דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונה עם רכב, מעשה בבעל רכב ואחיו החכמולוגים 

מאת    [ 06/05/2012 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 4309 פעמים ]

 

מעשה בחכמולוגים ובבעל רכב שחווה תאונה עם רכבו.

כך קרה למבוטח אשר דיווח על התאונה לחברת הביטוח, נשלח שמאי רכב מטעם חברת הביטוח וזה קבע כי הרכב לתיקון, ...אין מצב לתקן את הרכב הזה מסר בעל הרכב, השלדה נפגעה, ראה כי כל הרכב מקומט, אך זה השמאי מטעם חברת הביטוח התעקש לתקן את הרכב במוסך הסדר.

לאחר בירור, נזכר בעל הרכב כי זכותו על פי חוק לזמן שמאי אובייקטיבי שלא מרשימת השמאים של חברת הביטוח אשר אלו אינם שומרים על האינטרסים של חברות הביטוח.

בהתקשרות בעל הרכב לשמאי האובייקטיבי מסרו שם כי זכותו לתקן את רכבו בכל מוסך שיחפוץ, ועדיף במקרה זה לתקן את הרכב במוסך היבואן בשל העובדה כי הרכב בן שנה וחצי.

אלא מה, לבעל הרכב יש 2 אחים חכמולוגים וכל אחד ייעץ לבעל הרכב משהו אחר, והיה בלבול רב כאשר בסופו של יום החליט בעל הרכב לגרור את הרכב ממוסך ההסדר של חברת הביטוח למוסך היבואן תוך מינוי שמאי אובייקטיבי.

מכאן ועד יום למחרת חזר בו בעל הרכב בהשפעת האחים החכמולוגים וזה גרר שוב את הרכב למוסך הסדר בניגוד להחלטתו יום קודם.

לאחר תחילת עבודת מוסך הסדר על הרכב הגיע שמאי הבית של חברת הביטוח אשר קבע כי הנזק הינו גבולי בשל העובדה כי יש צורך בהחלפת חלפים רבים בחזית הרכב.

כאשר ראה המבוטח בעל הרכב את חומרת הנזק, חזר והתקשר לשמאי האובייקטיבי וביקש לקבל חוות דעת נוספת בלתי תלויה.

בבדיקת השמאי האובייקטיבי במוסך התבקש מוסך ההסדר לפרק עוד חלפים בחזית בכדי לאמוד את הנזקים הנוספים שנגרמו ובכדי לגלות את הנזק האמיתי.

בסופו של יום מוסך ההסדר סירב לשתף פעולה עם השמאי האובייקטיבי משום שבכוונתו של מוסך ההסדר לתקן את הרכב בכל מקרה תוך שמירה על אינטרס המוסך וחברת הביטוח.

מכאן ולאחר שהשמאי האובייקטיבי האיר את עיניו של בעל הרכב, החליט בעל הרכב לגרור אתהרכב למוסךהמרכזי של היצרן תוך הודעה לחברת ביטוח כי אינו מעוניין בשמאי הבית ובמוסך ההסדר.

בבדיקת השמאי האובייקטיבי במוסך היבואן ולאחר פירוק החלפים התבהרה תמונה ברורה,... קורות שלדה קדמיות התעוותו והוסתו כ..15 ס"מ ממידותיהם, כמו כן נתגלו נזקים בחלפי מנוע אשר הביאה אותנו להחליט כי רכב זה אינו בר תיקון.

בינתיים, בעל הרכב עם האחים החכמולוגים התהפכו וביקשו מהשמאי האובייקטיבי לא לטפל בשומת הרכב.

האומנם.. אין בעיה, אל תיעלב מיהר השמאי האובייקטיבי להרגיע את בעל הרכב ואחיו,..שלמו לנו את השכר טרחה בגין עבודתנו ובגין נסיעות כ..60 ק"מ, ואנו יורדים מהתיק, ואלו בעל הרכב ואחיו החכמולוגים פיצו את השמאי בארגז ירקות ובסכום סמלי אשר אלו נתרמו מיידית על ידו לנזקקים.

סיכום:נדגיש כי מעיניי חברת הביטוח והשמאי הבית של חברת הביטוח יעשו ככל שביכולתם לחסוך כספים רבים בחישוב ירידת ערך לאחר תיקון התאונה, וזה בדיוק מה שקרה.

לאחר תיקון הרכב נקבעה 2.5% ירידת ערך על ידי שמאי חברת הביטוח. כאשר חזרו ופנו לאותו שמאי האובייקטיבי בכדי לבדוק את הרכב תוך חישוב ירידת ערך מסחרית שנקבעה לרכב, סירב השמאי האובייקטיבי לבדוק את הרכב בשל השתלשלות הנכתב לעיל ובשל העובדה כי כוונתו של השמאי האובייקטיבי היה לעזור מהתחלה לבעל הרכב בכדי לממש את זכויותיו מול חברת הביטוח.

לידיעתכם מסר השמאי האובייקטיבי, אילו היה מטפל בתיק השומה.. ירידת הערך המסחרית שהייתה נקבעת היא לא פחות מ..28% , אבל כאשר חכמולוגים כמו אחיו של המבוטח זורקים אבן לים 1,000 שמאים אובייקטיבים לא ימצאו את אותה אבן. .. ולכן קראנו למאמר זה בשמו.

שמאות רכב ורכוש חיים שריקי מייצג קבוצת שמאים מומחים בחישוב ירידת ערך לאחר תאונה ו/או מקרה ביטוח, משרדינו מעניק טיפול מקצועי והערכת נזקים לרכוש וציוד על כל סוגיו. חיים שריקי שמאי רכב ומוסמך מטעם משרד התחבורה, יועץ טכני ובעל מקצוע של 32 שנה בענף הרכב והרכוש.     נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ! חיים שריקי שמאות רכב ורכוש 054-6800905




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב