דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לנפגע בתאונת דרכים - רוכב אופנוע 

מאת    [ 30/04/2012 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 5826 פעמים ]

נפגעת בתאונת דרכים כרוכב אופנוע? 

להלן מספר כללי זהב לפיהם מומלץ לנהוג לאחר התאונה:

 

1. יש לתעד ככל הניתן את אירוע התאונה ובכלל זה, רישום פרטים מלאים של נסיבות התאונה, מקום ושעת התאונה, אם יש רכב או אופנוע אחר מעורב את פרטיו, פרטי הנהג, פרטי המבטח, פרטי עדים לתאונה וכו'. 

2. ככל שיש צורך רפואי, יש להזמין אמבולנס למקום התאונה. כשמדובר בתאונה עצמית (החלקה איבוד שליטה), ואין רכב פוגע אחר ואין עדים לתאונה, מומלץ להזמין אמבולנס. 

3. יש לצלם את הנזק שנגרם לאופנוע. ככל שנגרם נזק לגוף מסוג שפשופים, מכות וצלקות יש לצלם גם נזק זה. 

4.יש לפנות מוקדם ככל הניתן לקבלת טיפול רפואי ראשוני, לפרט, ככל הניתן, בפני הרופא המטפל, את מלוא פרטי האירוע ואת כל הכאבים והתלונות מהם סובל הנפגע. לוודא שכל התלונות והפרטים שנמסרו תועדו כראוי בדו"ח הרפואי על ידי הגורם המטפל. חשוב לזכור כי זוהי למעשה גרסתו הראשונית של הנפגע ולגרסה זו ישנה חשיבות רבה. 

5. יש להקפיד על מילוי הוראות הרופאים המטפלים (לרבות פנייה למומחים רפואיים, ביצוע צילומים, בדיקות ומעקב רפואי - ככל  שנדרש). גם כאן חשוב לוודא כי כל תלונות הנפגע והטיפולים שקיבל מתועדים כראוי, לשמור העתקים מהתיעוד הרפואי (לרבות סיכום אשפוז, סיכום טיפול, הפניות, אישורי מחלה, העתקי מרשמים לתרופות וכיו"ב). 

6. יש להקפיד על שמירת מלוא התיעוד הקשור לתאונה ובכלל זה תיעוד רפואי, תיעוד הוצאות (קבלות על רכישת טיפול תרופתי, קבלות על תשלום לרופאים, קבלות בגין הוצאות נסיעה לטיפולים רפואיים), תיעוד הוצאות על עזרת צד ג' שנדרשה לאחר התאונה ובעקבותיה (עוזרת, מטפלת  וכיו"ב), דו"ח שמאי וקבלות על תיקון הנזק לרכב. בנוסף יש גם לשמור את כל תלושי השכר לפני התאונה ולאחריה. 

7.יש לפנות מוקדם ככל הניתן לתחנת המשטרה לצורך הוצאת אישור 7משטרה. לאישור זה חשיבות כפולה - אישור זה מתעד למעשה את אירוע התאונה והגורמים המעורבים ולכן הינו חיוני לצורך תביעה עתידית. בנוסף, הצגת אישור זה לבית החולים בו טופל הנפגע מיד לאחר התאונה, תפטור אותו מתשלום לבית החולים בעבור הטיפול הרפואי שקיבל. 

8. יש להימנע משיתוף פעולה עם החוקרים מטעם חברות הביטוח ולעדכן גם את בני המשפחה והקרובים לעשות כן. חשוב לזכור כי, לא תמיד יציגו החוקרים את עצמם ככאלו, וינסו בתואנות שווא להוציא מידע על הנפגע, נזקיו ומעשיו לפני התאונה ולאחריה (מידע אשר לרוב יוצא מהקשרו וישמש כנגדם בהליך משפטי). יש לנסות ולחזור לשגרה בבית ומחוצה לו, מיד כאשר המצב הרפואי מאפשר זאת. 

9.תביעה מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אינה שוללת את זכאות הנפגע לתבוע פיצוי מכוח ביטוחים פרטיים שברשותו, כמו למשל ביטוח חיים, ביטוח תאונות אישיות וכיו"ב, (למעט כשיש החרגה מפורשת בפוליסה הפרטית). חשוב לזכור כי תקופת ההתיישנות בתביעות מסוג זה (ביטוח פרטי), הינן שלוש שנים ממועד התאונה. זאת בניגוד לתביעה מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אותה יש להגיש עד שבע שנים ממועד קרות התאונה. 

10. יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד המתמחה בתחום הנזיקין, מוקדם ככל הניתן.

 

והכי חשוב - סעו בבטחה ושמרו על עצמכם!!!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב