דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערפלי מים 

מאת    [ 21/04/2012 ]

מילים במאמר: 838   [ נצפה 3890 פעמים ]

תופעה במזג האויר  שנוצרת במקומות נמוכים כאשר שכבת אוויר לחה מתקררת במהירות. כתגובה לכך נעשה האוויר סמיך בשל טיפות מים זעירות כבענן והראות נעשית לקויה עד אשר מתפזר הערפל כליל.

באוויר נמצאים תמיד אדי מים , בכל מקום על פני כדור הארץ, גם בקטבים וגם במדבריות . הטמפרטורה קובעת את כמות אדי המים שיכולה להיות באויר. אוויר קר יכול להכיל פחות אדי מים מאשר אוויר חם. כשהלחות היחסית גבוהה מ-75% חל תהליךהתעבות  של הלחות. באותה הדרך בה נוצרים עננים, מתחילים להתגבש אדי מים לטיפות מיקרוסקופיות. טיפות אלה שוברות את האור העובר דרכן ולכן מגבילות את הראייה. גון האדים האלו נראה לבן שכן כאשר קרני השמש עוברות דרכן טיפות המים הן נשברות באופן שווה, וכשהקרניים המפוזרות של השמש מגיעות לעינינו אנו מקבלים צבע לבן כתוצאה משילובן של כל הקרניים השבורות. ככל שאחוזי הלחות באוויר גבוהים יותר כך פיזור הקרניים גדל והיכולת לראות נפגעת. בדרך כלל הלחות בבוקר גבוהה יותר שכן האוויר עוד קר מהלילה ולכן הראות בדרך כלל פחות טובה. לקראת הצהריים הטמפרטורה עולה והראות משתפרת.

מערפילי המים ,מאפשרים לאדם לצנן את האוויר על ידי ריסוק חלקקי מים,לטיפות זעירות.בעזרת מפוח או מאורר,המערפל מסיע את האוויר כשהוא לח וקריר.המערפל לא מרטיב את האדם אלא גורם לו נוחות.ובריחה מתעוקת החום,ניתן לצנן מקומות פתוחים,סביבת עבודה,לולים לעופות,חוות סוסים,רפתות,

לאחרונה השימוש במערפל המים בא לידי ביטוי אף,באירועים,בחופי ים,בהתהלות המונית כגון:פסטיבל,או מופע גדול.

על ידי המערפל ניתן להוריד עד 10 מעלות חום מהטמפרטורה המצויה.במקומות יבשים,המערפל אף מוסיף לחות נעימה ,בניגוד למאורר רגיל  שרק מסיע אויר חם מנקודה לנקודה.

ניתן להשתמש במערפל בהזנה ישירה ממקור מים,או עלל ידי מערפל עם מיכל צמוד,רצוי לטפל במים העומדים במיכל על ידי החלפתם מידי אירוע או שימוש,וכן טבליות ניקוי.

העובדה החשובה שעליכם לזכור היא שאתם מקררים את האוויר בסביבה חיצונית, במקומות בהם לא ניתן להשתמש ביעילות במיזוג אוויר. מערכת ערפול איכותית המותקנת כראוי מאפשרת לכם ליהנות מהשהייה בגינה ובמרפסת שלכם אפילו בימים החמים ביותר.

החום המדכא של ימי הקיץ מהווה אי נוחות גדולה לאנשים רבים. יצירת ערפל היא דרך מוכחת על מנת להוריד את הטמפרטורה ובו זמנית להוסיף לחות לאוויר היבש. העובדה החשובה שיש לזכור היא שאתם מקררים את הסביבה החיצונית, במקומות בהם לא ניתן להשתמש ביעילות במיזוג אוויר. מערכת ערפול איכותית המותקנת כראוי מאפשרת לכם להנות מהגינה והמרפסת שלכם אפילו בימים החמים ביותר.

ישנם שישה סוגים שונים של מערכות ערפול: מערכות קוויות עם לחץ נמוך, לחץ בינוני, לחץ גבוה ומערכות עם מאוורר ערפל בלחץ נמוך, לחץ בינוני ולחץ גבוה. כל סוג מערכת ערפול שכזו הינה בעלת היתרונות הייחודיים שלה, וגם החסרונות הספציפיים לה.

מערכות ערפול קוויות בלחצים נמוכים, בינוניים וגבוהים משתמשות בטכניקת אידוי על מנת לקרר את האוויר סביב קווי הערפול המוקמים לאורך גבולות המתחם המיועד לקירור. המים מוזרמים בכוח דרך זרבוביות מעוצבות במיוחד על מנת לרסס טיפות של מים לאוויר ההיקפי. טיפות מים אלו סופגות את החום המצוי באוויר ומתאדות בעודן הופכות לגז או אדי מים. האנרגיה המשמשת לשינוי מצב הצבירה של המים מנוזל לגז נלקחת מהחום של האוויר ההיקפי ומורידה את הטמפרטורה של האוויר, ובכך מצננת את האזור.

מערכות מאווררי ערפל מבוססות על העיקרון האומר כי קירור בסביבה חיצונית יהיה מיטבי כאשר הקירור באידוי או הערפול הקווי ישולבו עם קירור בהסעה או, במילים אחרות, קירור על ידי הזזת האוויר. הערפל מקרר בפועל את האוויר והמאוורר מגביר את אפקט הקירור. על מנת לתאר לעצמכם דוגמה מוחשית לרעיון זה, חישבו על שפת הים כאשר בריזה נושבת על פני המים, מערכת הקירור היעילה ביותר שפותחה על ידי הטבע.

היתרון הגדול ביותר של מערכות ערפול קוויות בלחצים נמוכים הינו שהם מאוד זולות ויחסית קלות להתקנה. מערכות אלו משתמשות בלחץ המים הקיים בברזים הביתיים שלכם. אין צורך להשתמש במשאבת ערפול על מנת ליצור את הערפל, ולכן אין צורך לקנות אביזרים מיוחדים נוספים.

מערכות ערפול קוויות בלחצים בינוניים הינן בעיקרון מערכות ערפול בלחץ נמוך המשולבות עם משאבות הזרמה קטנה, המספקת לחץ של 8-11 אטמוספרות. טיפות המים מתאדות ביתר יעילות ומביאות להצטברות נמוכה יותר של טל ולחות.

מערכות ערפול קוויות בלחצים הן בהחלט המערכות הטובות ביותר. אלו מערכות הערפול שניתן לראות בשימוש כשאתם נהנים מישיבה מחוץ למסעדה או בגני שעשועים. מערכות הערפול בלחצים גבוהים שלנו משתמשים במשאבות היוצרות לחץ של 68 אטמוספרות ויותר, על מנת ליצור טיפות מים קטנטנות המתאדות כמעט באופן מיידי.

ממש כמו מערכות הערפול הקוויות בלחצים נמוכים, היתרון של מאווררי ערפל בלחצים נמוכים הינו שהם אינם יקרים אולם יעילים יותר בקירור מתחמים מוגבלים הגדולים יותר מאלו המתאפשרים במערכות הערפול הקוויות בלחצים נמוכים.

שלא כמו מערכות הערפול הקוויות בלחצים דומים, מאווררי ערפל בלחצים בינוניים אינן פשוט מערכות מאווררי ערפל בלחצים נמוכים אשר הוספה להם משאבה. מערכות אלו מורכבות ממאווררים המגיעים למהירויות גבוהות במחירים זולים, משאבות לחץ בינוניות המגיעות ללחץ של כ-11 אטמוספרות והינן בעלות איכות ערפול טובה יותר מזו המתקבלת על ידי מאווררי ערפל בלחצים נמוכים.

מערכות מאווררי ערפל בלחצים גבוהים הינן המערכות הטובות ביותר לשימוש באזורים חיצוניים, ברמה מיטבית שלא ניתן לשאוף אפילו לטובה ממנה. הן יעילות יותר, באופן מובהק, ממערכות הערפול הקוויות בלחצים גבוהים. מאווררי הערפל בלחצים גבוהים משתמשים במשאבות המייצרות לחץ של 68 אטמוספרות או יותר על מנת ליצור טיפות מים קטנטנות המתאדות באוויר כמעט מיד. מהירות הרוח הגבוהה המיוצרת על ידי המאוורר יוצרת תנועת אוויר משמעותית, המפזרת את האוויר המקורר על פני משטחים נרחבים.

 

אבי שושן יבואן-אתר מוביל:www.matznenim.co.il


WWW.AVISHUSHAN.CO.IL
אתרים למוצרים-
www.yatushim.co.il
www.matznenim.co.il
www.tents.co.il
משרדים ומחסנים-פארק אפק ראש העין רחוב המלאכה 6 -9031346




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב