דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי שוק ההון - שיעור למתחילים 

מאת    [ 27/03/2012 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2398 פעמים ]

 

גם לאלו מכם שמגיעים לכאן ללא ידע קודם או הבנה במושגים בסיסיים בשוק ההון, על מנת להבין כיצד פועל שוק המסחר המניע את כלכלת המערב כל מה שצריך הוא כמה שיעורים בסיסיים בתחום לימודי שוק ההון ואתם כבר בצעד משמעותי בדרך להבנה של השאר .

שוק ההון מהו ?

שוק מסחר בו מתבצעת פעילות של קנייה ומכירה של ניירות ערך, מקום בו נפגשים מוכרים קונים וסוחרים לצד ברוקרים וחברות ותאגידי ענק, כולם מגיעים לשוק ההון, לא רק חברות גדולות, בשנים האחרונות עדיפותם של חברות נדחקה לטובת ציבור משקיעים פרטיים הסוחרים בשוק ההון לאחר שהחלו לימודי שוק ההון .

ברעיון הכללי שוק ההון עובד בדיוק כמו כל שוק אחר שאנחנו מכירים, האחד מוכר נייר ערך או אגרת חוב במחיר מסוים האחר קונה במחיר אותו דורש המוכר ויותר מאוחר יציע הקונה למכירה במחיר גבוה יותר על מנת להרוויח את ההפרש בין כמה שקנה בתחילה לכמה שמכר .

מי מוכר בשוק הון ? 

כלל ראשון אותו תלמד בשיעור לימודי שוק ההון, ניירות ערך ואגרות חוב, אותם ניירות המונפקות ע"י חברות המציעות נתח מחברתם בתמורה לקניית ניירות ערך, כך מגייסות החברות הון לחברתם ומצמצמים את הסיכון ( רובם שומרים על שליטה בחברה ע"י החזקת רוב ניירות הערך 51 % ) ואתה הופך להיות שותף בחברה ציבורית ויש באפשרותך למנף את הקנייה יותר מאוחר ולהרוויח .

רבות הן החברות אשר יתמודדו על כל משקיע פוטנציאלי בתקווה לגייס כמה שיותר כסף, כיום בעידן בו המחשב והאינטרנט שולטים בחיינו בכל מקום, ניתן אף לרכוש מניות מעבר לים מבלי לזוז מהכיסא או לטוס ליעד .

לימוד שוק ההון, היכן ?

כיום חברות רבות הבינו את הפוטנציאל העסקי בשוק ההון וכך תחום לימודי שוק ההון פורח איתו, מכללות רבות נפתחו לצד הוותיקות בתחומן, בעזרת קורס קצר או השתלמות תקבלו את הכלים למסחר, למשקיענים שבנינו, יש אפשרות לקורסים מתמשכים ותמיד ניתן להרחיב את לימודי שוק ההון, מדובר על תחום שמחיה את עצמו מחדש כל פעם וככל שלומדים עוד, מבינים שלא יודעים כלום בעצם, כל אחד יכול עפ"י רמות המסחר אליהם ירצה להגיע, ללמוד שיעורים מתאימים ובכך לגשת מייד למסחר וגם פה קיימים ברוקרים רבים כגון : בנקים, בתי השקעות וחברות פרטיות אשר יציעו עצמן להיות לך לעוגן ולסחור דרכם בשוק ההון, ברוקרים כידוע עובדים ומשתכרים מעמלות המסחר אותן תשלם, אם כן עליך לערוך בדיקה מסוימת על העמלות השונות והחליט מה טוב עבורך .

לסיכום : לימודי שוק ההון יכולים להיות תורה מסיני ומאידך פשוטים וקלים להבנה גם לכאלה ללא ידע מוקדם, בחירת מקום לימודים וברוקר לסחור איתו תעשה בקפידה ותקל עליך בהמשך. בהצלחה .

 

 קידום אתרים , ניהול ועריכת אתרי תוכן באינטרנט,  כתיבה מקצועית ומותאמת עפ"י צרכי הלקוח, להזמנות - didi@seolink.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב