דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגמה מינורית בניתוח טכני 

מאת    [ 25/06/2012 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 3672 פעמים ]

עיקרון הניתוח הטכני מתבסס במהותו על חקר התנהלותו של השוק בעבר מטרה לנבא באופן אופטימאלי את תנודותיו של השוק בעתיד. למעשה, ניתוח טכני נשען על נתונים סטטיסטים, המאפשרים בחינה תנודות שערים היסטוריות בכדי להפיק מידע רלוונטי לעתיד. הבסיס לשימוש בניתוח טכני כמערכת ניבוי אטרקטיבית, הינה העובדה, כי בני אדם אינם פעולים באופן רנדומאלי, אלא במחזוריות אשר ניתן להציב במבנה מגודר, ועל ידי כך גם לחזות אותו. בנוסף לכך, ישנם מספר פרמטרים מרכזיים, אשר מאפשרים ניתוח טכני איכותי:


    • זיהוי מגמה כללית – זיהוי המגמה נעוץ בבסיסו של הניתוח הטכני, כאשר הקווים בהם מתנהלת המגמה מאפשרים בחינה מדוקדקת של כיוון הנכס, ובמקרה של סחר מט"ח, את כיוונו של המטבע. המגמות מחולקות למגמה עולה, יורדת או מדשדשת.
    • זיהוי כיוון המסחר – ניתן להעריך את כיוון המסחר על ידי ניתוח סטטיסטי של רמות תמיכה, רמות התנגדות, נקודות כינסה או יציאה ויעדי מחיר וזמן.
    • קווי מגמה – קווים אלו מותאמים למגמות הגרפים, כך שקו ישר תומך במגמת עלייה כאשר הוא עובר מתחת לקו השפל. קווי המגמה הינם משמעותיים לזיהוי שינויי מגמה. שינוי מגמה מקנה יתרון מהותי למזהים אותו מבעוד מעוד, זאת בשל ההערכה הפסיכולוגית המרכזית במסחר הקובעת, כי הסיכוי לשינוי מגמה נמוך מזה של תנועה באותו הכיוון.
    • זיהוי תבניות – כאמור, ההערכה בניתוח הטכני הינו כי תבניות לעולם חוזרת על עצמם, על כן זיהוי מוצלח של תבניות, משדרג את איכות ההשקעה.
    • מומנטום – איתור סממני מומנטום נחשבות למתכון מצנח להשקעה חכמה, לדוגמא זיהוי החלשות עליית מניות כאשר כוח הקונים של המניה הולך ודועך.

סוגי המגמות בניתוח הטכני

צ'ארלס דאו, אשר חזה את התרסקות הבורסה האמריקאית בשנות השפל, קבע הנחות יסוד אשר מהוות עקרונות איתנות בתיאוריית הניתוח הטכני. המרכזית ביניהן כי כל מגמה תשתייך באופן גורף, לאחת משלושת הסוגים הבאים:


    • מגמה ראשית – מגמה אשר אורך חייה הינו כשנה, ומציגה תנועת שוק מסחר, אשר מעורכת כעשרים אחוז לכיוון מסוים.
    • מגמה משנית – מגמה העורכת בין שלושה לשישה חודשים, כאשר היא נחשבת לתיקון הטכני של המגמה הראשית. מגמה זו מבטלת בין שליש לשני שליש מן ההערכות במגמה הראשית.
    • מגמה מינורית – תנודת מחירים בתווך הקצר.

מגמה המינורית בניתוח הטכני

מגמה מינורית מושפעת על ידי שינויים רגעיים בשוק בכל שעות מסחר במט"ח, כך לדוגמא ידיעה חדשותית בנוגע למנייה מסוימת, נחשבת לאחד הגורמים המשמעותיים, אשר משפעים על מגמה מינורית. אורך חייה של מגמה מינורית נע בין מספר שעות מסחר במט"ח למספר שבועות. על כן, מרבית הסוחרים אשר בוחנים את המגמה המינורית הינם סוחרים אגרסיביים, אשר מעוניינים להפיק רווחים משמעותיים, מכל שינוי מינורי במסחר. כמו כן נעשה שימוש במגמה זו, על ידי סוחרים במגמה המשנית, אשר מעוניינים לתזמן את כניסתם בצורה אופטימאלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב