דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מושגים חשובים בעולם המטח 

מאת    [ 06/06/2012 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 2526 פעמים ]

רבים נמנעים מלהיכנס להשקעות בשוק ההון בכלל ולמסחר במט"ח בפרט בגלל התחושה כי חסר להם ידע בנושא זה. הצעד הראשון ברכישת הידע הוא הבנת המושגים בהם עושים שימוש בעולם המסחר וההון. מאמר זה מציג מספר מושגי מפתח בתחום המט"ח. מדובר במושגים אשר חיוניים עבור כל מי שמתכוון להיכנס לתחום המט"ח או לתחום הבנקאות, ואף עוזרים בהתנהלות ובהבנת יועץ ההשקעות אשר מייעץ בתחום זה.

שער יציג

שער יציג הוא אומדן לשער החליפין למטבע מסוים. בנק ישראל מחשב את ערכם של השערים היציגים למטבעות השונים פעם ביום, לקראת סיום יום העסקים, ומפיץ את המידע לציבור כשירות. השער היציג מהווה ממוצע דגימת שערי המסחר הבינבנקאי דו-צדדי ומתפרסם ב- 15:15 בימי חול וב- 12:15 ביום שישי. כאשר מתבצעת עסקת חליפין, הצדדים יכולים להחליט על שער חליפין אחר לפיו הם יבצעו את העסקה.

מינוף

מינוף, או leverage מאפשר לסוחר לסחור בסכום הגבוה מהסכום אותו הפקיד בפועל. למעשה, מדובר בסוג של הלוואה אשר הברוקר נותן לסוחר, כאשר הלוואה זו מתבטאת ביחס מינוף. לדוגמה, יחס של 1:100 אומר כי על כל דולר שהשקיע הסוחר, העסקה בפועל תתבצע על סכום של 100 דולר. משמעות המינוף היא כי רווחי הסוחר יכולים להיות גבוהים בהרבה יחסית להשקעה שביצע, אולם גם הפסדיו יכולים להיות גדולים בהתאם.

יחס המרה                   

עסקאות מט"ח הן עסקאות בהן מתבצעת רכישת מטבע אחד ומכירת מטבע אחר. יחס ההמרה מציין את יחס שערי החליפין של צמד המטבעות המרכיב את עסקת הפורקס. לדוגמה, יחס המרה של 1.2400 בעסקת יורודולר משמעותה כי על כל יורו שיימכר יקבל הקונה 1.24 דולר.

פיפס

פיפס אחד הוא 0.0001 והוא מהווה את יחידת המסחר הקטנה ביותר במט"ח. יחס ההמרה בין שני מטבעות מבוטא באמצעות מספר עשרוני. שינוי יחס זה מתבטא בפיפסים. לדוגמה אם יחס ההמרה של יורו – דולר (EUR/USD) השתנה מ- 1.3456 ל- 1.3457 הרי שהצמד עלה בפיפס אחד. בניגוד ליתר המטבעות בהם הפיפס מייצג את המקום הרביעי לאחר הנקודה, הרי שבצמדים הכוללים את הין היפני הפיפס מציין את המקום השני לאחר הנקודה.

מרווח

מרווח או spread הוא ההפרש בין מחיר המכירה ומחיר הקנייה שהברוקר מצטט. ככל שהמרווח קטן יותר הרווח המשני של הברוקר קטן יותר והרווח של הסוחר גדול יותר. המרווח מצוטט על ידי הברוקר בפיפסים.

בטחונות

בטחונות או margins הוא הסכום המקסימאלי אותו הסוחר מוכן לסכן והוא הסכום המופקד בחשבון העסקה ומבטיח כי גם במקרה הפסד, הסוחר יוכל לעמוד התחייבויותיו.

סטופ לוס

הוראה המאפשרת לסוחר לקבוע נקודת יציאה במקרה של הפסד. כאשר הסוחר קובע סטופ לוס המטבע יימכר כאשר ערכו נופל מהערך שהסוחר קבע. הוראה כזו מקטינה את הסיכון כי במקרה הפסד – המטבע יימכר אוטומטית.

לוט

עסקת פורקס בסיסית היא למעשה שתי עסקאות על צמד מטבעות. בשלב הראשון מתבצעת רכישת מטבע אחד על ידי השני, ובשלב סגירת הפוזיציה מתבצעת רכישה הפוכה של המטבע השני באמצעות הראשון. ההתחשבנות אל מול חשבון העסקה מתרחשת רק לאחר סגירת הפוזיציה. בכל עסקה ישנו מטבע הבסיס והמטבע המשני. מטבע הבסיס הוא המטבע שנרכש בפתיחת הפוזיציה ונמכר עם סגירת הפוזיציה. המידה הסטנדרטית להגדרת גודל עסקת מט"ח היא לוט והיא שקולה ל- 100,000 יחידות של מטבע הבסיס.

חדר עסקאות

חדר עסקאות מרכז את פעילות המסחר בשוק הבינלאומי באמצעות רשת תקשורת אלקטרונית משוכללת ובנוסף מציג מידע על רמת מחירי השוק בזמן אמת.

השוק הבינבנקאי

שוק בו הסוחרים הם הבנקים והמוצרים הנסחרים הן עסקאות מט"ח, הפקדות בשוק היורו וקרנות מקומיות.

שוק החליפין במט"ח

שוק בו נסחרים ניירות ערך הנקובים במטבעות שונים זה מול זה לטווח קצר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב