דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חילוקי דעות בין השר שמחון ליושב ראש הכנס הלאומי להנדסת תעשייה וניהול בסוגיה האם ישראל ערוכה להצטרפות ל- OECD 

מאת    [ 01/04/2012 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2090 פעמים ]

חילוקי דעות בין השר שמחון ליו"ר הכנס הלאומי להנדסת תעשייה וניהול: האם ישראל ערוכה להצטרפות ל- OECD? 

 

"הצטרפות ישראל ל- OECD משולה לקבלה למונדיאל כלכלי ללא נבחרת, מאמן, שחקנים ואסטרטגיית משחק". כך אמר פרופ' אהוד מניפז, יו"ר הכנס הלאומי ה- 17 להנדסת תעשייה וניהול,  שנפתח ביום ג' ה-27.3 במלון דן פנורמה ת"א, ויסתיים היום.

 

"החברות ב- OECD מחייבת את מדינת ישראל במתווה של הערכה, מדידה ושיפור מתמיד במערכות הניהול הלאומיות. הדבר נכון בייחוד בהקשר של צמצום בהוצאות הממשלה יחסית למדינות העולם, קידום תחרותיות ותהליכי שיפור תפקודי השוק הישראלי", אמר פרופ' מניפז, שהציע למנף את היכולות של מקצוע הנדסת תעשייה וניהול, לקידום התחרותיות של מדינת ישראל ושיפור מערכותיה, ולעשות זאת בתהליך מסודר ובמסגרת לאומית מתאימה, כדוגמת רשות ציבורית בלתי תלויה ומקצועית.

 

חה"כ שלום שמחון, שר התמ"ת, הסתייג מדבריו של פרופ' מניפז בנושא דירוגה הנמוך של ישראל במדדי ה- OECD כשהמצב הכלכלי בישראל טוב מזה של רבות מהמדינות החברות, ואמר כי השאלה אינה עד כמה ננמיך את עצמנו בסולם מדדי הארגון. השר ביקר את המחאה החברתית שהתעוררה בקיץ האחרון: "לא משיגים צמיחה אם מחכים למחאה הבאה. היא חשובה אם רוצים להמשיך במתח הבלתי סביר בין הקהילה העסקית לממשלה".

לדברי השר שמחון, המפתח האמיתי לצמיחה הוא שילוב אחוזים רבים באוכלוסייה  במעגל העבודה – חרדים ומיעוטים, ובעיקר נשים.

 

שרגא ברוש, יו"ר ועדת התיאום בין הארגונים הכלכליים, אמר כי ועדת טרכטנברג עשתה תוך חודש וחצי עבודה שאפילו סטודנט לתואר MA לא עושה כל כך מהר, ובעצם ליקטה אוסף של דברים שהממשלה רצתה לעשות, וסימנה את המגזר העסקי כאשם בתחלואי המשק.

ברוש גם אמר כי הכנסות המדינה צריכות לגדול מצמיחה, ולא ממס על הדלק.

 "מונדיאל כלכלי"

במאמר שפרסם פרופ' מניפז הוא טען כי "החברות ב- OECD מחייבת את מדינת ישראל במתווה של הערכה, מדידה ושיפור מתמיד במערכות הניהול הלאומיות. הדבר נכון בייחוד בהקשר של צמצום בהוצאות הממשלה יחסית למדינות העולם, קידום תחרותיות ותהליכי שיפור תפקודי השוק הישראלי - כגון פתיחת השוק ליבוא ושיפור במערכות שינוע סחורות לישראל וממנה, הפרטה, הפחתת שיעורי מס חברות, שחרור מגבלות מטבע זר ורפורמות בשוק ההון".

"מעת שישראל התקבלה לארגון זה, התפרסמו על ידי ה- OECD דוחות שאינם מחמיאים לישראל. בין השאר, דוחות ביקורתיים בנושאי חינוך, סביבה, בריאות, מערכות תמיכה סוציאליות ופערים חברתיים", הוא ממשיך. "אין להתפלא על כך. בהשאלה מעולם הכדורגל העולמי, ניתן להעריך כי ישראל התקבלה ל'מונדיאל כלכלי' בלא הכנה מספקת, ללא מאמן, ללא שחקנים, ללא אסטרטגיית משחק, והיא נמצאת ב'תחתית הליגה'."

מניפז הציע לעשות זאת בתהליך מסודר ובמסגרת לאומית מתאימה, כדוגמת רשות ציבורית בלתי תלויה ומקצועית. "לתהליך קידום התחרותיות המוצע יהיו שלושה שלבים: איתור ופרסום המדדים ותתי המדדים הניתנים לבקרה, להערכה ולשיפור; איתור ולימוד הגישות האפקטיביות ביותר בהן נוקטות מדינות העולם המפותחות כלכלית לגבי המערכות הרלוונטיות; ועיצוב אסטרטגיות ותכניות פעולה חוצות ארגונים ומערכות ממשלתיות וציבוריות ליישום הגישות האפקטיביות ביותר."

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב