דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ענן מחשוב היברידי 

מאת    [ 28/03/2012 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 3172 פעמים ]

בשנים האחרונות משתנה בהדרגה תפקיד מערך ה- IT מספק של תשתיות מחשוב ותוכנה לגורם המסייע לארגון לעמוד ביעדים העסקיים הדינמיים תוך עמידה בתקציבים מוגדרים. אחד הגורמים המאפשרים את שינוי התפקידים הוא המעבר למחשוב ענן. מחשוב הענן הופך את התשתיות לשרות ובכך מאפשר לארגונים לווסת את צריכת המשאבים בהתאם לעומסי העבודה המשתנים יחד עם השגת שליטה מירבית בתקציב. יתרונות נוספים של השימוש בענן הם היכולת לקבל את השירות ללא התחייבות וללא השקעה בציוד, גמישות מירבית בהתאמת המשאבים לצרכי הארגון, מגוון פתרונות עבור צרכי חומרה ותוכנה, פתרונות להמשכיות עסקית ו-DR, חיסכון בעלויות אחזקה ותמיכה, זמינות השירות מכל מקום ובכל זמן ללא תלות בתשתיות משרדיות.


למרות זאת ארגונים, בעיקר ארגונים החרדים לנתונים התפעוליים שלהם, עדיין נמנעים מלאמץ שרותי מחשוב ענן. הסיבות העיקריות לכך הן חששות מאובדן שליטה במערכות והציוד הארגוני, פגיעה באבטחת מידע וטיב השרות הניתן ע"י ספקי מחשוב הענן. מצד שני המומנטום של הענן הוא טרנד שקשה להתעלם ממנו וארגונים מחפשים את הפתרון שיאפשר להם לנצל את היתרונות של הענן ללא חשיפה של אפליקציות ומידע קריטי.


הפתרון המוביל כיום הוא "ענן היברידי". ענן היברידי הוא פתרון היוצר אינטגרציה בין ענן שיתופי (או לחילופין ענן ציבורי), ענן פרטי ומשאבי מחשוב פנים ארגוניים כאשר המעבר בין המשאבים פשוט ושקוף למשתמש והמערכות מסונכרנות ועובדות בצורה יעילה. לדוגמא ארגון יכול להשתמש בשירותי דואר אלקטרוני ואנטי ספאם בענן ומערכות ה -ERP וה CRM- שלו הן פנים ארגונית. משתמש בארגון שרוצה לשלוח מייל ישירות ממערכת ה – CRM או ה-ERP, לא ירגיש שהוא עובר ממערכת פנימית לשירות בענן.


על מנת להטמיע ענן היברידי בארגון בצורה המוצלחת ביותר צריך להתחיל מהגדרה טובה של הצרכים והדרישות של הארגון. תהליך אפיון הצרכים צריך לכלול בחינה של מספר וסוג המשתמשים (ניידים, נייחים וכו'), האם יש לארגון סניפים, מהן המערכות הפעילות, רמת וסוג האבטחה הרצויה, האם נדרשים פתרונות של גיבוי, פתרונות של DR פתרונות טכנולוגיים עבור תוכניות המשכיות עסקית ומהן המערכות הקריטיות מבחינת הארגון אותן חשוב להשאיר "בבית". לאחר ניתוח הצרכים ניתן לבנות את התמהיל הספציפי של השירותים המותאם ביותר לצרכים הבסיסיים של הארגון כפי שנקבעו בהגדרת הצרכים. בהמשך הדרך ניתן להוסיף או להסיר שירותים ומשאבים ולהעביר שירותים לענן בהתאם לתנאים המשתנים כולל תקופות עומס ורגיעה, שינויים גלובליים בשווקים, שינויים פרסונליים בארגון, שינויים תוך ארגוניים וכל שינוי אחר בתנאים בהם פועל הארגון.

אילן מזוז - מנכ"ל ובעלים של אמיוס ישראל בע"מ אילן הקים את אמיוס בשנת 2002 ומוביל את תחום הפיתוח העסקי והמכירות בחברה. לאילן נסיון של כ- 20 שנה בניהול, מכירות ושירות בתחום שרותי המחשוב והתוכנה לשוק ה - SMB. אילן מומחה בזיהוי מגמות טכנולוגיות ועסקיות והתאמת פתרונות אינטגרטיביים ייעודיים לארגונים. אילן הוא בעל תואר ראשון באלקטרואופטיקה ופיזיקה מהמכללה הטכנולוגית באר שבע, תואר במנהל עסקים ממכללת דרבי ותעודת הוראה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב