דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניידת הכיבוי הגיעה באיחור והרכב נשרף כליל בגלל המחסומים של הרכבת 

מאת    [ 15/05/2012 ]

מילים במאמר: 662   [ נצפה 3577 פעמים ]

 

מצ"ב סיפור אמיתי של תושב העיר שוהם שמראה את הסכנות האורבות לנו ממחסומי הרכבת

ניידת הכיבוי הגיעה  באיחור והרכב נשרף כליל

 

ביום ראשון 13.05.12 בשעות הבקר נסע משוהם  לצריפין, דרך העיר רמלה, מר מרק שמואלי.

מדובר בתושב הישוב שוהם ,מתנדב במשמר האזרחי ולוקח חלק בקורס להצלה בחירום.

מרק היה עד לאחת התופעות הקשות והמסוכנות שנובעות מחוסר ההפרדה המפלסית במחסומי הרכבת החונקים את העיר רמלה.

מר שמואלי מספר " מכבי אש יצאו מרמלה כדי לכבות שריפה ברכב שעלה באש ליד צריפין,הם נתקעו איתי  המון זמן במחסום הרכבת בחוסר אונים, ועד שהגיעו הרכב נשרף כליל, למזלנו לא נגרם נזק לחיי אדם"

מרק שואל : " מה היה קורה אילו ברכב היו לכודים אנשים , האם מישהו היה נותן את הדין אם היו מקפחים חיי אדם? כמה אנשים היו נהרגים אילו היה מדובר בפיגוע המוני?"

 

רמלה: הבית נשרף, כוחות החילוץ איחרו

מריה זערור  פורסם:  13.02.12, 09:03 

תושב שכונת ג'ואריש ברמלה שאשתו ואחת משתי בנותיו נפגעו באורח קשה בשריפה שפרצה ביום ראשון בדירתם, טוען: מד"א ומכבי האש לא הגיעו מיד. דובר מד"א: "הגענו לפצועים תוך עשר דקות". דובר כיבוי אש איילון: "הגענו תוך שבע דקות"

"למה לקח להם כל כך הרבה זמן"?: בגלל המחסומים של הרכבת "אם ושתי בנותיה נפגעו ביום ראשון שעבר במהלך שריפה שפרצה בדירה בשכונת ג'ואריש ברמלה. עדיין לא ברור מה גרם לשריפה. האם, 30, ובתה בת השלוש נפגעו באורח קשה והובלו למחלקת טיפול נמרץ בבית חולים "קפלן". לאחר שמצב האם החמיר, היא הועברה ל"תל השומר", ומשם נמסר כי היא מורדמת ומונשמת. הפעוטה בת השנתיים שהייתה גם היא בדירה, נפגעה באורח קל.

לאבי המשפחה, איסמעיל אבו גאנם, שנודד בימים האחרונים בין שני בתי החולים, טענות קשות כלפי מכבי האש ומד"א: "יצאתי מהבית לעבודה לפנות בוקר ואז התקשרו אליי בסביבות עשר בבוקר ואמרו לי שהבית שלנו נשרף, ושמכבי האש ומד"א עדיין לא הגיעו. השכנים שלי עלו על הגג של הבניין הסמוך וקפצו לתוך הדירה.

 "הם שברו את החלונות כדי להיכנס ולהציל את המשפחה שלי. רק אחר כך הגיעו כוחות מכבי האש ומד"א. השריפה פרצה בסביבות תשע וחצי בבוקר ורק באחת עשרה הן הוצאו מהדירה. זה לקח כשעה לפחות, והן נשרפו בפנים".

איך אתה מרגיש?

"אני מרגיש חנוק, הכל עלה באש, הריהוט, הקירות, רק שאלוהים ישמור על המשפחה שלי ושיצאו מזה. אחר כך אחשוב מי אחראי על המחדל הזה".

 

דובר מד"א, זכי הלר אומר כי מדובר בעשר דקות בלבד מרגע הקריאה עד הגעת הצוות למקום:

 בגלל המחסומים של הרכבת "קיבלנו את הקריאה בפעם הראשונה בשעה 10:52, ומיד יצאה למקום ניידת לטיפול נמרץ. בכניסה לג'ואריש עצר אותם רכב פרטי, עם תינוקת בת שלוש שסובלת מכוויות בפנים. היא הוכנסה לניידת ואנשי הצוות החלו לטפל בה. אלא שכמה זמן לאחר מכן הגיע עוד רכב פרטי עם התינוקת הקטנה. לבסוף הגיעה האם כשהיא שוכבת בתוך ניידת. האמבולנס של מד"א הגיע מהר לאירוע אך בגלל המחסומים של הרכבת, הוא נעצר בכניסה. הגענו לפצועים תוך עשר דקות".

תגובת דובר כיבוי אש של מרחב איילון, רשף-משנה גיא מנשרוב: "שירות כבאות איילון קיבל את ההודעה ב-10:55 מאזרחים. הכבאים הראשונים שהגיעו למקום דיווחו על הגעה בשעה 11:02.שבע דקות מזמן הדיווח, ובשעה 11:18 הם דיווחו על שליטה על האש.

"עוד לפני שהכבאים הגיעו, השכנים פינו שני נפגעים לבית החולים. כאשר הכבאים הגיעו, הם ראו את העשן יוצא מהקומה השנייה, הם פרצו לדירה וחילצו אישה מהבית".

לגבי הטענה שמכבי האש הגיעו באיחור, טוען מנשרוב: "על פי ההקלטות, הגענו תוך שבע דקות שזה זמן סביר. אני מבין את טענות השכנים שכל דקה בשבילם נראתה כחצי שעה, אבל פעלנו במקצועיות ובמהירות".

דוברת "קפלן": "ביום ראשון בשעות הצהריים הובהלו לחדר המיון שתי אחיות פעוטות בגילאי שנתיים ושלוש. שתיהן סבלו מכוויות בדרגה שנייה בפנים, כאשר האחות הקטנה היתה במצב בינוני והאחות הגדולה, שסבלה גם משאיפת עשן, היתה במצב בינוני עד קשה.

"לאחר ייצוב מצבן הוכנסו שתיהן לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, כאשר האחות הגדולה מונשמת ומורדמת, ומחוברת למכונת הנשמה. לאחר שלושה ימי אשפוז השתפר מאוד מצבה של האחות הקטנה והיא הועברה לאשפוז במחלקת ילדים במצב טוב".

 

 

 

כתושב העיר שתקוע בפקקים בכל בוקר ביציאה מהעיר ובערב בכניסה לעיר עקב מחסומי הרכבת קשה לי מאד להצדיק את ההסגר של הרכבת צריך לזה פתרון ,לא .העיר רמלה לוד והסביבה המון אנשים נמצאים בסכנת חיים ולא מודעים לכך. אני קורא לכל אחד לחתום על העצומה כדי שימצאו פיתרון לכולנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב