלידה ולאחריה, ואת הנישה הייחודית הזו תפשה תומכת הלידה, או במילים פשוטות יותר – דולה.

דולה היא תומכת לידה, ותפקידה הוא ללוות את היולדת מהשליש הראשון להריון ועד לאחר הלידה. לדולה צריכה להיות הכשרה מקצועית, אך חשוב להבין שאין לה הכשרה רפואית, ומכאן יש להסיק שלא מדובר על רופאה או מיילדת, ולמעשה תפקידה מסתכם בליווי היולדת ובתמיכה רגשית בלבד.

יתרונות תמיכת הלידה

 

יש יתרונות רבים לתמיכת הלידה, כאשר היתרון הגדול ביותר היא העובדה שיש ליולדת אוזן קשבת ותמיכה רגשית. למרות שבן הזוג נמצא בחדר בזמן הלידה, ובדרך כלל הוא מהווה אוזן קשבת, אין תחליף לאשת מקצוע שמבינה את רגשותיה של היולדת, את פחדיה ואת תחושותיה הגופניות. דולה נמצאת שם בשביל היולדת גם מבחינה פיזית בכל מה שנוגע לסיוע שהיולדת צריכה בשעת הלידה, אך היא בעיקר שם כדי לתמוך בה רגשית, ללטף, לעשות עיסוי מרגיע, לדבר לליבה ופשוט להיות שם בשבילה.

אז כיצד אתן בוחרות את הדולה שלכן?

 

את הדולה תוכלו לבחור כבר בשלב מוקדם ביותר, ואפילו בחודשים הראשונים של ההיריון. כך תוכלו לפגוש אותה מספר פעמים לפני הלידה ולהבין לעומק האם היא מתאימה לכם או לא. כבר בשלבים הראשוניים תוכלו לראות האם יש לכם כימיה עם הדולה או לא, וזוהי למעשה האינדיקציה הטובה ביותר לבחינת טיב הדולה שלכם. בנוסף, תוכלו להתייעץ עם חברות ומכרות שלקחו דולה ללידה שלהן ולקבל מהן המלצות על דולות שונות, ולבחון לעומק את הניסיון המעשי של כל אחת מהן.

מה חשוב שתדעי לפני?

 

הדולה יכולה להיכנס אתך ועם בן זוגך לחדר הלידה וללוות אותך בכל שלבי הלידה. היא לא מהווה תחליף למיילדת, והמיילדות בארץ כבר התרגלו לעובדה שנשים רבות נכנסות לחדר הלידה עושות זאת עם דולה. תוכלו להכין יחד תכנית לידה ובה תקבעו מראש במה את מעוניינת ובמה את לא. תוכלו למשל להחליט שבשום פנים ואופן את לא מעוניינת בחוקן או בחתך חיץ, אך כמובן שיש לזכור שבמידה ומדובר על מצב רפואי שמצריך זאת, יש לשקול את הדברים מחדש. תוכלו לקבוע שבמידה וישנם סיבוכים או צורך לבצע החלטות נוספות ברגעים קריטיים, יהיו לכם אסטרטגיות והבנה לגבי הליכים שונים והשפעתם על הגוף.

הבית בהרדוף - מרכז טיפולים חמים ונעים לנשים בהריון, שרותי תמיכת לידה באמצעות דולה, טיפולי עיסוי הריון, הכנה ללידה ורפלקסולוגיה מקצועיים . www.harduf-home.com 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב