דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגשמת חלום - רישיון לסירה ולאופנוע ים 

מאת    [ 26/03/2012 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 3712 פעמים ]

ישראל היא מדינת ים מובהקת, בעלת אקלים חם לאורך רוב ימות השנה ומקורות מים רבים הכוללים את אגם הכנרת, חופי אילת ורצועת חופי הים התיכון. אין פלא, אם כך, שהספורט הימי הפך לפעילות פופולארית ואטרקטיבית בקרב האוכלוסייה בכלל ובקרב צעירים בפרט. ספורט זה כולל תחומים רבים כדוגמת גלישת גלים ורוח, סקי מים, דאוני גלישה והשטת יאכטות, בעוד אחד מענפיו הבולטים והמבוקשים ביותר בשנים האחרונות הינו שיט אופנועי ים ושיט סירות. כלים אלו הינם זולים יחסית לרכישה, קלים לשימוש ומהווים מקור לפעילות ימית מהנה, מאתגרת ומעוררת. תהליך הוצאת הרישיון לסירה או לאופנוע ים הינו קל ומהיר, וישנה גם אפשרות להוצאת רישיון משולב לשני הכלים. כיום פועלים בארץ מגוון גדול של מורים ובתי ספר לשיט על אופנוע ים, מתוכם מומלץ להירשם לבית ספר מוכר, מנוסה ומוסמך, בעל פריסה ארצית רחבה.

הוצאת רישיון לאופנוע ים ולסירת מנוע

השגת רישיון לאופנוע ים ולסירת מנוע כרוכה במעבר מבחן עיוני ומעשי. במקביל, חשוב גם לעשות ביטוח ימי לכלי השיט אצל סוכן מורשה. על מנת לגשת למבחן המעשי, נדרש מספר בודד של שיעורי הדרכה על ידי מורה או בית ספר המוסמכים לכך, כאשר במקומות אלו ניתן גם לקבל סיוע והדרכה לקראת המבחן העיוני, באמצעות שיעורים בכיתות או דרך האינטרנט. קורס הלימודים להוצאת רישיון לאופנוע ים עולה כאלף שקלים וניתן לשלבו עם לימודים להוצאת רישיון לסירת מנוע, בתוספת של עוד כחמש מאות שקלים. הלימודים המשולבים מתמקדים בעיקר ברכיבה על אופנוע ים, ולצורך לימודי השיוט על סירת המנוע מתווספים לרוב עוד כשני שיעורים מעשיים. יש לציין כי הלימודים כוללים גם מבחן פנימי מעשי על כלי השיט. הוצאת הרישיון לאופנוע ים אפשרית החל מגיל שש עשרה ולסירת מנוע מגיל שבע עשרה, ודורשת בדיקות ואישורים רפואיים. המבחן העיוני מתקיים במשרד הרישוי ותוצאותיו מתקבלות במנהל הספנות, בעוד המבחן המעשי מתקיים בכנרת או בתל אביב. 

בחירת מקום לימוד

בעת בחירת מקום הלימוד לשם קבלת רישיון לכלי שיט, חשוב לבחור בבתי ספר או מורים מומלצים, שהינם בעלי ניסיון, מוניטין וותק בתחום – במיוחד אם בית הספר אף מכשיר מורים בתחום. דרשו לראות תעודת הסמכה מקורית ומאושרת של משרד התחבורה, המקנה למורה סמכות ללמד תחומים אלו. כמו כן, מומלץ לבחור בבית ספר גדול בעל פריסה ארצית, המאפשרת גמישות בבחירת מקום לימודים קרוב לאזור מגוריכם או בסמיכות לאזור חופשת הקיץ שלכם, כך שתוכלו לשלב את הלימודים עם חופשה או במהלך השוטף של חיי היומיום. חשוב לערוך השוואת מחירים בין מקומות הלימוד השונים, בין דרכי ואמצעי הלימוד, וגם לוודא מהו מספר השיעורים המסופקים בבית הספר לשם קבלת הרישיון. זאת, על מנת שתוכלו לבחור במקום המספק תוכנית מהירה ומקיפה בשעות גמישות, לצד מועדי פתיחה רבים של קורסים מגוונים, כדוגמת האפשרות לקורס משולב של אופנוע ים וסירת מנוע, וכן לימודים עיוניים בכיתה או מהבית דרך האינטרנט.

ComputerGeek




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב