דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אכפתיות זה... 

מאת    [ 30/04/2012 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2909 פעמים ]

אחד מהמרכיבים המשמעותיים ביותר בחוויית הלקוח בעידן הנוכחי ובטוח אחד המרכיבים שהולך להיות המשמעותי ביותר בעשור הקרוב הוא החוויה האמוציונאלית. אותו דבר שמייצר תחושה אצל מקבל השירות שלנותן השירות באמת אכפת ממנו.

איך משדרים אכפתיות ללקוח? דגש חשוב על המילה משדרים, שכן לא כל מה שאתה עושה תמיד ברור למקבל השירות. בחרתי מספר דוגמאות שאנחנו מיישמים אצל לקוחותינו מהענפים השונים:

אכפתיות זה להגיש את כוס הקפה ולסובב את הידית אל עבר הלקוח. מקבל הקפה ישר ישים לכך שלא הסתפקת להגיש לו את הקפה הטעים ביותר שלכם, אלא היה חשוב לך להקל עליו גם בצריכתו. אכפתיות זה לשאול את הלקוח שהגיע אליך לטיפול ברכבו האם יש לו איך להגיע לעבודה או לביתו. אותו אדם מייד ירגיש שאתה רואה את הדברים מהזווית שלו ומחשב בכך שעצם שזה שהוא לקוח שלך היום הופכת אותו למוגבל בתנועה. אכפתיות זה לחפש את קשר העין של הלקוח לפני שהוא מחפש את שלך. אכפתיות זה לשים וו תליה בשירותים בעסק: אלו שמגיעים עם ג'קט יודו לך על שהתחשבת בהם וחסכת להם להניח את הג'קט על הרצפה או על הניאגרה. כל השאר יחשבו לעצמם שלעסק הזה מגיעים אנשים שלובשים ז'קטים. אכפתיות זה להציע ללקוח לשתות ולא לחכות שהוא יבקש. כאשר נציע לו לשתות לא נשאל: "אתה רוצה לשתות משהו?" אלא נשאל, "האם אפשר להציע לך משהו לשתות?" הפועל הוא עלי ולא על הלקוח.
אכפתיות זה להציע ללקוח לכתוב לו את ההסבר/ הפרטים שהרגע נתת לו, כדי שהוא לא יצטרך לזכור. אפשר גם לעשות חזרה מסכמת לטובתו. דוגמה טובה לכך תמצאו אם תשאלו אמריקאי איך מגיעים למקום מסוים? אכפתיות זה להתעניין בשלום הלקוח ולהמתין לתשובה. באמת להתעניין בתשובה ולהגיב אליה. אכפתיות זה לדאוג שללקוח שלך יהיו תנאים סבירים בזמן שהוא ממתין לך (קורת גג, מקום לשבת, משהו לקרוא). זכור מערך הצפיות של הלקוח נבנה לא רק מהמתחרים שלך אלא גם מענפים אחרים. אכפתיות זה לדעת מה שם הלקוח ולהשתמש בו מדי פעם במהלך תהליך השירות. אכפתיות זה לעדכן את הלקוח אם אתה עומד לאחר ולהתנצל על כך בכנות.

יש עוד עשרות דוגמאות לשידור אכפתיות. רוב הדוגמאות האלו נמצאות אצלכם. חשבו על אותם רגעים שהרגשתם משהו מיוחד בחוויה כלקוחות במקומות שונים. שאלו את עצמכם מה עשה את זה לכל כך מיוחד ואז תגלו את אותם פרטים קטנים ומשמעותיים שהופכים שירות ליותר מסתם סיפוק מענה לצורך אלא לחוויה של ממש.

הכותב הוא מנכ"ל חברת SQ ומפתח שיטת ה SQM ליצירת תהליך שיפור מחויבות הלקוח. אס קיו מייצרת תהליכי שיפור חוויית הלקוח וחווית העובד בליווי תוכנה ייעודית שמפיקה משמעויות מסקרים על בסיס מודל מחקרי ומכוונת כל סניף/מחלקה אלה נושאים שבהם כדאי לטפל בעדיפות ראשונה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב